Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Dekker bilforsikring uhell som "oops traff et stort hull og ødela bremsene"?

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-08-11, 09:50   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dekker bilforsikring uhell som "oops traff et stort hull og ødela bremsene"?

Ikke at jeg er sikker på at jeg har ødelagt dem da, men det lyser i ABS-varsellampen, stabiliseringsvarsellampen, og hovedbremsevarsellampen

Jeg kjørte så det smalt i hele bilen i et hull i asfalten som ikke syntes, men det begynte ikke å lyse med én gang. Det var ikke før jeg skulle ut å kjøre igjen at jeg så lysene.

Jeg tror veihjelpen til NAF dekker transport til verksted, jeg har også veihjelp gjennom forsikringen så får se.
Men selve reparasjonen?

Jeg har fullkasko i gjensidige, dekker "annen ytre skade" står det på nett. Og jeg har ikke papirene her, så har ikke fått lest men er utålmodig etter å finne ut av det. Og ja, jeg skal selvsagt ringe å spørre.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 10:08   #2
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dekker bilforsikring uhell som "oops traff et stort hull og ødela bremsene"?

Kan ikke skjønne at forsikringen ikke skulle dekke det, men jeg har ikke undersøkt. Mener jeg har lest at man i noen tilfeller kan få det dekket av Vegvesenet også, men det kommer vel an på veien.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 10:12   #3
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dekker bilforsikring uhell som "oops traff et stort hull og ødela bremsene"?

Ta bilde og send krav (enten selve skaden om forsikringen ikke dekker, eller egenandel) til vegvesenet (mulig noe surr om det er statlig eller kommunal vei for rette instans). Om de har fått melding på hullet før, har de plikt til å dekke skaden dersom hullet ikke ble reparert innen rimelig tid.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 10:14   #4
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Altså, det er kasko, og dette kan da ikke være annerledes enn ved et uell å kjøre inn i feks en murkant eller annet? Det dekkes jo av forsikringen, det. Men du mister jo bonus og må ut med egenandel.

Gammel 09-08-11, 10:15   #5
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Ta bilde og send krav (enten selve skaden om forsikringen ikke dekker, eller egenandel) til vegvesenet (mulig noe surr om det er statlig eller kommunal vei for rette instans). Om de har fått melding på hullet før, har de plikt til å dekke skaden dersom hullet ikke ble reparert innen rimelig tid.

Stemmer virkelig det? Hvordan finner man ut om de har fått meldt hullet før da?

Gammel 09-08-11, 10:17   #6
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veivesenet gir blanke blaffen og kommer ikke til å dekke en skit. Vi hadde et kjempekrater i veien mellom oss og barnehagen og mange mange kjørte i det (det var helt usynlig i regn) og mange ødela bilen, punkterte osv. Det var mange som krevde erstatning, men det var sjanseløst, gitt.

Gammel 09-08-11, 10:20   #7
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah, jeg kan kanskje kjøre det velkjente "murveggen hoppet ut og angrep meg"-trikset på hullet i veien, altså

Men pokker altså

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 10:21   #8
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:følger med:

Gammel 09-08-11, 17:56   #9
Lommelun
Superduperaktiv

Medlem siden: Mar 2010
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Det finnes mange eksempler på at folk har kjørt i hull i veibanen som har ødelagt bilen og fått dette dekket av kommune/vegvesen...

Få taksert skaden på et verksted og spør dem, dem vet kanskje, om ikke så ta en telefon til NAF....

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 18:41   #10
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Det kan nok være mulig å få det dekt av "veieier", men det er under en del forutsetninger. Hvis det foreligger klager fra andre på hullet kan man ha en god sak. Videre kommer det an da på hvor synlig dette er og om man vanligvis skulle ha sett det.

Ellers vil det kunne være forsikringssak, men samtidig skal det ofte være ganske høye kostnader før det reelt sett lønner seg å ta det på forsikringen pga. bonustap og egenandel. Raskt kan det være at det er så høyt som 20 000 kr før det lønner seg.

Gammel 09-08-11, 20:57   #11
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

De prøver hver sak individuelt i fht jus. Og bevis. Vi har fått dekning to ganger.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 21:52   #12
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Mannen min ødela dekk og felg i et slikt hull i den perioden vi blei kjent, og det blei dekket av vegvesenet. Jeg ville ikke avskrevet den muligheten helt, altså. Jeg har ikke detaljene, siden vi ikke var et par da, men jeg kan høre med ham hva han gjorde.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:18.