|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() Oslopakke 3 skrotes - tilbake til tegnebrettet?Jeg har helt siden Oslopakke 3 vært veldig for den, blitt veldig sur hver gang SV og FrP begynte å mase om å gjøre endringer, og lettet når den har blitt liggende.
![]() |
#2 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Oslopakke 3 skrotes - tilbake til tegnebrettet?Vanskelig sak, det forstår jeg godt! Det blir jo alltid et spørsmål om prioritering, men begge disse sakene (samt Mosseveien) trenger jo å gjøres. Spørsmålet er hva som haster mest. Det blir som at man må pusse opp kjøkkenet og badet, men ikke har råd til å ta begge samtidig, da må noe vente. Altså utsettes. Jeg tenker at "nye penger" vil nok komme, men det er et spørsmål om tid. Men jeg kan ikke nok om disse tingene til at jeg tror jeg kan mene noe sterkt om det.
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Oslopakke 3 skrotes - tilbake til tegnebrettet?Man kan ikke utsette E18 heller, så dette går vel heller i retning av høyere bompenger. Jeg tror ikke man skal få det lett om man vil bruke bompengene til å bygge t-baner. |
![]() |
![]() |
#4 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Oslopakke 3 skrotes - tilbake til tegnebrettet?Problemet er jo at både SV og FrP har strukket seg helt i overkant av hva de kan gjøre i forhold til medlemsmassen og velgerne sine, så jeg vet ikke om noen av kamelene kan svelges om de gjøres enda større...
![]() |
#5 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Oslopakke 3 skrotes - tilbake til tegnebrettet?Politikere!!!
![]() |
#6 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Oslopakke 3 skrotes - tilbake til tegnebrettet?Men tenk om vi hadde fått 5-timesruter på t-bane! :drømmer: Og bane ut til Fornebu!
![]() |
#7 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Oslopakke 3 skrotes - tilbake til tegnebrettet?Jeg mener ganske sterkt om dette, fordi jeg bor rett ved E18. Mitt barns skolevei og bomiljøet vårt er veldig påvirket av trafikksituasjonen slik den er nå. Og hvis dette blir en realitet angrer jeg veldig på forhåndsstemmen jeg har avgitt, gitt.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Oslopakke 3 skrotes - tilbake til tegnebrettet?Poly: 5-minuttersruter mener du vel? T-bane til Fornebu kommer, men en slik planprosess tar gjerne minst 20 år.
![]() |
#10 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Oslopakke 3 skrotes - tilbake til tegnebrettet?Her kan dere finne de siste rapportene og utredningene til Ruter: http://www.ruter.no/fag-og-publikasj...og-dokumenter/
![]() |
#13 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Oslopakke 3 skrotes - tilbake til tegnebrettet?Allerede i 2008 pratet de om at Oslopakke 3 var underfinansiert. 3 år senere er vel ikke ståa så mye bedre.
![]() |
#14 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Oslopakke 3 skrotes - tilbake til tegnebrettet?Jeg liker ikke at ting settes opp mot hverandre slik.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oslopakke 3 skrotes - tilbake til tegnebrettet?Vi har ikke personellressurser egentlig i landet til en del slike større byggeprosjekter, uten at prisene presses høyt opp og andre mindre prosjekter blir liggende. Samtidig skal det vel gjennom EØS-reglene egentlig være muligheter for internasjonale aktører å legge inn anbud på slike prosjekter.
![]() |
#16 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Oslopakke 3 skrotes - tilbake til tegnebrettet?Også tror jeg at byråkratiet sliter med koordinering. Vi har Nasjonal transportplan, Oslopakke 3, veipakker her og der, utbygging av t-bane, trikk og vei hver for seg og ved siden av hverandre, bompengeordninger og X antall etater som skal ordne med det. Avinor, Statens Vegvesen, Ruter, Jernbaneverket, Regjeringen, Samferdselsdepartementet ++++
![]() |
#17 |
Passiv
|
![]() Sv: Oslopakke 3 skrotes - tilbake til tegnebrettet?
Og noen ganger medfører dette at flytoget går via buss samtidig som t-banen stenges og da legger man om trafikken samtidig sl vi gjorde i sommer. |
![]() |
![]() |
#18 |
Har bakt søte kaker
|
Mhm..
![]() |
#19 |
Hertuginne
|
Eller man bygger t-banestasjon uten å tenke på at det kan være lurt å samtidig lage en undergang til togstasjonen som ligger rett ved, i stedet for å la passasjerene bruke 5-10 minutter på å gå en kjempeomvei for å komme fra togstasjon til t-banestasjon. For å snakke sammen, nei det blir vanskelig det.
![]() |
#20 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Oslopakke 3 skrotes - tilbake til tegnebrettet?Åh, er det en omvei?
![]() |
|
|