|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Fortell meg om tørketromlarEg har aldri delt hus med ein tørketrommel. Tja.. eg har aldri skrudd på ein tørketrommel ein gong. Det er ein maskinting eg veit ingenting om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Ad astra
|
![]() Sv: Fortell meg om tørketromlarTørketrommel er verdens åttende underverk. Tett fulgt av oppvaskmaskin og vaskemaskin.
![]() |
#3 |
Med tommestokk i veska
![]() Sv: Fortell meg om tørketromlarEr det da sånn boks som må tømmast for vatn? Gir den beskjed sjøl, eller må ein hugse på det før det renn over? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Ad astra
|
![]() Sv: Fortell meg om tørketromlarJa, det er en boks. Hvis den blir helt full, så piper tørketrommelen. Det gjør den forsåvidt også dersom lofilteret er fullt. Jeg pleier å tømme begge deler etter hver tørkerunde, og da rekker det ikke å bli fullt, så det er sjeldent det piper.
![]() |
#5 |
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fortell meg om tørketromlarJeg har en Zanussi trommel,og har alltid hatt som vane å tømme både lo-og vannbeholderen. Er på min 3.trommel i min karriere som mamma nå,og kunne nok ikke klart meg uten. På trommelen min lyser det når vannbeholder og lofilter skal tømmes,altså,men det er jo like greit å gjøre det etter hver runde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
heimføing
|
![]() Sv: Fortell meg om tørketromlarJeg har en Asko. Er noen år gammel nå, men tror den kostet litt, dog ikke i nærheten av prisen du nevner i startinnlegget, men bortimot en tredel av det kanskje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Med tommestokk i veska
![]() Sv: Fortell meg om tørketromlarmen dei med utlufting -må ein då bore hol i veggen? Umulig her, for vi leiger, men i nyhuset er det jo mulig... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Med tommestokk i veska
![]() Sv: Fortell meg om tørketromlarHer er samlinga hos Elkjøp, med den til 24 000 nederst |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Langøret
![]() Sv: Fortell meg om tørketromlarJa,med utluftingstrommel må det jo være et hull i veggen,men jeg har da sett de som bruker luftelukene sine til sånt,så man må vel kanskje ikke bore hull,men. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Med tommestokk i veska
![]() Sv: Fortell meg om tørketromlarNjo.. men vi bygger lavenergihus, og alle perforeringar gjennom isolasjon er egentlig store no-no's. Vi skal gjennom veggen med røyr for ventilasjonsanlegget. Mulig ein kan lure seg til eit hol til, og tette godt rundt. Er det som eit rør frå tørketrommelen det da, gjennom veggen? Er det eit stort røyr? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Fortell meg om tørketromlarVi har en Electrolux med kondens. Det blir ikke særlig fuktig i rommet, men det ble det med den gamle trommelen vi hadde før, selvom det var kondens på den også. Jeg tømmer boksen etter hver vask. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Langøret
![]() Sv: Fortell meg om tørketromlarMin gamle trommel var en Asko-maskin og den tok kvelden etter 9 år. Til den prisen jeg ga for den (mener det var rundt 7500,- i 1999) trodde jeg den skulle holde lenger,men det er kanskje å forvente for mye av dagens hvitevarer. Er ihvertfall fornøyd med den jeg har idag,så får vi se hvor lenge den holder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Med tommestokk i veska
![]() Sv: Fortell meg om tørketromlarEg har Asko vaskemaskin, 9 år gammal og har vaska MYKJE. Ingen problem. Så om det er jevnt over kvaliteten på Asko, så lovar det godt i alle fall. Reknar med at den ryk snart da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fortell meg om tørketromlarHvis jeg noensinne skulle betalt 24000 for en tørketrommel skulle den ha vasket, tørket, parret sokker OG lagt klærne på plass i rett skap, etter å ha strøket dem.
![]() |
|
|