Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hønnis oppussingstråd

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-11, 13:08   #1
Hønni

Hønni sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hønnis oppussingstråd

Vi skal overta mitt barndomshjem og mye skal gjøres.
Jeg har en masse spørsmål om oppussing og trenger interiørtips.

Første spørsmål er gulvvalg.
Det er vegg til vegg-tepper på tre soverom og en gang, og her skal vi legge gulv. På soverommene tenker jeg trestavs eikeparkett, i gangen som er lang og trang går vi for enstavet. Litt usikker på om lys eik er kjedelig, praktisk eller greit.

Fargevalg voksensoverom:
I utgangspunktet tenker jeg hvitt på vårt rom, men hvilken hvit?
Vi har en gammel garderobe males hvit.

Storebror 1: Liker grønt og blått. Vi lurer på hvite vegger, men hvilken?, og heller gå for grønne og blå detaljer.

Storebror 2: Vil helst ha sort rom. Eller gult. Jadda. Han får nok løsning som bror.

Lillesøster vil ha rosa rom. Blir det heftig med denne fargen?
Jotun Prinsesse: (bilde fra jotun fargevelger) En vegg får hvite skapdører.

Takker og bukker for hjelp.

Sist redigert av Hønni : 11-09-11 kl 13:31.
Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 13:19   #2
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hønnis oppussingstråd

Jeg likte ikke den rosafargen, ville valgt en enda lysere og kanskje bare på en eller to vegger.
Ellers har jeg ikke noe hvitfargetips, leter selv etter hvitfarge og grønnfarge, yngste her vil ha grønt rom.
Tenker å ha en vegg som er lysegrønn/lys eplegrønn og kanskje resten hvitt.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 13:23   #3
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har en kommode malt i fargen Tryllestøv, og tror kanskje det blir too much på alle veggene..

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 13:23   #4
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var på Maxbo som du sykler forbi på vei til jobb vettu? Her om dagen, og der har de den fargen der i hjemlånbar litt stor prøve
Sånn hvis du vil se den i rette rommet og lyset og sånt. Den slo meg som mørkere/"tettere" enn den virker på det bildet.

(jeg valgte en litt knæsjere barbiepink, til innsiden av garderoben i gangen )

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 13:33   #5
Hønni

Hønni sin avatar

Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har nå byttet farge til prinsesse. Better?

Gammel 11-09-11, 13:34   #6
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

DEn så jo litt snillere ut da Men som sagt - de har sånne store fargeprøver på den maxboen - både malte trebiter og store papplater, til hjemlån. Bare et tips

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 13:46   #7
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi skal også ha Prinsesse på minsta sitt rom, tenker det blir en lys og fin rosafarge, og så blir det hvite møbler til.

Av hvitfarger så har jeg erfaring med Dun, Egghvit og Chi, og synes alle fungerer fint.

Lykke til med oppussinga!

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 13:53   #8
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Ja, den fargen likte jeg mye bedre enn første.
Tror uansett at jeg ikke ville ha vaglt rosa på alle veggene.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 14:14   #9
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Eldste her ville også ha rosa rom når hun var mindre. Vi malte veggene hvite, og så supplerte vi med et skrivebord malt rosa, rosa stol, malte en korktavle rosa, og rosa gardiner. Nå som rosa ikke er så kult lenger er hun veldig fornøyd med den løsningen, det var mye lettere å bytte farger.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 14:20   #10
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Eldste her ville også ha rosa rom når hun var mindre. Vi malte veggene hvite, og så supplerte vi med et skrivebord malt rosa, rosa stol, malte en korktavle rosa, og rosa gardiner. Nå som rosa ikke er så kult lenger er hun veldig fornøyd med den løsningen, det var mye lettere å bytte farger.

Jeg tenker helt motsatt - det er mye enklere å male vegger enn møbler. Gardiner og sånt er jeg med på, altså, det er fort gjort å bytte.

Jeg ville gått for tre hvite og en rosa vegg, nøytrale møbler og rosa gardiner/puter/matter o.l.

