Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Ta inn oliventreet?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-08-11, 16:54   #1
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Ta inn oliventreet?

Hvordan lykkes jeg med å overvintre et temmelig stort oliventre?

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 17:43   #2
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ta inn oliventreet?

Min søster setter det i garasjeboden. Der er det tørt men frostfritt. Tror ikke hun vanner det før det begynner å våres i april/mai.

Gammel 31-08-11, 17:44   #3
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sørger for at det ikke fryser i alle fall. Jeg vanner mitt ganske sjelden, men det står inne om vinteren ja.

Gammel 31-08-11, 18:11   #4
Tuva Birgitte
Aktiv

Tuva Birgitte sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Sola - Rogaland
Tuva Birgitte er litt kul
Standard

Jeg tar det inn for vinteren, det står i kjelleren. Frostfritt og mørkt, har gått bra de 2 årene jeg har gjort det. Problemet er å flytte på det, vi må være 2 personer for å få det inn.

Tuva Birgitte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 18:16   #5
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Tror kjelleren er mest aktuell og det virker som om det ikke er krise om jeg glemmer å vanne det, da. Har prøvd å ta vare på store rosmariner, men de tåler visst ikke så lang vanntørke.

Gammel 31-08-11, 20:33   #6
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Hvordan lykkes jeg med å overvintre et temmelig stort oliventre?

Jeg har ikke lyktes med det. De dør ute, de dør inne.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 20:35   #7
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Garasjer og kjellere har visst fin temperatur, men det skal stå veldig lyst for ikke å miste bladene.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 21:20   #8
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Standard

Lys også, ja, da utgår kjelleren, tror jeg.

Gammel 31-08-11, 21:33   #9
Tuva Birgitte
Aktiv

Tuva Birgitte sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Garasjer og kjellere har visst fin temperatur, men det skal stå veldig lyst for ikke å miste bladene.

Mitt tre har som sagt overlevd vinteren 2 ganger i kjelleren. Det er en mørk kjeller med et lite vindu. Den fikk lite vann og ikke noe gjødsel. En del blader falt av, men ikke så mye at det ble stygt. Det kom fort nye blader når treet kom ut på terassen igjen.

Gammel 31-08-11, 22:01   #10
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Standard

Min kjære sier at vi skal ordne et lys til treet i kjelleren. Vi har jo lys der nå, men alle lys slås på med samme bryter, men han fikser!

Gammel 31-08-11, 22:52   #11
Tuva Birgitte
Aktiv

Tuva Birgitte sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Min kjære sier at vi skal ordne et lys til treet i kjelleren. Vi har jo lys der nå, men alle lys slås på med samme bryter, men han fikser!

Det hjelper ikke med vanlig lys, det må være dagslys eller plantelys hvis det skal ha noen effekt. Som sagt tidligere så har treet mitt overlevd i kjeller med et lite vindu (tror det er 60x60 eller noe slikt).

Gammel 31-08-11, 22:55   #12
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Standard

Det er vinduer der, men det kommer jo ikke mye lys inn. Får kjøpe plantelys, ja. Takk for tips!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:27.