Tenker du over måten du parkerer bilen din på?
Jeg parkerer med snuten ut, overalt. På jobbstedet mitt hvor du er heldig hvis du finner ledige plasser overhode, parkerer jeg så nærmt nabobilen jeg kommer uten å stenge for åpning og lukking av dører. For å gjøre plass til andre.
Jeg tenker alltid på dette og er bevisst parkeringa mi, men det er tydelig at ikke alle er det. Utenfor barnehagen til '07'ern er det få plasser, og to dager på rad nå, har jeg kjørt inn på parkeringsplassen som bil nr. 2, og begge gangene var det to plasser ledige. Det er ikke oppmerkede felt eller noe, men 2 biler hadde fått plass med god margin, men begge gangene kjører vedkommende i bilen foran meg rett inn og stiller seg i midten! Jeg må rygge meg tilbake og plassere meg på vei, utenfor barnehagen. De svinser ut av bilen, tar ut unger og smiler - uten en eneste tanke om at hey, her opptar jeg faktisk 2 felt! Jeg forstår ikke at det er mulig å være så uoppmerksom når man ferdes i bil, jeg håper jo at de skal ta seg i det, men nei. Ingen refleksjon. Har opplevd det sammen utenfor skolen, da ropte jeg personen tilbake, og hun flyttet seg mot en av sidene. Om enn litt motvillig.
Jeg synes det er merkelig, men tenker du over sånt?