Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Bisgaard sko - er de like bra som de er fine?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-11, 22:40   #1
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bisgaard sko - er de like bra som de er fine?

Jeg vurderer å gi plutten Bisgaardsko til vinteren, de ser jo veldig fine ut. Men det er jo skinnoverflate og det gjør meg litt skeptisk - tåler de faktisk vann? Jeg skjønner jo at de ikke skal trekke vann, men de blir ikke stygge heller?

Gammel 12-09-11, 12:31   #2
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bisgaard sko - er de like bra som de er fine?

Av vintersko har vi bare den TEX støvelen med to borrelåser. Den har fungert helt topp. Skinnet blir litt tørt av vann, men blir fint igjen når jeg smører med skinnfett, en boks jeg kjøper på skobutikk. De blir nok brukt minst en sesong til.

Gammel 12-09-11, 12:46   #3
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De er jo knallfine - men jeg lurer på om de er innmari tunge?
Storebror har hatt bisgaard i tre sesonger på sommerstid nå - han elsker dem. (klart, grå sko med SØLV er jo fancy)

Gammel 12-09-11, 12:52   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De bisgaardskoene jeg har vurdert har alltid blitt forkastet på grunn av tyngden.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 15:48   #5
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

De er jo knallfine - men jeg lurer på om de er innmari tunge?

Jeg er hjemme i dag og har litt av hvert av vintersko i kjelleren:
Geox GoreTex, str 28, 510 gr.
Viking GoreTex, str 28, 615 gr.
Bisgaard TEX, str 30, 555 gr.
Friends, "best i test" vinterstøvel, str 31, 605 gr.

Gammel 12-09-11, 19:27   #6
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Nei

Sønnemannen hadde to par Bisgaard tex-støvler i fjor. De er jo veldig fine, men akk så upraktiske de er med skinn (som må vedlikeholdes på en annen måte en Ecco GoreTex-skoene vi har hatt tidligere sesonger), de måtte f.eks. sprayes med impregneringsspray titt og ofte, hvis ikke tok de fort inn vann. Litt stive i selve fotbladdelen (myke opp over ankelen) og helt klart tyngre enn Ecco sine.

De høye vinterskoene hans holdte ham ikke skikkelig varm på beina heller, til tross for ullfôr, ullsokker og romslig plass. De lavere med ullfilt var bedre der, men de funker jo ikke særlig godt i snø. Kalde tåfiser opplevde jeg aldri med Eccoskoene, til tross for at det var en skikkelig ulvevinter sist vi hadde dem med temperaturer ned i 30 minus(2009/2010). Som bytursko og slikt er Bisgaardskoene perfekte. Til barnehagen velger iallefall jeg noe annet, da vedlikeholde og slitasjen blir litt mer enn skoene tålte på føttene til min sønn.

Gammel 12-09-11, 19:29   #7
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har kjempegod erfaring med finsko og støvletter fra Bisgaard, men forholder meg litt skeptisk til vinterskovarianten. Jeg liker at goretex kan brukes i så mange typer vær.

Gammel 12-09-11, 19:33   #8
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stellebord, her.

Jeg har kjempegod erfaring med finsko og støvletter fra Bisgaard, men forholder meg litt skeptisk til vinterskovarianten. Jeg liker at goretex kan brukes i så mange typer vær.

Det er Gore Tex-lignende materiale ("Tex") i vinterskoene til Bisgaard altså. Men det er skinnsko med tex-membran under. Men min erfaring er at den ikke funker like godt som sko i kunstige materialer. Dessverre.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:59.