Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Noen gode tips ang oppussing av vaskerom?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-11, 21:11   #1
Pesten
Bør lage seg en tittel selv

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Noen gode tips ang oppussing av vaskerom?

Vi skal straks igang med maling og lett modernisering av vaskerommet og jeg tenker da å flytte tørketrommelen ned ved siden av vaskemaskinen istedenfor at den står oppå.
Noen med gode løsninger evt bilder av vaskerommet her?

Gammel 14-08-11, 21:22   #2
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen gode tips ang oppussing av vaskerom?

Vi har en benk over vask og tørk. Der bretter jeg tøy og legger i stabler.
Over der har vi hyller. Med gjennomsiktige bokser fra Ikea. Til solkremer, medisiner, vaskemidler, frisørsaker, kattestæsj etc.

Så har vi et lite langskap til kluter, vaskemidler, skyllemidler etc.
Og tørkestativ montert på vegg fra IKEA i flere høyder. De kan enkelt vippes inntil veggen om man har behov for bedre plass når de ikke er i bruk.

Under tørkestativene har vi tre skittentøyskurver fra IKEA. En sort merket med 40, en sort merket med 60, og en hvit. Vasken sorteres derfor før de havner i kurven. Veldig enkelt! Her har vi også en gjennomsiktig boks for single sokker. Den får en gjennomgang innimellom.

Alle i familien har en gjennomsiktig stor boks fra IKEA med navn på. Alle rene, bretta klær havner oppi der, så har alle ansvar for å legge det i sitt skap når den begynner å bli full. Jeg slipper å ha hauger av rent tøy på alle tenklige og utenklige steder.

Gammel 14-08-11, 21:36   #3
Pesten
Bør lage seg en tittel selv

Pesten sin avatar

Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja vi har sånn vegghengt stativ fra Ikea men lurt med plastboks til alle i familien.
Flere tips?

Gammel 14-08-11, 21:44   #4
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

En venninne har sånn fænsy interiørblogg, og her er vaskerommet hennes, som jeg er dødsmisunnelig på:
http://minishabby.blogspot.com/search/label/vaskerom

Gammel 14-08-11, 21:47   #5
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Høres ut som Bloppy har det fint, noe sånn kunne jeg også tenkt meg. Jeg tenker også på knagger til ytterdresser og -sko, regntøy som henger til tørk o.l.

Gammel 14-08-11, 21:55   #6
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

En venninne har sånn fænsy interiørblogg, og her er vaskerommet hennes, som jeg er dødsmisunnelig på:
http://minishabby.blogspot.com/search/label/vaskerom

Det var skikkelig lekkert ja!

Mitt er ikke lekkert, men veldig funksjonelt.
Jeg skal vaske klær der inne, ikke ha kaffeslabras. Men det var skikkelig lekkert da. Det skal hun ha.

Gammel 14-08-11, 22:32   #7
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Vårt er nyoppusset med IKEA vegghengt tørk på en side. Utslagsvask, vask og tørk på en side, og underskap på siste veggen. Bygget med hvite IKEA kjøkkenskap og grå benker. Ok utseende, enkelt og veldig praktisk.

Gammel 14-08-11, 22:35   #8
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Venninna mi har vask og tørk ved siden av hverandre, og de står oppå et stativ. Under er det da plass til skittentøysdunker. De står på jul, med skrå front, og det er virkelig oversiktlig og enkelt å holde styr på.

Nå er vaskerommet ganske stort, men jeg ser for meg samme løsning når jeg vinner i lotto og skal pusse opp mitt hus.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 00:15   #9
Intrigue
Superduperaktiv

Intrigue sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Intrigue er litt kulIntrigue er litt kulIntrigue er litt kul
Standard

Jeg synes takhengt tørkestativ som en senker ned når en skal henge opp vask er genialt.

Intrigue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 18:54   #10
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Standard

Her er bilder av mitt vaskerom.
Og nei, jeg gadd ikke rydde og vaske først.
FP`erne skal få se hvordan det er her.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_3387.jpg (181,7 KB, 53 visninger)
Filtype: jpg IMG_3388.jpg (188,8 KB, 59 visninger)
Filtype: jpg IMG_3389.jpg (184,0 KB, 62 visninger)
Gammel 15-08-11, 19:11   #11
Kims
Aktiv

Kims sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sør-Trøndelag
Kims er litt kulKims er litt kulKims er litt kul
Standard

Når jeg (forhåpentligvis) får vaskerom skal jeg sørge for å få vaskemaskin og tørketrommel i arbeidsvennlig høyde, for eksempel slik:

Her er en gammel tråd om vaskerom. Kanskje du finner noen gode tips der?

