|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvor ofte luker man?Dere som har hager med bed og greier, hvor ofte luker dere? Vi er i gang med prosjektet "fra tomt til hage", og jeg oppdager til min store irritasjon at det vokser og gror i bedet - langt mer enn det jeg har plantet. Hva gjør dere? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Hvor ofte luker man?Du blir aldri ferdig med å luke!
![]() |
#3 |
Aktiv
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Sola - Rogaland
![]() |
![]() Sv: Hvor ofte luker man?Godt grunnarbeid er alfaomega! Barkduk under bed, bark eller ugressfri kompost over gjør jobben mye lettere i flere år ihvertfall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Hvor ofte luker man?
Takk for svar! Lurer litt på det med bark, går det an å ha bark i bed der man har satt ned løk? Kommer blomstene opp likevel? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Aktiv
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Sola - Rogaland
![]() |
![]() Sv: Hvor ofte luker man?
Vi har tulipanløker i det ene barkbedet, det går helt fint. Vi har laget et lite kryss i barkduken de plassene det ligger løk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor ofte luker man?Luk litt hver kveld så slipper du å ta "de store takene" |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hvor ofte luker man?Obs: Bark er visst et skikkelig flueklekkeri, så hvis du bor i et flueutsatt område burde man kanskje tenke seg om før man har bark overalt.
![]() |
#8 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Hvor ofte luker man?Plant tett!
![]() |
#9 |
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() Sv: Hvor ofte luker man?Luking er terapi så det gjør man så ofte det trengs, enten det er du eller beddene som trenger det mest.
![]() |
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvor ofte luker man?Da jeg hadde stor hage og mange bed gikk jeg en runde hver kveld og tok litt, da holdt det seg veldig greit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hvor ofte luker man?Enig i det m2 skriver.
![]() |
#12 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Hvor ofte luker man?Luking? Hvert annet år? :sjuske:
![]() |
#13 |
Helt konge
|
![]() Sv: Hvor ofte luker man?La meg si det slik, det er ikke lurt å ignorere kjøkkenhagen i 6 uker. Da er det jaggu ikke lett å finne hverken potetgresset eller andre planter blandt alt ugresset. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Hvor ofte luker man?Foreldrene mine har stor hage og luker bedene i hvert fall annenhver uke om sommeren. Jeg tror de kunne ha plantet litt mer hensiktsmessig da, men jeg tror mamma liker å ha bed med en del synlig jord, for da er det så fint når hun har luket.
![]() |
|
|