Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Tips for å få solgt barneklær på finn.no?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-11, 14:29   #1
Blåklokke
Leser FP

Blåklokke sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
Blåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tips for å få solgt barneklær på finn.no?

Altså, hvilken måte er enklest/best for å få solgt mest mulig? Jeg skal legge ut en del klær for salg og håper å få noen gode tips.

Av erfaring er det ikke så lett å selge i pakker, enten er prisen for høy når det er mye i pakken (selv om jeg selger til en liten brøkdel av hva jeg har betalt for det selv), eller så vil potensielle kjøpere helst dele opp og kjøpe enkeltvis.

Så, what to do? Trenger litt penger nå for å få kjøpt inn nødvendig klær/utstyr til alle jentene til høsten og vinteren

Gammel 03-08-11, 14:32   #2
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips for å få solgt barneklær på finn.no?

Nystrøkne klær på bildene pleier å få meg i shoppemodus, men jeg vet ikke om jeg er den eneste.

Pris per plagg + avslag dersom man kjøper mye samtidig?

Gammel 03-08-11, 14:49   #3
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Nystrøkne klær på bildene pleier å få meg i shoppemodus, men jeg vet ikke om jeg er den eneste.

Pris per plagg + avslag dersom man kjøper mye samtidig?

Enig i dette.
Fine bilder er viktig!

(Og har du tøy du vil bli kvitt i str. 104 send gjerne en PM... )

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 15:13   #4
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den gang jeg hadde god tid til å surre med det å selge barneklærne så solgte jeg mye på Finn. Ikke ha for mange størrelser i samme annonse. Skriv størrelsen i overskriften. Ta f.eks. bilder av flere plagg sammen og sett en totalpris på bildet. Jeg satte stort sett ting sammen til komplette sett og tok bilde av det sammen og satte en pris på settet. Solgte masse, men det er en del jobb og tar en del tid siden det blir mange kjøpere og mange en må sende til. Jeg foretrakk å selge på forum isteden for finn, for da er det ikke noe problem med at folk vil forskuddsbetale.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 15:21   #5
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Slå sammen en del. Jeg blir fort lei av annonnser med ørten bilder av helt ordinære, relativt like plagt.

Gammel 03-08-11, 15:24   #6
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du må være edruelig i forhold til hva du selger til hvilken pris også. Dyre, populære merker selges nok best enkeltvis og da er det viktig med gode bilder. Enklere "vanlige" kjedemerker kan fint selges i pakke, men det kan man ikke forvente å få igjen mye for uansett hvordan man legger opp løpet.

Gammel 03-08-11, 15:28   #7
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nystrøkne klær og fine bilder er viktig. Og pris. Det er ikke klokt hva folk forventer å få igjen for brukt tøy, har jeg sett på finn. (Hvorfor tror noen at de kan ta halv pris av nypris på vanlige klær, når jeg kan kjøpe det samme nytt på salg til en lavere pris?)

Ellers sier Elisabet mye fornuftig om å sette sammen matsjende sett og å begrense antall størrelse i hver annonse.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 15:34   #8
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Av kjedetøy så har jeg story sett tatt 1/4 og 1/3 av nypris ettersom hvor pent det er. Og tøy en skal selge skal være pent. Ikke flekker, utvasket eller betydelig slitt. .

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 15:41   #9
minimee
Aktiv

minimee sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Fræna
minimee er litt kul
Standard

Jeg er sikkelig lat av meg jeg :P
For selv om jeg kunne ha trengt penger til klær til de 2 eldste (de to minste arver jo), så har jeg sikkert sendt avgårde 8-9 sekker til UFF i sommer Så mangler vi noe så ønskes det til bursdag (3 stykk i august nå ) For leker har de jaggu nåkk av.
Så er det såååååå mye klær på finn at jeg gidder rett og slett ikke. :P

Men lykke til med salget!

Gammel 03-08-11, 16:13   #10
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Tydelige bilder, nystrøkne klær, god info om hvert plagg, og det aller, aller viktigste; lav nok pris. Pent og helt barnetøy er nesten alltid mulig å få solgt, det er bare ofte priset feil.
Barneklær som i utgangspunktet ikke er særlig dyrt, er nærmest umulig å få solgt hvis det ikke blir priset veldig lavt. Plagg fra populære merker som f.eks Reima og Chill Norway får jeg alltid bedre prosentvis pris for.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 16:22   #11
Anita72
endelig ferdig studert

Anita72 sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Mye klær til salgs på Finn. Hva med en annonse i foreldre og barn? Få annonser som regel, ergo lettere å bli lagt merke til.

