|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Hva slags håndverker trenger jeg for å legge gulv?Når jeg søker på gulvlegger på gule sider får jeg nemlig opp en drøss med malere og fasadeentreprenører. Og det ser jeg ikke for meg at jeg trenger.
![]() |
#2 |
re:designer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva slags håndverker trenger jeg for å legge gulv?Finn en Byggmester. De kan.
![]() |
#6 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hva slags håndverker trenger jeg for å legge gulv?
Jeg ville anta at en håndverker som er spesialisert på gulvlegging kan gjøre det også, men jeg skal ikke si det for sikkert. Vi har ikke hatt slikt behov (ennå). De kan i alle fall fortelle deg hvem du skal henvende deg til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva slags håndverker trenger jeg for å legge gulv?Jeg har brukt en industrimekaniker
![]() |
![]() |
#9 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva slags håndverker trenger jeg for å legge gulv?Han som var gulvlegger hos oss er også maler. Så søket ser ut til å stemme.
![]() |
#10 |
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva slags håndverker trenger jeg for å legge gulv?Hvis du er handy så er det en helt plain jobb å gjøre selv. Vi har aldri hatt fagfolk for å legge våre gulv (vi har laminat), det har mannen og en kompis klart fint selv.
![]() |
#11 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hva slags håndverker trenger jeg for å legge gulv?Vi greier fint å legge selve gulvet selv, men huset er så gammelt at det nåværende gulvet er veldig ujevnt. Siden stua er såpass stor kan det hende den må lektes først, og det orker vi ikke gjøre selv.
![]() |
#12 |
lurer
![]() Sv: Hva slags håndverker trenger jeg for å legge gulv?Snekker
![]() |
![]() |
#13 |
Aktiv
Medlem siden: Apr 2009
![]() |
![]() Sv: Hva slags håndverker trenger jeg for å legge gulv?legg det ut på anbud, så får du best pris også |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
By the Sea
|
![]() Sv: Hva slags håndverker trenger jeg for å legge gulv?Snekker, sier mannen.
![]() |
#15 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Hva slags håndverker trenger jeg for å legge gulv?Om du skal avrette ett gulv før du legger f.eks. parkett så gjør mange entreprenører dette.
![]() |
#16 |
Bedreviter
|
Det er ikke noe som er plain med å legge et gulv i et hundre år gammelt hus. (Bokstavlig talt.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Glamorøs
|
Nei, virkelig.
![]() |
#18 |
~~~~~~~
|
Hvis man må avrette ett gulv, som i sparkle, så kan man selvfølgelig gjøre dette selv, men man trenger endel verktøy og utstyr for å utføre jobben, og da spørs det om det er ting man har liggende i boden eller ting man må kjøpe inn, dersom det er ting man må kjøpe inn, så er det like billig å få noen til å gjøre jobben.
![]() |
#19 |
lurer
![]() Sv: Hva slags håndverker trenger jeg for å legge gulv?Nytt gulv i 100 år gammelt hus kan vi ganske mye om. Vi måtte skifte ut gulvbjelkene, del vis støpe ny grunnmur for å ha noe å legge nye bjelker på og etter mye bruk av laser fikk vi rettet det opp og kunne legge nytt stubbloft og til til slutt nytt gulv på toppen. Det trengs en god del snekkerverktøy for å gå på en jobb som dette, og det tar mye TID. Med gamle hus vet man aldri hva man møter når man river noe, og man må ta mye avgjørelser underveis. Men så er det koselig med gamle hus da
![]() |
![]() |
#20 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hva slags håndverker trenger jeg for å legge gulv?Vi brukte pappa, men han er da også byggfagslærer og svært nevenyttig. Flaten gulvet skulle legges på var i 4 forskjellige høyder, og pappa endte med å lage en spesialtilpasset list/plankelengde. Da ble det fint, men enkelt var det ikke.
![]() |
![]() |
|
|