Hva slags lyd lager lemen når de ikke er redde?
Altså om natta eller når de ikke blir skremt av folk? Jeg finner videoer på nett av illsinte lemmen, men jeg lurer på om de lager andre lyder når de ikke blir skremt?
I natt våkna jeg nemlig av noen lyder utenfor jeg aldri har hørt før. Først var lyden med i drømmen min, men så var det akkurat som om jeg måtte komme meg ut av søvnen for å høre hva lyden var og når jeg våknet hørte jeg den igjen. Om natta blir jeg lett husredd og syntes ikke særlig om denne lyden, men greide å falle i søvn igjen. I dag da jeg fortalte om dette til min nabo kunne hun fortelle at det er kommet en del lemmen i nabolaget nå nylig. Dermed lurer jeg på om det kan ha vært lemmen jeg har hørt. Jeg følte at det må ha vært en dyrelyd, jeg kan i alle fall ikke skjønne hva annet det kan ha vært. Mus var det ikke, men lyden kunne minne noe bare at pipene varte lengre på en måte. Ja, dårlig til å forklare og det er vanskelig å beskrive nå i ettertid. Det er heller kanskje ikke så viktig, men når jeg våkner av lyder midt på natta som skremmer meg litt vil jeg jo gjerne vite at det var noe ufarlig. 
|