Gammel 03-08-11, 16:25   #12
Blåklokke
Leser FP

Blåklokke sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
Blåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har akkurat sendt 3 sekker med flott tøy til Fretex så jeg har ikke dårlig samvittighet for å være gnien...

Men har en del merkeklær som jeg gjerne skulle solgt for som sagt å kunne finansiere nødvendige klær/utstyr som de trenger fremover nå (type goretexsko, vinterdresser, ullklær, vinterposer til vogn ect.) Har en del som kan gå i arv men noe er utslitt eller det passer ikke med den størrelsen barna er i nå og da blir det en stor utgift. Selv om det er tidkrevende så har jeg ikke så mye valg i og med vi har valgt at jeg skal være hjemme noen mnd uten lønn fremover. Med fem barn sier det seg selv at vi må spare inn der vi kan.

Har solgt klær i mange år på finn så er ikke akkurat nybegynner men har ikke hatt tid til det i det siste og nå som jeg skal prøve igjen ville jeg ha noen gode råd og det har jeg fått.

Tusen takk

Gammel 03-08-11, 16:31   #13
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

God info om produktene og bra bilder.

Kjedeklær er ikke så lett å selge om man priser de dyrt, jeg tar rundt 25 kr plagget og da forsvinner de fort.
Merkeklær tar jeg stort sett halv pris for.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 16:31   #14
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blåklokke, her.

Jeg har akkurat sendt 3 sekker med flott tøy til Fretex så jeg har ikke dårlig samvittighet for å være gnien...

Du trenger da ikke unnskylde deg for å selge brukte klær, vel.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 17:09   #15
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Problemet med pakkeløsninger, slik jeg ser det, er at min Lillemor er temmelig kresen på klesfronten. Hadde jeg visst at alt ville bli brukt, så kunne jeg kanskje vurdert en pakke, selv om det kom seg på en del. Det ville uansett bli et godt kjøp. Men når barnet mitt bare vil bruke 1/3 av klærne, så blir det plutselig like dyrt som å kjøpe nye klær. Da er litt av poenget borte.

Ellers er jeg enig med Teo i at mange forlanger uforholdsmessig mye for både klær og annet utstyr på finn.no. Pene klær som legges ut til en anstendig pris virker å bli solgt.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 18:02   #16
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Edruelige priser og gode bilder. Klær fra H&M/Lindex etc. bør ikke selges for mer enn 1/4. De har så ofte salg at man stort sett får kjøpt det meste nytt til halv pris og gjerne mindre også.

Kjente dyre merker kan man godt ta mer for for om det er pent brukt.

Jeg er en sånn som ikke har peiling på forretninger. Har bare lagt ut ting på finn et par-tre ganger og det har solgt som hakka møkk - sikkert veldig billige greier jeg hadde, hehe. Men - da blir en kvitt det i alle fall. Jeg foretrekker primært at folk henter - da slipper jeg å styre med posten og evt. manglende betaling fra mottaker. Jeg har vært dum nok til å sende før jeg har fått betalt, dårlig ide - folk er frekke som fy.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 18:47   #17
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker at det står på bildet str og pris, for mange ganger må man se på bilder og så finne plagget igjen lenger nede i annonsen og se hva det står om det. Noe jeg ikke gidder altså. Og folk skal spare penger på annonser og har hundrevis av plagg i en annonse. Da blir det veldig uoversiktlig.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 23:04   #18
Rose
Bør lage seg en tittel selv

Rose sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Jeg pleier å legge ut pakker med klær og kun en str. Også legger jeg ut flere annonser og ikke flere str i en annonse. Føler det er mer oversiktlig.

Men jeg må si jeg syns det er vanskelig å selge klær. Har noen annonser ute nå, med en del klær til en billig peng. Men blir liksom ikke solgt.
Er fine klær også.

Kanskje det bare er mye klær der ute at det blir for mye.

Gammel 03-08-11, 23:05   #19
Stellebord

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg skjønner at det er vanskelig å få solgt på Finn. Jeg har sluttet selv etter flere bomkjøp, der jeg har kjøpt klær som har vært regelrett utslitte og der selger har sagt at klærne var pent brukte.

Gammel 03-08-11, 23:09   #20
Rose

Rose sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stellebord, her.

Jeg skjønner at det er vanskelig å få solgt på Finn. Jeg har sluttet selv etter flere bomkjøp, der jeg har kjøpt klær som har vært regelrett utslitte og der selger har sagt at klærne var pent brukte.

Kjedelig at noen skal ødelegge for andre. Finner jo masse fine klær der ute men skjønner godt noen blir skeptisk når man er blitt lurt før.

Skulle egentlig vært sånn ryktepoeng slik som de har på qxl, da hadde det kanskje vært lettere å selge der inne..

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:55.