Gammel 15-08-11, 19:19   #12
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal ha benk til å brette klær på, flere sorteringskurver for klær, plass til strykebrett, plass til fryseskap og en stor utslagsvask.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 19:34   #13
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Her er bilder av mitt vaskerom.
Og nei, jeg gadd ikke rydde og vaske først.
FP`erne skal få se hvordan det er her.

Det var fint! Er tørkestativene fra IKEA? Jeg trenger noen sånne, kjenner jeg. Vet du hva de heter?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 19:42   #14
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Det var fint! Er tørkestativene fra IKEA? Jeg trenger noen sånne, kjenner jeg. Vet du hva de heter?

De er fra IKEA ja. Antonius tror jeg det heter. De kan hektes litt opp og slippes inntil veggen. Shmart.

Gammel 16-08-11, 10:05   #15
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg skulle akkurat til å starte en tråd om vaskerom selv, så dette var perfekt. Stilles det samme krav til oppussing av vaskerom som til bad, i og med at det jo er et våtrom? Skal jo ikke dusjes rett på gulvet liksom.

Jeg går med lyst til å fikse på vårt helt for jæ**** vaskerom i kjelleren. Betonggulv og mursteinsvegger og så stygt og kaldt og fælt at jeg nærmest kvier meg for å gå ned dit og vaske klær. Har lyst til å gjøre noe med det, men har minimalt med kronasjer å spandere på gildet.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 11:10   #16
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

emin: Det stilles ikke samme krav, og vaskerom regnes ikke som våtrom per definisjon. Man kan jo ha vaskemaskin på kjøkkenet, uten at det dermed blir våtrom av den grunn.

Vi skal bygge nytt vaskerom i det som i dag er en bod (det er vann og strøm dit, må pigge gulvet for å komme til avløpet). Vi tenkte å legge membran på gulvet og kanskje litt oppover veggen og så fliselegge dette, og legge varmekabler da. Resten lar vi være som det er (malte murvegger).

minibolle mai 2012
Gammel 16-08-11, 11:17   #17
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Slik blir forresten vårt vaskerom (ytterst til høyre med utgang ut), hvertfall så langt vi har kommet i planleggingen foreløpig. Vi må kontrollmåle vegger og slikt etter vi har flyttet på noen vegger.

3D-bilder.

Er vvs-tanken inni hjørnet der. Skal ha benkeplate oppå vaskemaskin og tørketrommelen.

Har forresten brukt www.roomsketcher.com for å få til tegningene.

Slik det ser ut nå kan vi kanskje få vaskerom i løpet av høsten/vinteren. Jeg gleder meg.

minibolle mai 2012
Gammel 16-08-11, 11:18   #18
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Flott, da slipper jeg billigere unna. Lurer på å støpe gulvet på nytt (bare slette ut oppå det som er) for å få det slettere (er hakkete her og der) og bytte sluken, altså sette en ny oppå det hullet som er der. Husker husverten fikset gulvet og sluken på badet der vi leide tidligere, og husker hvordan han gikk fram. Må bare få mannen til å ordne, tipper han blir glaaaad når jeg presenterer planene.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 11:22   #19
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har verdens minste vaskerom - jeg MÅ også fikse.
Utfordringene er egentlig mange: Rommet er på størrelse med fire vaskemaskiner (altså, firkantet rom - går to vaskemaskiner i bredden og i lengden sånn ca)
Vi har nå vaskemaskin og utslagsvask. Vurderer trommel i tillegg.

Gammel 16-08-11, 11:35   #20
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Vi har verdens minste vaskerom - jeg MÅ også fikse.
Utfordringene er egentlig mange: Rommet er på størrelse med fire vaskemaskiner (altså, firkantet rom - går to vaskemaskiner i bredden og i lengden sånn ca)
Vi har nå vaskemaskin og utslagsvask. Vurderer trommel i tillegg.

Vårt vaskerom er ganske lite. Jeg har stablet maskinene i høyden for å ikke bruke så mye plass. Nederst har jeg en sånn, med plass til vaskemidler, vaskeposer osv i kurven under:
http://www.elkjop.no/product/hviteva...tativ-med-kurv

Mellom maskinene har jeg noe som ligner på denne. Når man trykker på den spretter det ut en liten hylle man f.eks. kan sette kurven på når man tar ut av tørketrommelen:

http://www.eltema.no/Products/1216-s...whirlpool.aspx

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:15.