Gammel 11-09-11, 14:22   #11
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi skal jo i gang med det samme, og står overfor mange av dei samme valga. Eg har ikkje tatt så mange valg, men har enda med å male LilleL sitt rom i lys antikk, med fargen lavendel inne i huken der senga skal stå. Kan dokke gå for noko tilsvarande så det ikkje blir så veldig rosa? StoreL ønske seg også svart rom men vi er enige no om lys antikk på tre veggar og en rein industrigrå farge på en vegg. Mitt rom har eg ikkje landa på noko slag, usikker på om eg skal pusse opp før eg flytte inn. Eg variere med å ønske meg lyslyst med lyst alt og orientalskinspirert med Marrakesh-fargen eller aubergine.

Golvvalga dine høres fine ut. Eg ende nok på parkett på soveromma eg også. Finns i ok pris med klikksystem det?

Herpa eg tråden no?

Gammel 11-09-11, 14:23   #12
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Man trenger ikke verken rosa vegger eller rosa møbler for å få rosa rom. En rosa matte, rosa sengetøy og gardiner, og noen andre effekter, så er rommet ganske så rosa. De fleste begynner å vokse fra rosaalderen når de blir sånn rundt 6 år.

Sist redigert av mkj : 11-09-11 kl 15:55.
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 14:57   #13
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Enig med røkla ang. rosa vegger. Jeg tok en lys lys gråfarge på veggene da yngste ville ha rosa rom, og supplerte med rosa puter istedenfor. Skal se om jeg finner fargekoden om du er interessert.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 19:26   #14
Februarmamsen
Superduperaktiv

Februarmamsen sin avatar

Hvor: Østfold
Februarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kul
Standard

Jeg ville gått for hvite vegger med fargen bomull. Dette er den samme fargen som er standard farge på ferdigmalte lister, vinduer og dører.

Jeg ville i tillegg valgt å male en vegg på hver av barnas soverom for å bryte litt med bare hvitt. Tatt en vegg grønt med hvite møbler og blå detaljer slik at han får begge sine farge ønsker oppfylt. Lettere å finne blå detaljer enn grønne.
Ville malt en svart vegg og hatt gule detaljer på stæsj på rommet. Her ville jeg kombinert mellom hvite og svarte møbler. Lille frøknas rom ville jeg valgt en rosa vegg, hvite møbler og rosa detaljer.

På deres soverom ville jeg også valgt å bryte litt av alt det hvite. Kanskje en fin gråfarge

Når det gjelder gulvene så er det helt greit med med lys eik. Det er jo veldig tidløst.

Gammel 11-09-11, 19:32   #15
Trixie

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Men er du sikker på at du vil ha parkett? Vi har valgt laminat på soverommene til ungene, tåler endel mer. Parketten vi har i stua ser ikke ut, men det kommer jo ann på hvor nøye enn er på det da.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 19:53   #16
Hønni

Hønni sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Enig med røkla ang. rosa vegger. Jeg tok en lys lys gråfarge på veggene da yngste ville ha rosa rom, og supplerte med rosa puter istedenfor. Skal se om jeg finner fargekoden om du er interessert.

Jeg vil gjerne ha fargekode. Gjerne også bilde. Er skikkelig i tvil om det rosa rommet altså...

Gammel 11-09-11, 20:03   #17
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Vi har eikeparkett i hele huset og er fornøyd med det. Nå holder vi å pusse opp gangen, og jeg falt veldig for hvitlasert/hvitoljet eik, og har bestilt trapp og parkett i gangen til det. Vi må dermed på sikt skifte i hele huset.
Vi bestilte 2stavs. Har 3 staver nå, men jeg likte best 1stavs. Siden det var ca dobbel pris av 2stavs endte vi på 2stavs.

Gammel 11-09-11, 20:58   #18
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Vi har hvitlasert eik, og jeg sier bare . Når er huset fra? Gammelt?

Gammel 11-09-11, 21:07   #19
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Jeg vil gjerne ha fargekode. Gjerne også bilde. Er skikkelig i tvil om det rosa rommet altså...

koden er 1205-Y51R og het(er) perlegrå.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 21:11   #20
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Vi har hvitlasert eik, og jeg sier bare . Når er huset fra? Gammelt?

Hvitlasert eik er nydelig

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:08.