Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Arveklær

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-07-11, 14:11   #1
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Arveklær

Hva tenker du at arveklær er? Eller klær som blir gitt bort mot porto?

Har en venninne med litt eldre gutt enn min som jeg får litt klær av, veldig takknemlig for det. Må likevel trekke litt på smilebåndet av og til når jeg går igjennom hva jeg har fått; Mye med godt synlige flekker, slitt osv - som regel er det klær hun har arva fra noen som har arva fra....ja, godt brukt med andre ord. Likevel, jeg er takknemlig for at hun vil la meg titte gjennom, for der er jo også av og til hele "pene" klær eller klær jeg tenker er greie nok for utelek i sandkassa osv. Når jeg har sett gjennom gir jeg, med tilatelse, bort til en annen som har gutt på samme alder som min, så kan hun plukke osv; en har jo ulik smak og ulike preferanser.

Så, selv om jeg får litt fra ei trengs det mer klær - de har begynt å slite litt på klærne nå samt at de er jo to; Ene er jente også, kan godt ha på henne en blå pysj eller blå bukse, men ikke alle bodyene som er like kledelige på henne. Har dessverre ingen med jenter å arve fra. Tok meg en uke hvor jeg fulgte godt med på finn.no. Kom over noen kupp men er som regel ikke svar å få; har sett på både rimelige til salgs og på klær som gies bort mot porto. En hel full smartboks-eske, til gutt i størrelse 80-92, helt supert! Fikk den her om dagen: Skuffa! For det første lå der ytterst en regnjakke som var våt...og lukta...kattepiss!?! Festlig start. Mye veeeldig godt slitt og en del med flekker. Forøvrig også mest jeg tenkte var direkte stygt, men det kan jeg selvsagt ikke klage på. Har lagt bort litt som virka helt greit, til f.eks ja, nettopp utelek i grus, sand, gress osv.

Det jeg tenker her er at jeg hadde da aldri gitt bort noe som det her uten å eventuelt si noe om det på forhånd; Skikkelig flekkete klær og klær som er skikkelig slitt og falma, slikt gir jeg virkelig ikke videre - iallefall ikke uten å si ifra at det er tilstanden. Er det bare jeg som er litt...eh, "fin" på det?

For å føye de to historiene over sammen så var det mest størrelse 92 i de klærne jeg fikk mot porto så de ga jeg til hun jeg bruker å arve fra(tok bort de som hadde flekker herfra til evigheten). Hun likte det meste og ble glad for det. I retur fikk jeg en pose med litt klær som denne gangen kun inneholdt ETT plagg som var så flekkete og slitt at jeg ikke vil bruke det. Alt i størrelsen gutten min vil trenge nå i høst. Super byttehandel med andre ord!

Ja, og så fikk vi besøk av noen nettvenner med en gutt som er størrelsen mindre enn våre, de ønska å arve litt og vips så fikk jeg gitt videre litt han har vokst fra også. Synes det er virkelig bra å kunne både arve og arve videre - men det som er så flekkete og slitt at ja, nei, det har gjort sin nytte.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:48.