|
![]() |
#1 |
etterpåklokest
|
![]() Lydbøker på iPod?Jeg har null erfaring med lydbøker og aner ingenting om teknologien og formatene og sånt. Kan man høre lydbøker (for barn) på iPod? Jeg håper veldig at svaret er ja og at noen kan gi meg en detaljert oppskrift på hvordan. Gjerne illustrert med fargerike skisser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Lydbøker på iPod?Jeg fant Kardemomme by som lydbok på Spotify. Det er dessverre det eneste jeg kan bidra med.
![]() |
#3 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Lydbøker på iPod?Ja, selvsagt, utfordringen er bare å finne dem - det finnes vel fremdeles ikke særlig mange å få kjøpt på iTunes? Hvis du skal rippe en CD så er det litt mer mikkmakk, spesielt å få dem til å spille i riktig rekkefølge. Men det er ikke vanskelig.
![]() |
#4 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Lydbøker på iPod?
Det kan man på en Ipod touch også.
![]() |
#5 |
Det kan alltid bli verre.
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lydbøker på iPod?Hvis man har en iPod er det vel liten vits i å kjøpe en iPhone for å bruke den som en iPod?
![]() |
#6 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lydbøker på iPod?Du kan kjøpe lydbøker på mp3 hos Lydbokfolaget (eller sjekke om biblioteket har CD med mp3-fil på til utlån). http://lydbokforlaget.no/produkter/234/lydfiler
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Lydbøker på iPod?
Det er sånn vi gjør det. Veldig enkelt. |
![]() |
![]() |
#8 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Lydbøker på iPod?Jeg har lånt lydbøker på biblioteket, og rippet over i iTunes og lagt over på iPod. Har aldri opplevd de problemende som Candy refererer til.
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: Lydbøker på iPod?Et lite minus med lydbokforlaget er at lydbøkene ikke legges inn som lydbøker i iTunes, men som musikk. Vet ikke hvor det har å si (man kan helt fint høre på det), men jeg pleier å endre det til lydbøker i hvertfall. Da kan man f.eks. ha funksjon om at den starter der du stoppet sist. Du sier du trenger veiledning og jeg husker ikke i farten hvordan du gjør det. Men søk det opp på nett eller prøve deg litt frem i iTunes, så finner du helt sikkert ut av det. |
![]() |
![]() |
|
|