Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

2,5 år - body?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-11, 00:26   #1
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

2,5 år - body?

Plutten vokser. Han er 2,5 år, 90cm og nå må han ha seg nytt ulltøy til vinteren. Jeg har ventet med å kjøpe fordi jeg ikke var sikker på om han brukte bleier eller ikke, men det gjør han, doen er nemlig skummel. Kjøper jeg bodyer da? Eller gensere?

Gammel 21-08-11, 00:30   #2
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 2,5 år - body?

Jeg synes det er kjekt med body så lenge ungene bruker bleier men mine har vel brukt begge deler. Forrige vinter da vesla var drøyt to år brukte hun mye kortermet ullbody, longs og langermet ulltrøye som genser over bodyen.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 00:30   #3
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har sluttet sluttet med bodyer fra de begynte i barnehagen, så jeg ville valgt gode, lange trøyer som går godt ned på baken. Jeg syns en 2,5-åring burde ha muligheten til å selv dra av seg bleie og bukse og sette seg på en potte eller do, om ideen skulle slå dem.

Gammel 21-08-11, 00:50   #4
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville kjøpt begge deler. Det er veldig deilig med bodyer der man er sikker på at det ikke blir glippe. Hvor flinke er de ansatte i barnehagen til å sørge for at trøyya er godt nedi longsen? Jeg synes dessuten bleiene holder seg bedre på plass med body. I barnehagen ønsker de ikke up&go hos oss. Jeg synes de vanlige bleiene henger og slenger litt mye i bukse.

Jeg ville også hatt noen ulltrøyer dersom han skulle endre forholdet til doen i løpet av vinteren.

Gammel 21-08-11, 08:58   #5
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Jeg synes det er kjekt med body så lenge ungene bruker bleier men mine har vel brukt begge deler. Forrige vinter da vesla var drøyt to år brukte hun mye kortermet ullbody, longs og langermet ulltrøye som genser over bodyen.

Signerer.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 09:13   #6
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Body er et must her så lenge de fortsatt bruker bleie. Body holder bleia greit på plass så det ikke blir bæsj overalt :btdt:. Reflex sine er ganske små i størrelsen, men de har hvert fall opp til 104. Pluggen på ikke-to-enda bruker 98.

Gammel 21-08-11, 09:58   #7
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Mine har brukt og bruker body så lenge de bruker bleie. Som Embriksmamma liker jeg godt kortermet ullbody som undertøy og med en genser utenpå. Da blir ikke bodyen så fort skitten, og man trenger ikke så mange.

Gammel 21-08-11, 10:05   #8
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Min gutt bruker bleie enda, han er 3 år og 4 mnd, vi øver på bleieslutt men det går tregt altså. Men uansett, han har ikke brukt body siden strl 86 omtrent, og det var vel når han rundet ett år. Jeg syns det går helt greit med trøye og bukse på tross av bleie. Nå bruker han jo 104/110 og det er jo ikke så lett å få tak i bodyer i den strl heller.

Gammel 21-08-11, 10:36   #9
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Mine brukte body til de sluttet med bleie, dvs mellom 3 og 3.5 år. Innimellom har lillebror brukt truse og tskjorte istedetfor body, men jeg foretrekker noe over bleien sånn at den ikke sklir ned.

Gammel 21-08-11, 10:46   #10
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mener å huske at det er fullt mulig å få tak i ullbodyer opp til 110 i str, det hadde vi med eldstemann som var stor for alderen. Det blir vel så vi har noen bodyer da i hvertfall. Genser og longs har vi også, det bruker vi over hvis det er behov for to tynne lag. Da må jeg finne ut hvem som har store ullbodyer. Jeg tror nok str 98 holder med mindre de er små i størrelsene.

Gammel 21-08-11, 10:50   #11
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Vi brukte body på vinteren helt til han sluttet med bleie. Altså helt til vinteren som kommer nå. Men har hatt ca 50/50 bodyer og trøyer. Både fordi han har gått noen dager uten body, men og fordi vi ofte bruker body med trøye utenpå.

De fleste barna jeg har på jobb bruker også body så lenge de går på småbarnsavdeling. Det er jo det beste i sprekken i ryggen.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 11:14   #12
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poden brukte body til han sluttet med bleie. Det var vanskelig å få bleiene til å sitte på uten. Men han sluttet med bleie litt tidligere enn jeg hadde trodd, så han fikk aldri brukt bodyene jeg hadde kjøpt i neste størrelse.

Gammel 21-08-11, 11:16   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Knerten brukte ikke body i vinter som var selv om han brukte bleie. Han sa selv ifra at han foretrakk genser og strømpis, og det var greit for meg.

Gammel 21-08-11, 11:18   #14
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Her har bodyer vært i bruk helt til bleieslutt, om enn ikke i like stor grad fra 2 års alder, og etter bleieslutt er det jo ytterst lite praktisk.

Gammel 21-08-11, 11:19   #15
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Vi sluttet med body lenge før poden sluttet med bleier.
Vi foretrakk genser og stilongs isteden.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 11:20   #16
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Janus har ihvertfall ullbodyer i store størrelser, samme med Tom og Trine (sparkjøp) og nøstebarn.

Gammel 21-08-11, 11:31   #17
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Joha har kortermede bodyer opp til str. 110 iallfall, de er dog ikke kjempestore i str. Jeg kjøpte flere hos tinyzone.dk i vinter etter tips fra Niobe (takk!).
De er gode og mye billigere enn Nøstebarnbodyene!

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 11:32   #18
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig med Polyanna.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 11:34   #19
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Joha var det vi brukte til de to store ja. Vi får se. Plutten foretrekker nøstebarn, jeg tror de er bedre mot huden på et vis. Men de er akk så dyre.

Gammel 21-08-11, 11:43   #20
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hos oss er det ingen god løsning at de får ta av seg bleia sånn når det passer dem.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:39.