|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ute på tur
|
![]() Hussalg: Fordel med egen spiseplass på kjøkkenet?Vi har lyst å pusse opp, men vi er også i tenkeboksen når det gjelder om vi blir boende eller ikke. Og siden det fort kan ta noen år før vi lander på det ene eller det andre, vil jeg/vi pusse opp kjøkkenet. Og da må vi ta et valg, om vi åpner opp mot spise stuen og har bare en spiseplass eller om vi har egen spiseplass på kjøkkenet.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hussalg: Fordel med egen spiseplass på kjøkkenet?Vel, vi har et kjøkken som hadde spiseplass sånn det sto når vi kjøpte det, men vi har ikke spiseplass på kjøkkenet. Vi har spisebordet rett utenfor kjøkkendøra, og prioriterte heller mer benkeplass på kjøkkenet.
![]() |
#3 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Hussalg: Fordel med egen spiseplass på kjøkkenet?
Jeg har lyst å pusse opp slik at det blir mer benkeplass, men da blir det veldig crowded om vi også har et lite spisebord på kjøkkenet. Og spisebordet i stuen blir jo lite brukt, slik det er nå.
![]() |
#4 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Hussalg: Fordel med egen spiseplass på kjøkkenet?Vi har ikke spiseplass på kjøkkenet, ville ikke hatt heller med mindre det var et enormt kjøkken. Vi har halvåpen løsning ut til spisebordet i stua. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hussalg: Fordel med egen spiseplass på kjøkkenet?vi har ikke pusset opp da, vi bare satte inn en løs kjøkkenbenk på bein, fra ikea, og skudde opp et skap over den (skulle vi selge er vel derved skapet som henger på veggen å regne som noe som skal følge med, mens den løse benken ikke er det. Det blir dog for dumt, det må bli enten eller, de hører jo sammen)
![]() |
#6 |
Leser FP
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hussalg: Fordel med egen spiseplass på kjøkkenet?Jeg har hatt begge deler og foretrekker helt klart å ha egen spiseplass på kjøkkenet. Rekker ikke ramse opp så mange argument akkurat nå men det er mer praktisk (med mindre spiseplassen i stua ligger rett utenfor kjøkkenet) og så har du det med at det ikke er alltid du rekker å rydde av bordet rett etter måltidene og da er det bedre å ha slikt rot på kjøkkenet enn på stua.
![]() |
#7 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() Sv: Hussalg: Fordel med egen spiseplass på kjøkkenet?Jeg ville ikke brydd meg noe særlig; vi har spiseplass i stua både her hvor vi bor nå, og prioriterte litt mer benk (dog med barløsning) i stedet for spisebord på kjøkkenet, som våre forgjengere hadde her. I huset vi har kjøpt nå, er det heller ikke spisebord på kjøkkenet, men halvåpen løsning med spisebord på stua.
![]() |
#8 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hussalg: Fordel med egen spiseplass på kjøkkenet?Kommer an på størrelse på huset og planløsning. Vi hadde kjøkken på rundt 11 kvm med spiseplass da vi overtok huset, vi åpnet opp og har nå kun spiseplass i stuen rett utenfor kjøkkenet.
![]() |
#9 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Hussalg: Fordel med egen spiseplass på kjøkkenet?Vi har ikke spiseplass på kjøkkenet, men jeg ville ønsket meg det. Nå har vi spisebord rett utenfor, og det går bra, men om det var mulig å spise på kjøkkenet ville vi gjort det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
intro
|
![]() Sv: Hussalg: Fordel med egen spiseplass på kjøkkenet?
...men det gjør den jo som oftest - og vel også hos dere, Martis? Vi har (som du vet) åpen løsning med spisebordet nærmest i forlengelsen av (den enorme
![]() |
![]() |
#11 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hussalg: Fordel med egen spiseplass på kjøkkenet?Jeg savner det. Slik det er hos oss så blir man veldig "alene" på kjøkkenet når man lager mat. Jeg skulle gjerne hatt en liten plass der slik at Hiawata kunne spise frokost mens jeg lager matpakker, eller at Høvdingen og venner kunne holde meg med selskap der inne.
![]() |
#12 |
Off the map.
|
![]() Sv: Hussalg: Fordel med egen spiseplass på kjøkkenet?Vi har spiseplass på kjøkkenet, men ingen spisestue. Om det er begrenset med kvadratmeter så hadde jeg ikke prioritert to spiseplasser.
![]() |
#13 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hussalg: Fordel med egen spiseplass på kjøkkenet?Hvis jeg måtte velge, ville jeg hatt spisestue sånn som nå. Jeg liker ikke å ha middagselskaper på kjøkkenet. men jeg savner altså en liten plass på kjøkkenet til mer uformelle anledninger.
![]() |
#15 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hussalg: Fordel med egen spiseplass på kjøkkenet?Vi har det helt åpent mellom kjøkken stue og spisestue. Vi har dermed ikke egen spiseplass på kjøkkenet. Det jeg synes er viktig er at man ser og kan kommunisere med de som sitter ved bordet når man selv er på kjøkkenet. Hvis man åpner opp mellom kjøkken og spisestue, så får man jo den muligheten og dermed trenger man ikke egen spiseplass på kjøkkenet. Synes jeg.
![]() |
![]() |
#16 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hussalg: Fordel med egen spiseplass på kjøkkenet?Det stod på ønskelisten, men ikke "må ha"-listen. Vi har åpen kjøkkenløsning, og spiseplassen er på en måte mellom stuen og kjøkkenet. Fungerer helt greit, og jeg ville ikke ofret plass på kjøkkenet for spisekrok, selv om det fint hadde latt seg gjøre.
![]() |
![]() |
#17 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Hussalg: Fordel med egen spiseplass på kjøkkenet?Det var på må ha listen vår. Da vi pusset opp kjøkkenet fant vi enda et argument mens vi brute spisebordet i stua til alle måltider; det blir utrolig fort skittent på gulvet under der barna spiser og det er greit å slippe å vaske hele stua hver dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Borte
|
![]() Sv: Hussalg: Fordel med egen spiseplass på kjøkkenet?Hos meg er det på må-ha-listen etter å ha hatt det i åtte år. Jeg er veldig glad for at vi har kjøkkenet med en liten spiseplass i eget rom. Særlig nå som vi har snart 2-åring med mangelfull interesse for bordskikk. Da vi kjøpte huset var jeg ikke bevisst spørsmålet og ville sikkert like gjerne gått for kjøkken uten plass til spiseplass.
![]() |
#19 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Hussalg: Fordel med egen spiseplass på kjøkkenet?Jeg syns det er en fordel med spiseplass på kjøkkenet. Vi spiser til hverdags på kjøkkenet og har i tillegg et spisebord i stua som vi bruker når vi har gjester og ellers litt dann og vann. Vi har ikke spesielt stort kjøkken, men jeg er sjeleglad vi ikke spiser i stua til hverdags - vi er nok ikke flinke nok til å rydde til å ha det sånn |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Smugleser
|
![]() Sv: Hussalg: Fordel med egen spiseplass på kjøkkenet?Ja, jeg synes det.
![]() |
|
|