|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvor lang tid bruker din vaskemaskin?Jeg synes vaskemaskinen min har så utrolig laaange vaskeprogram.
![]() |
#2 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor lang tid bruker din vaskemaskin?Jeg bruker konsekvent kortprogram, stort sett enten 60 grader (undertøy, håndklær og sengetøy) eller 30 grader (alt annet bortsett fra spesielle plagg). Jeg har ikke tatt tida, men maskinen er rimelig kjapp. Jeg tipper 45 min på 30 grader kort og 1t 15min på 60 grader kort. Skal sannelig prøve å huske å ta tida neste gang jeg vasker.
![]() |
#3 |
tradisjonell figur
|
![]() Sv: Hvor lang tid bruker din vaskemaskin?Kort trettigraders varer tre kvarter, kort sekstigraders varer drøyt halvannen time. Er kjempefornøyd!
![]() |
#4 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hvor lang tid bruker din vaskemaskin?Fra 15 (superquickwash) til over 2 timer på 90 grader med ekstra vannmengde. Stort sett pleier jeg å vaske 40-graders lettstelt som tar 50 min, eller 40 graders farget som tar 1 time og 15 min.
![]() |
#5 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Hvor lang tid bruker din vaskemaskin?Det varierer. Det korteste programmet (tror det heter "oppfriskning") tar 14 minutter. En 90 grader kokvask tar ca 2 t og 40 minutter på default med full maskin (9kg), men jeg kan endre på hvor skittent tøyet er, jo mindre skittent, jo kortere tid. De programmene jeg bruker mest er på 1 time og 10 minutter (40 grader) og 1,5 time (60 grader) tror jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Hvor lang tid bruker din vaskemaskin?Vi har en LG maskin, og den bruker lang tid på vanlige program. 2 timer og 40 minutt på 60 graders bomull/kulørt program. Kortprogram av dette varer i 2 timer.
![]() |
#7 |
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor lang tid bruker din vaskemaskin?Det er en LG jeg har ja, 7kg tar den.
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvor lang tid bruker din vaskemaskin?40 grader mix-program tar 50 min. 60 grader kortprogram tar rundt 1.5 time. Husker ikke helt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Hvor lang tid bruker din vaskemaskin?Jeg kan styre tiden på de fleste programmene selv heldigvis.
![]() |
#11 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Hvor lang tid bruker din vaskemaskin?Har Miele, bruker 1 t 24 min ved full maskin, 40/60/75/90 grader koke/kulør. På finvask bruker den 1 time. Legger til 13 min hvis jeg skal ha forvask. (Har timer på maskinen altså
![]() |
#12 |
Latsabb
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor lang tid bruker din vaskemaskin?2,5 timer på det programmet vi bruker oftest, mot halvannen på den forrige maskina. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor lang tid bruker din vaskemaskin?2 t 19 min på vanlig 60-grader, 2t 9 min på vanlig 40-grader. Så har den diverse spesialprogrammer for ymse som tar kortere tid. Jeg bruker 20-minuttersprogrammet på 40-grader en del til mine og mannens klær som ikke blir direkte skitne/flekkete, slik som ungenes klær gjerne blir.
![]() |
|
|