|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
nygift
|
![]() Fra gammelt til nytt?Jeg har kjøpt meg et gammeldags røkebord som er brunt med kobberplate.
![]() |
#3 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Fra gammelt til nytt?Ikke for å ødelegge din visjon altså, men hva med å freshe opp lakken og pusse platen? De er jo så flotte som de er!
![]() |
#5 |
nygift
|
![]() Sv: Fra gammelt til nytt?
Fordi fargen ikke passer inn......
![]() |
#7 |
tradisjonell figur
|
Ja
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fra gammelt til nytt?Nei, nei, nei, ikke ødelegge bordet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
nygift
|
![]() Sv: Fra gammelt til nytt?De koster rundt 1500.
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert..... Knoll & Tott 04 ![]() ![]() Sist redigert av Blomst : 08-09-11 kl 10:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Venter på jula
Medlem siden: Sep 2011
![]() |
![]() Sv: Fra gammelt til nytt?Sånn er kona mi også. Finner en masse gammelt skrot som hun skal pusse opp, jeg skal innrømme at det blir ikke så verst noen ganger, men jeg er nå uansett mest glad i nye ting jeg da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Aug 2011
![]() |
![]() Sv: Fra gammelt til nytt?Jeg liker også best nye ting, og kanskje med noe gammelt innimellom men da skal det være ordentlig gammelt, ekte og av god kvalitet (og uten pensjonist-lukt!), ikke være liksom-pusset-opp av amatører. Og jeg virkelig hater at mørke tremøbler blir malt, det ødelegger enhver verdi møbelet måtte ha, og ser stort sett bare kjipt ut. Liker ikke malte møbler uansett farge, men spesielt ikke de som males hvite i shabby-stil, som nye billige kommoder fra Ikea. :/ Juksestilen er vel egentlig en bedre betegnelse.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Borte
|
![]() Sv: Fra gammelt til nytt?Har du gjort det? Vil bare advare om at den felglakken fra biltema ikke holder i evigheter altså. Den krakkelerer ganske kjapt.
![]() |
#15 |
Salt in the rainbow
|
![]() Sv: Fra gammelt til nytt?Jeg tror jeg hadde brukt bladsølv og lakk, jeg!
![]() |
#17 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Sep 2011
![]() |
![]() Sv: Fra gammelt til nytt?Jeg ville hørt på en farvehandel jeg. De kan faget sitt og kan stort sett stoles på.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
nygift
|
Jo..nei...takk for hjelpa.
![]() |
#19 |
Borte
|
Så du syns det er bedre at det kjøpes nytt frem for å fikse opp noe gammelt? Da tenker du ikke miljø gjør du vel? OG hva i himmelens navn mener du med møbelets verdi? Med mindre man skal selge det så har det vel bare verdi for den som eier det. Og funksjonsmessig taper et møbel seg ikke på å få et malingsstrøk. Nei, vettu du hva? Du kan skamme deg sjæl.
![]() |
#20 |
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fra gammelt til nytt?Jeg kjøpte en koksbøtte i kobber og spraylakkerte den med spray fra Torshov/Biltema. Ble veldig bra. Har blitt en kjempefin paraplyholder.
![]() |
|
|