Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Nær døden-opplevelse

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-08-11, 19:47   #1
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Nær døden-opplevelse

Laptopen min har nesten dødd. Dvs, den har strøm og den sier fra når jeg kobler av og på ledninger, og så kan den skrus av og på med knappen. Og da ser jeg skjermbildet som viser at den skrus seg av og på. Men ellers er altså skjermen helt svart. Har jeg fått virus? Eller kan det være skjermkortdød, og hvordan fikser jeg dette helst i går?
Jeg er helt amøbe altså, så jeg trenger vel helst tips om pc-doktor i Osloområdet som fikser sånt i en fei.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 19:50   #2
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nær-døden opplevelse

Min skjerm gikk i svart her. Hørte den slo seg på med plinger og det hele, men var svart svart. Fikk en på jobben til å se på den og nå har jeg altså skjerm, for øyeblikket 3/4. Kan være svart når jeg slår på, da må jeg ta ned lokket så den går i dvalemodus og så på igjen. Men fikk beskjed at PC'en min ikke er god så dette er nok starten på døden her

Gammel 04-08-11, 19:55   #3
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Min har dødd ganske ofte når jeg har lagt den ned, så det sluttet jeg med for en stund tilbake. Så det er altså et tegn på at den enten er forbi håp, eller at noen kan gjøre noe magisk?
Jeg river av meg håret da, for jeg satt senest i dag morges og vurderte om jeg snart måtte ta meg sammen og få lagret bildene på ekstern harddisk, at jeg aldri lærer.

Gammel 04-08-11, 20:01   #4
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om du får opp noe som helst grafikk på skjermen, så er det neppe skjermkortet. Dessverre.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 20:04   #5
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Aner ikke, men han på jobben sa at jeg nok burde se meg etter en ny pc ja. Og ja, det første jeg gjorde når jeg fikk skjermen oppe og gå var å ta kopi av alle bilder og dokumenter ja.

Gammel 04-08-11, 20:18   #6
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Standard

Den er helt sort nå altså, og jeg har ikke turt å røre den mer.
Men hva annet kan være feil, når skjermen helt plutselig blir sort?

Gammel 04-08-11, 20:27   #7
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Standard

Jøss. Jeg tok ut et minnekort som jeg skulle tømme og plutselig er det liv i den igjen. Den ser faktisk helt ut som den pleier. Jeg tror jeg skal løpe å koble meg til harddisken jeg, for å redde det som reddes kan.
Og så trenger jeg vel sikkert en ny laptop snart da.

Gammel 04-08-11, 22:15   #8
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Den er helt sort nå altså, og jeg har ikke turt å røre den mer.
Men hva annet kan være feil, når skjermen helt plutselig blir sort?

Vi hadde samme problem for et par uker siden, plutselig svart skjerm, samtidig som vi hørte at maskinen jobbet. Prøvde flere ganger å få den i gang, fånyttes. Ringte datahjelp hos selgeren etter et par dager, og mens jeg hadde dataeksperten på telefonen, og slo på dataen, så fikk jeg bildet opp.

Dataeksperten mente at maskinen sannsynligvis hadde vært overladet.

Tipset vi fikk hvis det skjedde igjen, var å koble fra strømmen, og ta ut batteriet.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 22:17   #9
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nær døden-opplevelse

Det som har fungert med min pc når den har hatt den syken der er å frata den all strøm, altså ta ut kontakten OG batteriet før man starter den opp igjen. Da har den kommet tilbake til livet.

Gammel 04-08-11, 22:50   #10
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Standard

Sv: Nær døden-opplevelse

Jeg tror nok det blir strategi neste gang ja.
Men nå er det tatt backup av alt for mange filer, og jeg kan puste lettet ut for øyeblikket i det minste.
Takk, forresten.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:12.