|
Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bedreviter
|
![]() Hage for dummies. Bokanbefalinger, tips og råd ønskesJeg er som Hermine: When in doubt. Read a book. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hage for dummies. Bokanbefalinger, tips og råd ønskesAng plenen nå til høsten så ikke klipp den for kort. Skal være litt høyde på den når vinteren kommer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
X First Lady
![]() Sv: Hage for dummies. Bokanbefalinger, tips og råd ønskes
Det er mulig å levere inn jordprøver til analyse. Vi leverte det til en gartner men det er flere år siden. Ang kalking så er det sjeldent nødvendig hvert år. Vi gjør det ikke. Men kalksaltpeter har vi på hver sommer. Er det mye skygge på plenen så trives mose også svært godt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
På vei
![]() Sv: Hage for dummies. Bokanbefalinger, tips og råd ønskesGjødsel, hyppig klipping og ikke for kort, sol, og masse bruk av plena er det som skal til for å holde mosen vekk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hage for dummies. Bokanbefalinger, tips og råd ønskesHar jeg skjønt det rett at jeg ikke skal gjødsle plenen så sent på året? Nå skal den bare stå sånn passe langklippet og vente på vinteren? Det er jo behagelig, i så fall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Hage for dummies. Bokanbefalinger, tips og råd ønskesVi har denne av Tor Smaaland, den har vært til hjelp for dummies som flyttet fra to balkongkasser i 4 etg. til skummel hage i drabantbyland.
![]() |
#13 |
Borte
|
![]() Sv: Hage for dummies. Bokanbefalinger, tips og råd ønskesOg busker, trær, stauder og roser skal helst klippes og beskjæres på våren har jeg lært, så du kan jo eventuelt slenge noe tulipanløk og krokusløk i jorden og ellers rake litt løv.
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hage for dummies. Bokanbefalinger, tips og råd ønskesJeg synes Plantasjen har mange bøker som er ok, med greie priser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Bedreviter
|
Det er utrolig mye flotte blomster i hagen her, så jeg tror ikke jeg skal plante noe som helst før jeg ser hva som dukker opp av overaskelser til neste år. Vi er mer der at vi hugger ned en del av det som er plantet, siden vi også vil ha plass til lekestativ og løping. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Sviiisj!!
|
Ah, men da er det nok lurt å vente med det til utpå sommeren, når du ser hva som er fine, blomstrende sjasminbusker og sånt!
![]() |
|
|