Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Skal lage tags

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-09-11, 14:03   #1
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skal lage tags

... Og jeg tror jeg får tid til å handle inn det jeg trenger i helga. Panduro er sikkerhetsstikket mitt, men har dere tips til andre butikker i Trondheim (og nærområdet) hvor jeg kan handle?

Tags:

Gammel 01-09-11, 15:01   #2
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal lage tags

Er det Ciro noe sted i nærheten? Der har de mye hobbyartikler.

Gammel 01-09-11, 15:33   #3
Nillenalle
Aktiv

Nillenalle sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Nillenalle er litt kulNillenalle er litt kul
Standard

Hva er tags? Bruksområde? :nyskjerrig:

Nillenalle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 17:27   #4
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Europris og Søstrene Grene har også litt stæsj.

Gammel 02-09-11, 09:59   #5
him
Leser

him sin avatar

him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tusen takk for tips.

Opprinnelig lagt inn av Nillenalle, her.

Hva er tags? Bruksområde? :nyskjerrig:

Veldig mange bruker de til å scrappe, eller som til/fra lapper på gaver. Jeg skal bruke de til merkelapper (skal ha pris, størrelse etc)

Gammel 05-09-11, 00:39   #6
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Har du cuttlebug? Her har de spelbinders som du kan trykke ut tags med http://bikuben.com/produkter/spellbinders-dies/ eller her som de er enda billigere: http://www.papirloftet.no/catalog/in...fb0d1eb541534dJeg har selv cuttlebug og mange spellbinders til å trykke ut tags. Bruker det mye til scrapping.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 01:22   #7
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg så puncher med den formen i helgen. Sjekk www.papir-hobby.no. De er i trondheim.

Gammel 05-09-11, 08:52   #8
him
Leser

him sin avatar

Standard

Altså, nå går det rundt i hodet på en stakkars! Dette er avanserte greier, med egen fagterminologi. Jeg må skjekke om jeg har skjønt det riktig:
- diecuts er ferdige klippete lapper
- cuttlebug er en innrettning som kan inneholde forskjellige former til å kutte
- Formene som kutter kalles puncher eller spellbinders? Eller er spellbinders kun former som passer i en cuttlebug?

Hvor ligger papir-hobby fysisk? Tror jeg må ha assistert shopping første gangen i alle fall.

Gammel 05-09-11, 09:09   #9
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Cuttlebug tar ulike dies fra forskjellige produsenter også spellbinders, som er en type dies. En CB maskin koster rundt kr 500,-, tror jeg, uten å huske akkurat hva jeg betalte, spellbinders koster fra 179,-. En punch er en utstansemaskin som trykker i en bestemt form, f.eks tags. EK-sucsess har mange store, også de du viser i 1. innlegg. Størrelsene varierer fra 1" - 3,5" tror jeg det er, og du må ha en punch pr størrelse om du ønsker forskjellige str. Pris- pr punch er fra 130,- - 200,-. Disste er dyre å frakt
pga vekten, så kjøp de der du bor. Dies veier lite og kan med fordel kjøpes på e-bay.

Jeg har 2 scalloped ovale puncher av stor type så jeg kan punche opp til deg hvis du vil

Sist redigert av Fløyel : 05-09-11 kl 09:17.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 09:20   #10
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Altså, nå går det rundt i hodet på en stakkars! Dette er avanserte greier, med egen fagterminologi. Jeg må skjekke om jeg har skjønt det riktig:
- diecuts er ferdige klippete lapper
- cuttlebug er en innrettning som kan inneholde forskjellige former til å kutte
- Formene som kutter kalles puncher eller spellbinders? Eller er spellbinders kun former som passer i en cuttlebug?

Hvor ligger papir-hobby fysisk? Tror jeg må ha assistert shopping første gangen i alle fall.

Det stemmer. En spellbinders kan også brukes på andre maskiner, men cuttlebug tar de fleste.

Papir-Hobby ligger vist på Heimdal, men har ingen fysisk butikk. Jeg var ikke klar over denne selv, men det er jo så flott at det er en nettbutikk her i byen så man slipper porto.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:48.