Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Naboer som tar seg til rette

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-11, 21:20   #1
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Naboer som tar seg til rette

Vi har en tomt som grenser til to gater. Alle gatene i området er blindveier og stier eller snarveier for å komme ut på nordsiden av området finnes ikke.

I bakhagen har vi en ganske høy hekk som er tre meter høy. Den har vi laget et hull i for å få adkomst til gaten der. Fordi det er en bedre skolevei og fordi det er finere og sykle for barna der.

En av eiendommene bak leier ut en leilighet, og leieboeren der har begynt å gå gjennom vår hage på vei til og fra jobb. Hun går over vår plen rett forbi både sittegruppen og spisegruppen vår. Jeg antar at hun også går gjennom Hagen til naboen vår på nedsiden for å komme ned til neste gate, for derfra er det gjennomgang nordover. Jeg la merke til det fra i vinter engang.

Jeg syns det er ubehagelig at damen ikke har hilst på oss og ikke svarer når vi sier hei til henne. Sist uke hadde vi familie på besøk og når faren kom ut etter å ha vært inne en liten tur, så var barnet til damen på trampolinen mens damen stod ved siden av. Han sier hei og hun snur seg bort og svarer ikke. Han syns det var så merkelig at han lurte på om vi kjente henne.

Jeg kjenner at hun går langt over grensen for det jeg syns er greit. Særlig dette at hun ikke vil hilse provoserer meg. Hun bruker den mest private delen av hagen vår som snarvei. Jeg hadde forventet at hun iallefall skulle spurt om lov før hun starter denne praksisen. Er jeg helt på bærtur når jeg kjenner det sånn?

Gammel 15-08-11, 21:23   #2
Isa
--

Isa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Naboer som tar seg til rette

Nei, du er ikke på bærtur. Jeg hadde nok sagt ifra, eller stengt igjen hullet for en periode.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 21:25   #3
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Om du er på bærtur? Øh, nei vil jeg påstå. Merkelig. Jeg hadde gitt beskjed om at dette var en privat hage.

Gammel 15-08-11, 21:25   #4
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 37
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Nei, det er du ikke. Jeg hadde blitt møkksur, jeg vil ikke ha folk rennende i hagen min. Jeg hadde antakelig tettet åpningen bare på pur f…, men det beste er jo sikkert å snakke med henne. Bare at jeg er ikke så flink til sånt.

Gammel 15-08-11, 21:28   #5
eka
Grubler.

eka sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
eka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde blitt sur om noen fremmede lagde seg en snarvei gjennom hagen min. Si i fra at dette ikke er greit!

Gammel 15-08-11, 21:28   #6
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Så ufint! Jeg hadde blitt sur om dette hadde vært hos oss. Om noen skal gjennom hagen vår, så får de til helsiken hilse på når de først går der.

Gammel 15-08-11, 21:28   #7
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Det er IKKE greit nei. Var det deres trampoline barnet hennes brukte mens hun sto der også eller?

Jeg ville ringt på og sagt min hjertens mening om jeg hadde turt.
Og gitt beskjed til utleier.

Gammel 15-08-11, 21:29   #8
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Men hvordan sier man fra :feiging:

Gammel 15-08-11, 21:30   #9
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Tja, man kan jo bare stenge hullet for en tid om man ikke klarer å ta det face to face.

Gammel 15-08-11, 21:30   #10
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Det er IKKE greit nei. Var det deres trampoline barnet hennes brukte mens hun sto der også eller?

Jeg ville ringt på og sagt min hjertens mening om jeg hadde turt.
Og gitt beskjed til utleier.

Ja det var vår trampoline i vår hage ja.

Gammel 15-08-11, 21:31   #11
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Dette hadde jeg ikke funnet meg i i det hele tatt.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 21:32   #12
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

"Hei! vi må be deg om å bruke veien rundt da dette er en privat hage"

Gammel 15-08-11, 21:34   #13
Siritk
Bør lage seg en tittel selv

Siritk sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ville ha laget et stengsel for en periode. Og ja, det er ikke du som er prippen. Vi flytter snart inn i en enebolig i rekke, noe av det første vi skal gjøre er å sette opp gjerde for å slippe at naboer traver over tomta vår. *tarsorgenepåforskudd*

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 21:35   #14
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Standard

Jeg føler meg litt ekkel om jeg sier nei, siden damen nok får en mye lengre vei å gå... Men det har aldri vært meningen at andre enn vi selv og våre gjester skal bruke inngangen. Det er stort sett barnas lekekamerater og foreldrene deres som bruker den. I tillegg til at Storebror går til og fra skolen den veien.

Gammel 15-08-11, 21:35   #15
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Ærlig talt!

Vet du, da hadde jeg blitt såpass sur at jeg hadde turt å si noe altså.
Si at det er en privat sti, gjennom deres hage, og at hun må slutte å bruke den ellers stenger dere uansett åpningen. Og så ville jeg nevnt noe om normal høflighet og oppførsel i samme slengen tror jeg. :kjerring:

Gammel 15-08-11, 21:36   #16
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Som barn og ungdom brukte jeg mange uoffisielle stier gjennom diverse hager, spurte aldri om lov, men husker at det var litt sånn ulovlig-spennende. Åpenbart mange andre som gjorde/gjør det samme, for jeg vet om veldig mange godt opptråkkede stier gjennom diverse hager i dette villaområdet. Men jeg synes det er rart at voksne gjør dette, og spesielt uten å spørre om lov. Uhøflig men ikke uvanlig vil jeg altså si.

Å bruke noen andre sin trampoline kommer i en litt annen liga synes jeg, sånn gjør man bare ikke uten å spørre, hverken barn eller voksne.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 21:39   #17
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Standard

Jeg synes det er forskjell på barn/ungdom og voksne altså. Ikke nødvendigvis greit noen av delene, men voksne forventer jeg annet av.

Synes ikke det har noe å si at hun får lenger vei. Jeg ville ikke hatt henne der.

Gammel 15-08-11, 21:41   #18
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Steng igjen hullet, sett op skilt "Gjennomgang forbudt" eller snakk med henne. Jeg hadde snakket med henne neste gang hun traver over tomta. Og hoppe på en annens trampoline? Nei, vettu hva! Mlig hun tror det er fellesareal med felles trampoline?

Gammel 15-08-11, 21:41   #19
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Blogginnlegg: 37
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Hæ? Det skjønte ikke jeg. Noe så frekt! Jeg er kjempepinglete når det gjelder sånt, men i det tilfellet der skulle jeg klart å si fra. Jeg blir veldig sint, når jeg først blir sint …

(Hilsen hun som en gang viste fingeren til sin nye nabo, etter en tilsvarende historie og en konfrontasjon som førte til at han blei olm som en okse. Da var jeg glad for å ha ei låst terrassedør mellom oss, ja. )

Gammel 15-08-11, 21:44   #20
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hun gjør hva? Jeg vet ikke hva jeg ville gjort, for det er jo enkelt å sitte her og si at du må si i fra, men det er ikke så enkelt. Har du mulighet til å ta henne "på fersken" og si i fra på en grei måte at det ikke er greit? Hvis ikke må dere nesten bare stenge igjen eller sette opp grind med skilt om "privat område".

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:17.