|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har fått viljen sin
|
![]() Bokhyller i eik eller bjørk? (Slitestyrke)Vi skal ha nye bokhyller, og materialvalget står mellom eik og bjørk. "Vinneren" skal tones/males/beises/oljes hvit på en eller annen måte, så utseende spiller på den måten liten rolle. Jeg lurer mer på egenskapene til treet. Er bjørk veldig mye mykere enn eik? Er eik mer solid? Eik er relativt mye dyrere, så jeg ønsker egentlig argumenter i retningen "ja det er verdt det" eller "nei det er uvesentlig". |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Bokhyller i eik eller bjørk? (Slitestyrke)Eik er vel hardere enn bjørk, vel?
![]() |
#5 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Bokhyller i eik eller bjørk? (Slitestyrke)Nei, det tror jeg egentlig ikke.
![]() |
#6 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Bokhyller i eik eller bjørk? (Slitestyrke)De skal være lange, men det blir visstnok ikke sagge-problematikk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bokhyller i eik eller bjørk? (Slitestyrke)Hvis det skal males hadde jeg brukt et billig treslag. Det e rjo en bokhylle? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Bokhyller i eik eller bjørk? (Slitestyrke)Sannsynligvis ikke males - men eventuelt beises før den oljes. Antar jeg. Uansett kamuflerer jo det den opprinnelige trefargen mer eller mindre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Bokhyller i eik eller bjørk? (Slitestyrke)Skal dere snekre selv?
![]() |
#11 |
Nybegynner
Medlem siden: Jun 2011
![]() |
![]() Sv: Bokhyller i eik eller bjørk? (Slitestyrke)Eik er en mye hardere tresort enn Bjørk så de vil være mer solide. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|