|
Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Kjernesnill
|
![]() [Hage] Beskjære kirsebær og plomme?Jeg har et aldeles håpløst, digert kirsebærtre og et lite, nusselig plommetre. Er det nå jeg beskjærer dem? De er jo såkalte "blødere", tradisjonelt skal de beskjæres om høsten. Noen som har peiling?
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: [Hage] Beskjære kirsebær og plomme?Naboen har akkurat skåret kirsebærtreet sitt inn til beinet. Det ser fullstendig ribbet ut, men de påstår hardnakket at det kommer til å være helt vidunderlig igjen til neste år. |
![]() |
![]() |
#4 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Hage] Beskjære kirsebær og plomme?Gammelt jungelord blant gartnere: "beskjær når du har tid".
![]() |
#5 |
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Hage] Beskjære kirsebær og plomme?Har hørt at kirsebær/morelltrær kan beskjæres når frosten har kommet.
![]() |
#6 |
Trøtt
|
![]() Sv: [Hage] Beskjære kirsebær og plomme?tiddelibom: gi gartnermannen en suss fra meg. Han har unektelig et poeng. Vi har nemlig ikke sett et eplekart her på to somre, så who cares, sånn egentlig? Har man tid, så gjør man det. Godt mantra.
![]() |
#7 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: [Hage] Beskjære kirsebær og plomme?Jeg har tid omtrent nå, kanskje. Jeg skal i alle fall være en del hjemme denne, neste og helga deretter. Tid til å rydde litt i hagen hvis været er greit.
![]() |
|
|