Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Jeg føler med Siv Jensen og Frp

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-11, 21:20   #1
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg føler med Siv Jensen og Frp

Nå er Carl I Hagen ute med et av sine gode ideer igjen.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/v...artid=10089770

Ta inn spanjoler til å jobbe 14 dager av gangen på 12 timers skift, og selvsagt til spansk lønn...

Sosial dumping er ikke lov for de private og bør da selvsagt ikke være lov når det gjelder staten også.

Imponerende at han fikk applaus for forslaget i tillegg.........

Gammel 21-08-11, 21:24   #2
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg føler med Siv Jensen og Frp

Hvem trenger politiske motstandere når man har slike støttespillere, nei.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 21:25   #3
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Det høres ut som en skikkelig genistrek av Hagen.

Gammel 21-08-11, 21:26   #4
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var etter at han lanserte denne ideen i en kronikk i vår at jeg og en kollega konkluderte med at "nå har han gått i vasen!"

Men, det har jo et ikke ubetydelig antall av velgerne også, så hvem vet hvordan det slår an.

Gammel 21-08-11, 21:28   #5
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spanjoler er fine. Litt brune, men ikke så veldig.

Gammel 21-08-11, 21:29   #6
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har vært borti de som mener midlertidig ansettelser og sosial dumping er ok.
Dog helt til den dagen en av de eller en i nærmeste familie har mistet jobben pga det.

Det skader ikke å tenke litt lengre en nesa rekker.

Gammel 21-08-11, 21:30   #7
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Det er tragisk å lese.
Egentlig syns jeg grunntanken hans ikke er så dum. Bruke mer penger til å invistere i infrastruktur uten økt inflasjon. Men 12 timers dager til under minste lønn er tåpelig å komme med. Da får vi leie inn folk på lik linje med alle i privat sektor.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 21:35   #8
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, hvis staten legger ut et slikt veiprosjekt på internasjonalt anbud (som man vel må, i følge EU-regler), og et spansk entreprenørselskap vinner anbudsrunden, så ser jeg vel ikke helt bort i fra at dette scenarioet ville blitt en realitet? Arbeidere med en form for Nordsjøturnus?

Forskjellen er jo da selvsagt at de ansatte ikke er ansatt i Norge, men har sin egen arbeidsgiver i Spania.

Gammel 21-08-11, 21:36   #9
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er en ganske bisarr følelse for meg å sitte og faktisk synes direkte synd på Siv Jensen.

Gammel 21-08-11, 21:36   #10
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Indeed. Dessuten har han feriert nok i Spania til å vite at de ikke er farlige eller noe særlig kriminelle.

Gammel 21-08-11, 21:39   #11
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Jeg er ikke sikker på at det er så synd på hverken Siv eller FrP her. Han kan være litt "bajas", si kontroversielle ting som ikke er helt stuerent. Så kan de som enige med han bli fornøyde, og de som ikke er det kan trøste seg med at han opererer uavhengig av partiledelsen og Siv. Dermed tilfredsstiller partiet både den ene og den andre gruppen...

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 21:40   #12
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tenker hun banner og legger en slagplan på hvordan de kan få sendt den løse kanonen tilbake til Torreveja uten å lage for mye mediedrama. I mellomtiden fyrer han av idot-salve etter idiot-salve, helt i utakt med resten av verden. Underholdende er det uansett.

Gammel 21-08-11, 21:42   #13
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jepp! Takket være en spansk sjømann på jobb i Norge en gang for lenge lenge siden eksisterer jeg i dag

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 21:48   #14
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet jeg har sagt det før, men kanskje ikke på FP. Jeg tror han er i begynnerfasen av en demenssykdom. Han er så totalt ukritisk at det ikke kan være helt normalt.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 21:54   #15
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

I går var den en veldig fin liten oppsummering av Hagens "sinnstilstand" om dagen av Kjetil Østlie ... skal lete på nett ...

Gammel 21-08-11, 22:17   #16
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Det som er veldig trist er jo at nok igjen er det Hagen, og Frp som setter agendaen og får forsidene i valgkampen med idiotutspillene sine.

Gammel 21-08-11, 22:56   #17
Bertine
Fullverdig medlem

Bertine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Bertine har et hav av muligheter foran seg
Standard

Noe av det verste med dette er jo å lese kommentarene til artikkelen. "For en kjempeide!"
Noen vinkler det til og med til at det er veldig solidarisk å ta inn arbeidskraft fra et land må så mange arbeidsledige. Ja, for det er jo for spanjolenes skyld at Hagen synes det var lurt å importere dem til å jobbe for minstelønn.

Dette må være et av de siste utsagnene hans jeg reagerer mest på. Jeg har så lyst til å tro at det bare er en spøk, men... nei.

Bertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 23:11   #18
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Jeg er ikke sikker på at det er så synd på hverken Siv eller FrP her. Han kan være litt "bajas", si kontroversielle ting som ikke er helt stuerent. Så kan de som enige med han bli fornøyde, og de som ikke er det kan trøste seg med at han opererer uavhengig av partiledelsen og Siv. Dermed tilfredsstiller partiet både den ene og den andre gruppen...

Ja det tror jeg også. Det er nok mange Frp-velgere som synes dette er en helt genial ide.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 23:44   #19
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Så snilt å ville hjelpe de stakkars arbeidsløse spanjolene.

Ja. Jeg tror han er en nestekjærlig og snill mann.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 23:48   #20
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes for så vidt også Hagen virker smådement, men ellers er jo dette klassisk FrP-taktikk: Moderate utspill fra folk i topposisjonene, og rabiate utspill fra de lavere i rekkene. Jeg synes derfor bare måtelig synd på dem.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:19.