Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hvordan velge bil? Tips? Råd?

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-11, 20:26   #1
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Hvordan velge bil? Tips? Råd?

Vi kjører nå en Mazda 5. Planen var egentlig å bytte den ut for 2 år siden, men det ble til at vi beholdt den. I januar går leasingen ut og vi må ta et valg. Kjøpe den, eller finne oss en annen bil.
Jeg kjenner at jeg hater hele opplegget. Det er altfor mye å velge mellom, og det vi vil ha er for dyrt.
Vi har tidligere hatt Peugeot 307 SW og var veldig fornøyd med den. Mazdaen så som så. Elsker skyvedørene på den, men den støyer en del, har lite ekstrautstyr, ikke så god sittecomfort, trangt baksete om man skal ha 2 bilstoler + en passasjer.
Vi prøver faktisk nå en Ford C-max nå. Den er helt grei å kjøre, har bra med ekstra utstyr, men vi er ikke "solgt". (Kanskje fordi alt vi ønsker på den gir en pris som er høyere enn hva vi kan gå)

Kriterier:
- Max 300 000
- Max 3-4 år gammel
- Helst 3 seperate seter i baksetet
- God bagasjeplass, også i høyden (Jeg må få inn og ut et hundebur som er ganske høyt)
- Tilhengerfeste
- Takrails
- Den må ha litt av fancy duppeditter for å tilfredsstille mannen:
*Blåtann
*Dab radio
*Ryggesensor

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 20:41   #2
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan velge bil? Tips? Råd?

Vi fikk vår da 4 år gamle Ford S-max 7-seter for den prisen. Har blåtann, men ikke DAB. Vi har ikke ryggesensor, men vet at mange andre har det. Den tilfredsstiller ellers resten av kravene dine. Ikke takrails da, men fester i selve taket, dekket av lokk, for å feste takstativ.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 22:18   #3
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjører Nissan Qasqhai, det er mye bil for pengene. Var ikke så heldig med min bil da, men ellers har jeg hørt mye godt om dem. Den har litt kule dupeditter som blåtann osv.

Gammel 29-08-11, 08:32   #4
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

S-maxen tror jeg blir litt i det dyreste laget. Da er vi oppe i 300 000 for en 4 år gammel bil.
Qasqhaien kan vi ta å sjekke ut.

Takk for tips.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:31.