Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvordan få hvite klær helt hvite igjen?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-08-11, 12:03   #1
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Hvordan få hvite klær helt hvite igjen?

Jeg har sprayet vanish på flekkene, men det har ikke tatt alt. Ene flekken er fra fett som dryppet av en grillet kotelett bl. a.
Det andre er flekker som kommer på barneklær når barn leker og spiser.

Jeg trenger også tips om hvordan jeg får vekk brune flekker fra bæsje uhell på lyse bukser.

Jeg håper i det lengste å unngå å bruke klor, for jeg klarer ikke lukten. Jeg er også usikker på om blondekanter tåler klor?

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 12:06   #2
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan få hvite klær helt hvite igjen?

Har du prøvd med sånn vanish pulver for hvite klær? Det tar det meste altså. Ikke spray, men pulver som du har i pulver-kammeret på vaskemaskinen.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 12:06   #3
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Zalo fjerner en del.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 12:07   #4
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

I Sverige så jeg de solgte salt til å bleke. Man tar saltet oppi sammen med vaskemiddelet. Ellers er det her en bra side: http://www.miele.no/no/husholdning/service/22095.htm

Gammel 17-08-11, 12:45   #5
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Zalo fjerner en del.

Her brukes bare Zalo. Smører godt på og lar det ligge natten over.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 12:50   #6
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Jeg har fått bort flekker på hvitt tøy ved å henge det ut i sola.

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 12:58   #7
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Biotex har et pulver slik som vanish sitt. Det bruker jeg, og det fungerer veldig bra på gulnet hvitt tøy, håndkler og sengetøy i alle fall.

Gammel 17-08-11, 14:20   #8
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sånn Vanish pulver ja, det skal jeg prøve.
Zalo var jeg litt skeptisk til, for jeg såg for meg hele vaskerommet fullt av såpeskum etterpå. Men kanskje verdt et forsøk, iallefall på fettflekken.

Noen som har tips til å få bort flekker etter bæsjeuhell da? Vanish for hvite klær der også eller? Buksa er lysegrønn, og kan i grunnen ikke brukes sånn som den ser ut nå.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 14:42   #9
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Nitor Back to White?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:03.