Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Tryllefløyten som opera og 7-åring

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-11, 23:16   #1
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Tryllefløyten som opera og 7-åring

Jeg har lyst til å gå på/i opera, og har lyst å lære mine barn å like det. Er en 7 åring for liten til å se på tryllefløyten?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 23:28   #2
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tryllefløyten som opera og 7 åring

Jeg så den første gang da jeg var fem og elsket den. Snupp skal se den i september, et par dager før han fyller seks. Jeg tenker det kommer an på barnet.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 23:29   #3
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde min snart 9- åring med på en 3-4 timers forestilling med Puccini i sommer. På italiensk, uten teksting (som man har i operaen). Han likte det, utrolig godt, veldig godt, men han liker omtrent hva som helst som settes opp fra en scene. Han satt fremst på stolen og nifulgte med. Da vi bikket midnatt var han så trøtt at han omtrent besvimte, så da måtte vi gi opp (da hadde vi sett 3 timer, men han gikk glipp av en dramatisk død ).

Vi hadde gått nøye gjennom handlingen, og jeg hvisket også litt til ham underveis.

Gammel 28-08-11, 23:30   #4
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Da satser jeg på at det går bra, kanskje vi kan ta en familietur. Vi tenkte å fra nordover.

Gammel 28-08-11, 23:30   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg så den første gang i den alderen og syntes det var fantastisk!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 23:31   #6
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Standard

det skal være ferdig til ca 22.00 og det regner jeg med går greit. Åh, jeg håper det går i orden.

Gammel 29-08-11, 00:10   #7
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tryllefløyten som opera og 7-åring

Det er faktisk ikke noe verre enn at man kan ta med barnet og gå, fortrinnsvis i en pause. Mamma hadde meg ofte med på konserter og opera fra jeg var ca fem år. Innimellom stor suksess, og vi så hele forestillingen, andre ganger døde jeg av kjedsomhet og vi stakk i pausen.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 11:25   #8
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den forestillingen som snart er på? Vel, kostymene bør holde enhver unge bergtatt en stund, i hvert fall.

Jeg er fortsatt litt traumatisert etter å ha fått kontoret mitt okkupert av en operasyngende mann i rosa parykk og svarte gummiklær.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 11:30   #9
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du er villig til å forlate lokalet halvveis om det trengs, så kjør på. Handlingen er komplett uforståelig for folk flest, men det kan være greit å gå gjennom hvem de enkelte er på forhånd, samt å høre noen ganger på alle de mest kjente ariene.

Jeg elsket musikken til Tryllefløyten som 8-åring, husker jeg, og er ganske sikker på at jeg ville likt å se den på en scene også.

Sist redigert av Teofelia : 29-08-11 kl 11:36.
Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 11:34   #10
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lurt å bestille billetter på enden av en rad, kanskje?

Gammel 29-08-11, 11:38   #11
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I fjor hadde jeg med en 4.5 åring, det gikk veldig bra. Begge gutta skal i år og, det blir tredje gangen for eldste.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 12:09   #12
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Har hatt med barna på sånne ting fra de var 3 og 5. Helt uproblematisk, sitter som tente lys. Kan være lurt å fortelle historien på forhånd, da er det lettere å følge. Nå drar vi til Oslo og ser Nøtteknekkeren hvert år... Juletradisjon blitt.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 12:15   #13
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

det kommer helt ann på 7 åringen. Min hadde elsket det tror jeg.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 12:31   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så Tryllefløyten er egnet for barn, altså?

Vi var på åpen dag i Operaen for noen uker siden, og snuppa syntes det var så kult. Kostymene som vi fikk se ordentlig nøye på. Den tekniske presentasjonen vi var på. Ja, alt sammen egentlig.

Så jeg lovet at vi to kunne gå når det dukket opp noe som egnet seg for barn. Jeg har ikke peiling på opera, men skal jo klare å google opp deler av historien og sette oss litt inn i den på forhånd.

Gammel 29-08-11, 12:34   #15
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja. Det var jo optimistisk. Det er bare ståplasser igjen. Og det tror jeg ikke at hun/vi gidder.

Gammel 29-08-11, 12:37   #16
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De første tingene jeg så i opreaen var nettopp sviskene som tryllefløyten, svanesjøen og Carmen. Felles er høy glamfaktor, relativt enkel musikk og historier. Jeg så disse i 5-8 årsalderen og elsket det.

Gammel 29-08-11, 12:39   #17
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

De første tingene jeg så i opreaen var nettopp sviskene som tryllefløyten, svanesjøen og Carmen. Felles er høy glamfaktor, relativt enkel musikk og historier. Jeg så disse i 4-8 årsalderen og elsket det.

Sammen med Nøtteknekkeren, er det nettopp de jeg ville anbefalt til alle som ønsker en hyggelig introduksjon til opera og ballet, enten de er voksne eller barn.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 12:40   #18
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Jeg har sett både Svanesjøen, Nøtteknekkeren og Carmen som barn. Jeg husker det som flotte opplevelser.

Jeg ser at det er ledige billetter til Askepott i mai. Er den grei som en intro? Det er i det minste en historie snuppa kjenner.

Gammel 29-08-11, 12:42   #19
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Askepott som barneopera går på Scene 2 i slutten av oktober.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 12:43   #20
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Askepott som ballett? Finn ut hvilken versjon det er. Er det den klassiske er det mye gull og prinser, men den er allikevel ikke like storslagen som svanesjøen, syns jeg. Jeg har bare sett den i voksen alder, med en dårlig askepott, så jeg er nok ganske farget av det.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:33.