|
HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Trenger hjelp til å finne rimelig TV- og tlf-løsningSom enslig mor og dårlig råd, trenger jeg nå tips til rimelig tvab. og mobiltlf.ab.. Vil gjerne ha bredbånd, trenger ikke fasttelefon. Trenger ikke mange tv-kanaler..
![]() |
#2 |
Opp og fram, - framover
![]() Sv: Trenger hjelp til å finne rimelig tv og tlf-løsning..Og: Jeg trenger råd om en rimelig og god tv som har innebygd box/mottaker for feks rikstv. Min. 30".
![]() |
#3 |
På (opp?)tur
|
![]() Sv: Trenger hjelp til å finne rimelig tv og tlf-løsning..30'' er for lite. Kan ikke noe om tv, men tror ikke det er sånn lenger at minst er billigst. Mest solgt er billigst. Innebygd ditt og datt - skal spørre mannen i morgen. Langt fra sikkert han vet noe, men han har interesser ut over min forstand, så man kan håpe det kommer et tips om noe han har lest.
![]() |
#4 |
Opp og fram, - framover
![]() Sv: Trenger hjelp til å finne rimelig tv og tlf-løsning..Takk
![]() |
#5 |
På (opp?)tur
|
![]() Sv: Trenger hjelp til å finne rimelig tv og tlf-løsning..Han har vært i Sverige i dag. Kommer etterpå. Skal spørre i morgen. Men langt fra sikkert han vet noe altså. Kanskje noen kan tipse om forum der folk vet sånt?
![]() |
#6 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger hjelp til å finne rimelig tv og tlf-løsning..Sjekk ut nexttv? Hvis du har bra nok linje kan du ha tv over bredbåndet. Tror man får det ned i 199 pr mnd. Og leie dekoder, trenger ikke kjøpe. Vi har hatt det noen år, betalte 349 i mnd for alt.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger hjelp til å finne rimelig tv og tlf-løsning..Et telefonabo med f.eks. 500 ringeminutter til 200 kr/mnd kan kanskje være en god generell løsning? Jeg bruker Chess og har 199 kr for 500 ringeminutter, 500 sms, 500 megabyte data etc.
![]() |
#8 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Trenger hjelp til å finne rimelig tv og tlf-løsningDe billigste TV-ene får du på Finn. Og hvis du tar til takke med en TV som ikke er flatskjerm, får du en TV av super kvalitet til bare noen få hundrelapper. Der kan du også finne Riks-TV-mottaker til en slikk og ingen ting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
![]() Sv: Trenger hjelp til å finne rimelig tv og tlf-løsning..
Det er en del "problemer" med NGT sin tv-løsning. Det kan bli en litt mer komplisert installasjon avhengig av hvor man har ting plasser i forhold til hverandre. TV-løsningen er også slik at maksimalhastigheten på bredbåndslinjen begrenses. Hvis man i utgangspunktet ikke har mulighet for så veldig raskt bredbånd kan bredbåndshastigheten bli veldig lav pga. det som dedikeres til TV. Videre kan de begrenseningene man får på bredbåndslinjen, da f.eks. pga. avstand til sentral, kvalitet på kabler til hus osv, for mange bety at man ikke får HD-kanaler.
![]() |
#11 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Trenger hjelp til å finne rimelig tv og tlf-løsningVi kjøpte en flatskjerm til ca 2500 kr med innebygd RiksTV-dekoder. Vi har kun de kanalene som er gratis, dvs NRK 1, 2 og 3. Dette betaler vi kun tv-lisens for. De gangene det er aktuelt å se et program på en annen kanal, ser vi dette via nettTV. Vi ser så lite på TV at det faktisk lønner seg å betale 30 kr eller hvor mye det er for å kjøpe tilgang til f.eks. TV2s nettTV for en uke i steden for å betale for å ha kanalen hele tiden. Vi kobler da PC til flatskjermen med en HDMI-kabel (koster et par hundrelapper på CO). |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Trenger hjelp til å finne rimelig tv og tlf-løsningSjekk telepriser.no for telefon og bredbånd. Du kan legge inn telefonforbruket ditt, så finner den billigste løsning for deg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
![]() Sv: Trenger hjelp til å finne rimelig tv og tlf-løsning
Men dekoderen er også integrert i de fleste TV-ene solgt de senere år, så da slipper man egen boks for dette.
![]() |
#14 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Trenger hjelp til å finne rimelig tv og tlf-løsning
Det er fortsatt vesentlig billigere å kjøpe begge deler separat på Finn, enn å kjøpe nytt, og jeg oppfattet at pris var et poeng her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Trenger hjelp til å finne rimelig TV- og tlf-løsningOneCall hører jeg mange rundt meg er veldig fornøyd med.
![]() |
#16 |
tankefull
|
![]() Sv: Trenger hjelp til å finne rimelig TV- og tlf-løsningHvis du klarer deg med 120 ringeminutter i mnd, og 90 sms, så ville jeg gått for OneCall faktura abbonement. Der betaler du bare oppstarten i tillegg, og ingenting i fast månedsavgift. Ikke noe minimumsfakturering heller. Ringer du, eller sms'er utover det som er inkludert koster det 39 øre pr minutt/sms. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Opp og fram, - framover
![]() Sv: Trenger hjelp til å finne rimelig TV- og tlf-løsningJa pris er vesentlig. Men også plass...har ikke så stor plass lenger, så derfor tenkte jeg på flatskjerm med innebygd dekoder.. Mulig jeg kan klare å skaffe meg rikstv-kortet omtrent "free"... men jeg mangler altså dekoder. Så dekoder, kontra tv med innebygt... Mulig jeg skal går for flatskjerm med innebygt om det finst til rundt 2000-3000kr..deromkring..? Noen som kan anbefale merke/modell event?
![]() |
#18 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Trenger hjelp til å finne rimelig TV- og tlf-løsning
Vi har hatt NextGenTel i flere år, og det er mulig den linjeleien er inkludert i deres faktura, men vi har i alle fall ikke betalt noe til Telenor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Trenger hjelp til å finne rimelig TV- og tlf-løsning
Vi har telenor, men må ikke betale linjeleie. Før måtte vi det, men vi har oppgradert til noe de kaller superbredbånd eller noe sånt, og nå trenger vi ikke betale linjeleie. Men det koster litt da. Sjekk telepriser.no som jeg nevnte over, der kan du krysse av for at du vil ha linjeleie inkludert i oversikten. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|