Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Html og charset

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-08-11, 22:28   #1
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Html og charset

Jeg har laget en webside for jobben, enda jeg ikke akkurat har utdannelsen til det. Nå har noen lagt den ut på nett for meg, og nå ser jeg at det er masse rare spørsmålstegn og sånt på sidene, der det er uvanlige bokstaver. Jeg tror kanskje jeg glemte å sette charset til noe spesielt? Men det så jo helt fint ut hos meg? Hva er det som skjer? Er det noe med serveren det ble lagt ut på, browseren min, eller MÅ jeg alltid sette charset?

Siden skal forresten helst bli lest både i utlandet og i Norge. Og den har blitt trykket på cd, så jeg håper ikke at alle kommer til å se rare tegn når de åpner cden på pcene sine...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:13.