Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva slags skallklær til barn?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-09-11, 20:21   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva slags skallklær til barn?

Jeg er lei gummiregntøy og vil at de (7 og 10) skal ha skallklær. Det må gjerne være god kvalitet, og aller helst helt vanntett, men er det mulig å få slik til en rimeligere penge enn Bergans, som sikkert vil sluke oss for 5000 kroner tilsammen?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 20:36   #2
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags skallklær til barn?

Jeg kjøpte Bergansjakke og Reimatec+bukse hos komplettfritid.no. De hadde 40% avslag på all bekledning, men jeg tror det tilbudet er over, dessverre. Bergans Ruffen er ikke så dyrt for jakke og bukse, men jeg har ikke fått testet det i bruk enda. Jakken virker hvertfall myk og fin, og den er mykere enn Stallo.

Sjekk også www.barnihagen.no. De har diverse tilbud på Reima og Bergans.

Ellers er det mange som skryter av Isbjørn of Sweden, men det er dyrt.

Gammel 06-09-11, 20:41   #3
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Polarn o pyret har vi gode erfaringer med. Men billig er det ikke, det blir vel fort 15-1700 kr per barn. Helly hansen fungerer greit. Isbjørn er bra, men koster flesk.

Gammel 06-09-11, 20:44   #4
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Vi har god erfaring med HH sitt skalltøy. Eldste (6 år), har to sett som han bytter mellom. Han er en sånn som blir våt, uansett.

Gammel 06-09-11, 20:44   #5
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

TAkk! Og alt dere nevner her (PoP osv) er helt vanntett?

Helly Hansen var en god idé. Men jeg trenger lange og smale buksemodeller. Er det å få tak i?

Gammel 06-09-11, 20:45   #6
Siwa
Bør lage seg en tittel selv

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Jeg har Helly Hansen shelter til mellomste, og det har fungert fint.
De gangene han har vært våt har det vært hans feil

Ellers så har jeg Bergans Stallo til minste, og hun trives godt i de klærne, myk og god

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 20:45   #7
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Helly Hansen var en god idé. Men jeg trenger lange og smale buksemodeller. Er det å få tak i?

HH buksene er smale, og sitter bra på min lange flis.

Gammel 06-09-11, 20:47   #8
Siwa

Siwa sin avatar

Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

HH buksene er smale, og sitter bra på min lange flis.

Min også

Min 6åring er 125 cm høy og tynn, så han bruker buksa i str 8 (eller 9) uten problemer

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 20:49   #9
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

TAkk! Og alt dere nevner her (PoP osv) er helt vanntett?

HH er smalt, så det har god passform til slanke barn.

Gammel 06-09-11, 21:15   #10
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Tusen takk! Skal sjekke ut HH i morgen den dag. Intersport, kanskje? HAr hatt HH-bukse før, og den var vid, men det er flere år siden og det kan ha vært en annen modell.

Mine unger er hhv 150 cm og ca 30 kg, og 126 cm og 22 kg...

Gammel 06-09-11, 21:16   #11
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Xxl har HH bukser.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 21:23   #12
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil kanskje tro HH er de smaleste? Men pop kan også tas inn i livet. Jeg synes dog ingen skallbukser er spesielt lange og smale, mine unger er egentlig kraftig bygget, men har alltid veldig god plass i bredden likevel.

Uansett, jeg tror ikke jeg ville ha kjøpt pop til den største. Eldstemann hos meg er også ca 150cm og har sitt siste sett derfra nå. Ellers har skogstad og stormberg også brukbare produkter til en rimelig penge. Jeg ser litt på de større ungene rundt her for å se hva jeg må kjøpe nå som pop er for smått, og de har stormbergklær hele gjengen på ungdomstrinnet.

Gammel 06-09-11, 21:27   #13
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Jeg har god erfaring med Skogstad. Vanntett og slitesterkt. Men jeg har bare prøvd vinterklær.

Da blir det XXL i morgen.

Gammel 06-09-11, 21:33   #14
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Minste her har HH, det ser ut til å fungere bra, selvom det er fjorårets modell (billig!) som jeg tror har lavere vannsøyle enn årets. Vi har kjøpt Stormberg til eldste, men hun har ikke testa det i øs pøs enda. Det kostet vel 500 for jakka og 300 for buksa tror jeg på xxl. HH settet til minsten kostet 600 på Anton sport hvis jeg ikke husker feil.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 21:51   #15
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har god erfaring med POP, Bergans og Isbjørn. Hender det er litt tilbud på Isbjørnklær, og den har den smaleste og lengste buksa av alle vi har prøvd. Har også hatt HH Shelter, men det ble ikke brukt i øsepøsevær, så hvor godt det holder i regnvær kan ikke jeg svare på.

Da jeg ble lei av regntøy, fordi snuppa ble våt i barnehagen flere dager på rad, dro jeg rett bort på POP butikken og kjøpte sett med jakke og bukse. Regntøyet tok jeg hjem. Etter det var hun aldri våt. Nå har vi kun et regnsett som henger som reserve på skolen.

Bergans Stallo buksa er også forholdsvis lang og smal synes jeg.

Nå ser jeg at ungene dine er 7 og 10 år, ja...så da utgår nok Isbjørn. De har kommet med større størrelser i noen plagg, men hittil har jeg bare sett Isbjørn skallklær i str 122/128 som største størrelse.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 21:54   #16
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Bor samme sted som deg, HI. Min datter gikk hjem fra skolen i dag i øspøsregn, men hun var like tørr! Hun gikk i POP skalljakke og HH Tech XTP bukse. Buksen er kjøpt på Obs, men de har den også hos XXL. Vi har den både med og uten seler. Den har vannsøyle på 15 000, POP har 10 000.

Gammel 07-09-11, 00:03   #17
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Bor samme sted som deg, HI. Min datter gikk hjem fra skolen i dag i øspøsregn, men hun var like tørr! Hun gikk i POP skalljakke og HH Tech XTP bukse. Buksen er kjøpt på Obs, men de har den også hos XXL. Vi har den både med og uten seler. Den har vannsøyle på 15 000, POP har 10 000.

Takk!

Gammel 07-09-11, 00:17   #18
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Akkurat det samme hadde min datter på i barnehagen i dag, helt tørr og fin i et forferdelig øspøsvær. Har også jakke fra Isbjørn, men jeg kan ikke si at det er noen stor forskjell på den og P.OP.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 12:58   #19
Bean
Erfaren

Bean sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Min 8-åring har POP jakke og HH Tech XTP bukse. Har aldri hatt gummiert regntøy, men brukt POP eller HellyTech i alle år. De har HH på www.sportmann.no

Gammel 07-09-11, 13:01   #20
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

God erfaring med POP, Skogstad, Bergans og Isbjörn her. Vi har i dag Skogstad allværsjakker og Isbjörn skallsett - ifl. barnehagen er mine nær sagt de eneste tørre ungene ved dagens slutt, og de siste ukene har det regnet forrykende mye her vi bor, så det har i aller høyeste grad blitt testet ut og godkjent!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:00.