Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Nespresso Citiz & Milk eller Lattissima Premium?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-11, 10:14   #1
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nespresso Citiz & Milk eller Lattissima Premium?

Jeg skal ønske meg kaffemaskin til bursdagen min, men blir ikke enig med mannen ().

Jeg må kunne lage kaffe latte, iom at det er kun det jeg drikker.

Har sett ut disse to:

Citiz & Milk D120

Har melkeskummer, hvordan smaker dette, er det greit nok?

Lattissima Premium

En på jobben har denne og anbefaler den. Melkebeholderen kan visst stå i kjøleskapet så man ikke trenger å vaske den i ett kjør. Og den har melkesteamer, utgjør dette noen stor forskjell fra skummer?

Hjelp!

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 10:25   #2
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nespresso Citiz & Milk eller Lattissima Premium?

Jeg har latissima premium og synes den er fantastisk. Jeg hadde en sånn med skummer tidligere, men så gikk skummeren i stykker og jeg måtte ha ny skummer eller ny maskin. Jeg synes ikke forskjellen på resultatet er så ulikt egentlig, men det er veldig stor forskjell på hvor enkelt det er å bruke og hvor mye vask det blir. Jeg syntes det var pes å måtte vaske den melkeskummeren etter hver gangs bruk. Latissimaen fikser det selv når man trykker på en knapp.

Gammel 28-08-11, 10:29   #3
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å kun måtte trykke på en knapp kan jeg like, det er noe av det jeg argumenterer med ift mannen. Han synes nemlig citiz og milk ser så mye mindre ut enn lattissima premium fordi den ikke er en stor firkant (i følge målene er lattissima premium mindre ).

minibolle mai 2012
Gammel 28-08-11, 10:31   #4
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Latissima premium er ikke så stor altså med mindre dere har veldig lite plass på benken. Den andre er jo finere synes jeg, men jeg elsker den latissimaen. Bare å plugge i melkebeholderen, trykke på knappen og kjøre. Og når man er ferdig trykker man på en annen knapp og så spyler den slangene sine. Og så setter man melken tilbake i kjøleskapet.

Gammel 28-08-11, 10:33   #5
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Å, det høres virkelig ut som maskinen for meg. Jeg liker ikke utseende på Citizen heller jeg da. Egentlig er det bare Rancilio Silvia jeg liker, men har innsett at det blir for vanskelig.

minibolle mai 2012
Gammel 28-08-11, 10:45   #6
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Vi har forøvrig god plass på benken, så det mener jeg er et ikketema. Mannen synes nok at Lattissima premium er litt for kolossete ift Citiz & Milk, men de totale målene lyver ikke.

minibolle mai 2012
Gammel 28-08-11, 10:49   #7
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har Citiz & Milk og elsker den, har ikke prøvd den andre da ei heller sett den live så den kan jeg ikke uttale meg om.

Jeg har en rød en og den er veldig stilig til svarte høyglans plater bak.

Latten jeg lager i den er helt ok, ikke fantastisk som på dromedar, men for å være hjemmemekka er det veldig bra.

Tror du blir fornøyd uansett hva du velger.

Gammel 28-08-11, 10:51   #8
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Kvaliteten på kaffen tror jeg ikke bør være en faktor i vurderinga her, den blir nok ganske lik. Men latissimaen er enklere å ha med å gjøre synes jeg. Hvertfall hvis man ofte har kaffe med melk i.

Og så kan man ikke sammenligne med dromedar, da blir jo alt annet galt. Jeg kjøpte meg søt chilli iskaffe her om dagen. Den anbefales virkelig.

Gammel 28-08-11, 10:52   #9
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Jeg er vant til poselattemacchiato fra Nescafe på jobben for kaffemaskinen vår er virkelig grusom, så jeg tror alt vil være bedre.

minibolle mai 2012
Gammel 28-08-11, 11:03   #10
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Vi har Milk og er selfølgelig fornøyd med den. Å vaske skummeren tar ca 20 sekunder og går fort. Vi fyller oppi melk hver gang vi bruker den.

Må man sette den andre melkebeholderen inn og ut av kjøleskap, eller er det kjøler innebygd?

Man må også tenke på hvor ofte man drikker slik kaffe, er det flere ganger daglig eller annen hver dag?

Gammel 28-08-11, 13:45   #11
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har Citiz & Milk, og elsker den

Jeg synes den lager mye bedre skummet melk enn Lattissima sin, om man er glad i melkeskum da Dessuten tror jeg at det lettere kan oppstå feil med "helautomatikk". Jeg vet iallefall at Tussa har hatt problemer med sin Lattissima, fordelen er at Nespresso er veldig serviceinnstilt da.

Jeg tror uansett du vil bli fornøyd med begge.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 15:57   #12
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Vi har en vanlig lattissima og jeg er ikke overimponert over melkeskummet jeg da. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men det blir litt stivt på en måte. Mulig jeg er kravstor. Den er dog veldig lett å rengjøre så det er et stort pluss.

Gammel 28-08-11, 16:01   #13
Albertine
Passiv

Standard

Jeg elsker min Citiz & Milk jeg også, og det tar tre sekunder å vaske melkeskummeren.

Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 16:12   #14
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Åååå nå fikk jeg lyst på Latte. Jeg drikker bare Latte og har tenkt at det er litt voldsomt å ha en sånn bare for det men kanskje ikke, hmmm, julegaveønske kanskje....

Gammel 28-08-11, 16:20   #15
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har Lattissima, og angrer på at jeg ikke kjøpte den andre. Jeg synes ikke den funker til cappuccino, du får ikke ordentlig skum i det hele tatt. Til latte, derimot, er den helt fin.

Vi har kjøpt en aeroccino ved siden av og bruker den i stedet. Da holder en dose til min og mannens kaffe, vi skyller den med vann og lar den stå med zalo. Så er det to tak med børsten, skyll og la tørke. Men særlig økonomisk er det ikke.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 16:24   #16
Albertine
Passiv

Standard

Citiz & Milk lager utrolig bra skum til cappuccino.

Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 16:27   #17
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det er samme melkedevice som den løse aeroccinoen, det var kanskje greit å nevne.

- No. 4 -
Gammel 28-08-11, 16:40   #18
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har nettopp kjøpt Citiz and Milk, men har ikke fått den ennå. Jeg drikker også kun latte, og jeg har laget en egen tråd om det, hvis du vil ha flere svar.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 17:21   #19
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg har Lattissima, og angrer på at jeg ikke kjøpte den andre. Jeg synes ikke den funker til cappuccino, du får ikke ordentlig skum i det hele tatt. Til latte, derimot, er den helt fin.

Vi har kjøpt en aeroccino ved siden av og bruker den i stedet. Da holder en dose til min og mannens kaffe, vi skyller den med vann og lar den stå med zalo. Så er det to tak med børsten, skyll og la tørke. Men særlig økonomisk er det ikke.

Nespresso sier man ikke skal bruke zalo og børste, da blir den ødelagt. Det er varmt vann og tørkepapir som er greia.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 18:14   #20
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Nespresso sier man ikke skal bruke zalo og børste, da blir den ødelagt. Det er varmt vann og tørkepapir som er greia.

Det er litt ... gross. Vel, det har gått fint så langt. Jeg er ikke så fin på det, men akkurat gamle melkebakterier foretrekker jeg å unngå.

- No. 4 -
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:53.