|
Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#3 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Tryllefløyten som opera og 7 åringJeg hadde min snart 9- åring med på en 3-4 timers forestilling med Puccini i sommer. På italiensk, uten teksting (som man har i operaen). Han likte det, utrolig godt, veldig godt, men han liker omtrent hva som helst som settes opp fra en scene. Han satt fremst på stolen og nifulgte med. Da vi bikket midnatt var han så trøtt at han omtrent besvimte, så da måtte vi gi opp (da hadde vi sett 3 timer, men han gikk glipp av en dramatisk død
![]() |
#7 |
villende
|
![]() Sv: Tryllefløyten som opera og 7-åringDet er faktisk ikke noe verre enn at man kan ta med barnet og gå, fortrinnsvis i en pause. Mamma hadde meg ofte med på konserter og opera fra jeg var ca fem år. Innimellom stor suksess, og vi så hele forestillingen, andre ganger døde jeg av kjedsomhet og vi stakk i pausen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: Tryllefløyten som opera og 7-åringDen forestillingen som snart er på? Vel, kostymene bør holde enhver unge bergtatt en stund, i hvert fall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Tryllefløyten som opera og 7-åringHvis du er villig til å forlate lokalet halvveis om det trengs, så kjør på. Handlingen er komplett uforståelig for folk flest, men det kan være greit å gå gjennom hvem de enkelte er på forhånd, samt å høre noen ganger på alle de mest kjente ariene. Sist redigert av Teofelia : 29-08-11 kl 11:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Tryllefløyten som opera og 7-åringLurt å bestille billetter på enden av en rad, kanskje?
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tryllefløyten som opera og 7-åringI fjor hadde jeg med en 4.5 åring, det gikk veldig bra. Begge gutta skal i år og, det blir tredje gangen for eldste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tryllefløyten som opera og 7-åringHar hatt med barna på sånne ting fra de var 3 og 5. Helt uproblematisk, sitter som tente lys. Kan være lurt å fortelle historien på forhånd, da er det lettere å følge. Nå drar vi til Oslo og ser Nøtteknekkeren hvert år... Juletradisjon blitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Tryllefløyten som opera og 7-åringSå Tryllefløyten er egnet for barn, altså?
![]() |
![]() |
#16 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Tryllefløyten som opera og 7-åringDe første tingene jeg så i opreaen var nettopp sviskene som tryllefløyten, svanesjøen og Carmen. Felles er høy glamfaktor, relativt enkel musikk og historier. Jeg så disse i 5-8 årsalderen og elsket det.
![]() |
#17 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Tryllefløyten som opera og 7-åring
Sammen med Nøtteknekkeren, er det nettopp de jeg ville anbefalt til alle som ønsker en hyggelig introduksjon til opera og ballet, enten de er voksne eller barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Tryllefløyten som opera og 7-åringJeg har sett både Svanesjøen, Nøtteknekkeren og Carmen som barn. Jeg husker det som flotte opplevelser.
![]() |
![]() |
#20 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Tryllefløyten som opera og 7-åringAskepott som ballett? Finn ut hvilken versjon det er. Er det den klassiske er det mye gull og prinser, men den er allikevel ikke like storslagen som svanesjøen, syns jeg. Jeg har bare sett den i voksen alder, med en dårlig askepott, så jeg er nok ganske farget av det.
![]() |
|
|