|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Oppbevaring av sølvtøy og gamle fotografierHar arvet litt diverse sølvtøy fra min mormor og oldemors tid, og min mor har også gitt meg en god del gamle fotografier som jeg skal ta vare på. Bildene er veldig små i størrelse, og det kan se ut som om størrelsen og formatet varierer en del. Jeg vil gjerne ha dem i et fotoalbum, men finnes det album beregnet på så forskjellig og lite format? Som ikke koster en formue?
![]() |
#2 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Oppbevaring av sølvtøy og gamle fotografierAng. bildene - de bør du få scannet, de forringes over tid. Men hva med å sette de i søte rammer?
![]() |
#3 |
Hulder
![]() Sv: Oppbevaring av sølvtøy og gamle fotografierDet er veldig mange, så alle kan ikke stå fremme i rammer desverre. Det er bilder fra min mormor var ung til fra når jeg var liten, så det er myye forskjellig. Noen få skal jeg plukke ut og sette i ramme, det vil nok bli pent.
![]() |
#4 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oppbevaring av sølvtøy og gamle fotografierJeg har bestikkposer fra KID og Princess. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oppbevaring av sølvtøy og gamle fotografierTror jeg ville brukt album hvor man limer inn bildene jeg. Fotoknudsen har de billig i mange forskjellige størrelser. Og så sånn dobbelsidig bildetape. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oppbevaring av sølvtøy og gamle fotografierDet er lurt å bruke album som inneholder syrefritt papir. Gjerne et med "silkepapir" mellom sidene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Tatt på
|
![]() Sv: Oppbevaring av sølvtøy og gamle fotografierDet viktigste for å ta vare på bilder er at de er på en plass med jevn temperatur, om de skal festes i album bruk syrefritt papir og at de ikke utsettes for så mye lys.
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Oppbevaring av sølvtøy og gamle fotografierI fotobutikker får du kjøpt album med syrefritt papir, samt sånne hjørner du kan lime fast i boken og hekte bildene innpå. Da slipper du å ødelegge bildene med lim direkte.
![]() |
#9 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Oppbevaring av sølvtøy og gamle fotografierSølvtøy holder seg godt i vanlige plastposer. Men bruk for all del ikke strikk for å holde posene sammen, da gummistrikk påvirker sølvet. I følge sølvsmeden min, skal man ikke en gang bruke strikk rundt esker, hvis det er sølv inni. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Oppbevaring av sølvtøy og gamle fotografierSølv holder seg fint i plast.
![]() |
#11 |
nerdedame
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oppbevaring av sølvtøy og gamle fotografierBestikkposer i stoff får du gjerne veldig billeg etter jul, iallfall sa Princess-damen (eller var det Kid-damen?) at det var sesongprodukt då eg kjøpte med stor rabatt i januar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Hulder
![]() Sv: Oppbevaring av sølvtøy og gamle fotografierTakk for tips, da skal jeg finne fotoalbum med syrefritt papir, fotohjørner og sjekke Kid/Princess rundt januar for å se om jeg finner bestikkposer
![]() |
|
|