Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvordan er Janus ullklærne i størrelsene?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-09-11, 11:26   #1
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Hvordan er Janus ullklærne i størrelsene?

Jeg ser at på noen står det 1 år, 2 år, 3 år osv. Og noen er 100, 110 osv.

Lillesøster bruker 92 - 98 i vanlige klær. To år i oktober. Nå har hun på seg janus body og ullbukse i 80, uten problemer.

Men hva iallverden skal jeg bestille til henne?
2 år? 3 år? 90?
100 blir vel altfor stort?

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 11:30   #2
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er Janus ullklærne i størrelsene?

De er ganske store i størrelsene, men ikke veldig lange i beina om du skjønner. Og så tåles det greit at de er litt store, spesielt jakker og dresser. Enkelte av jakkene er litt trange. Jeg har kjøpt 100 til plutten nå. Han er en relativt liten toåring, men født i januar. Bodyene må han faktisk ha 100 i for å ha noe å vokse i i løpet av vinteren.

Gammel 17-09-11, 11:30   #3
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan forresten gå ut fra at 2 år = 90 og 3 år = 100.

Gammel 17-09-11, 11:34   #4
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bodyene er i alle fall gedigne i størrelsen, synes jeg. Jeg tror mine barn fint har fått på seg str. 70 som 2-åringer.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 11:36   #5
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Bodyene er i alle fall gedigne i størrelsen, synes jeg. Jeg tror mine barn fint har fått på seg str. 70 som 2-åringer.

Ok jeg trekker tilbake det om at plutten er liten. 70 hadde de vokst ut av før de var året her.

Gammel 17-09-11, 11:36   #6
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde kansje kjøpt 90 i body og 100 i jakker og bukser. Men tror jeg ville prøvd et sett og så heller kjøpt flere etter hvert.

Buksene er korte, bodyene er store, og jakkene synes jeg er korte.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 11:37   #7
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg la nettopp vekk en body i str 80 som ble brukt av 4åringen den vinteren fra han var 3-4. Litt kort i armene kansje men ikke noe problem.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 11:39   #8
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Bodyene og strømpebuksene er store. Minsten kunne bruke 70 i strømpebukse da han brukte 86/92 i andre merker.

Gammel 17-09-11, 11:46   #9
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Min lille nevø på 2,5 år bruker nå 86/92 i bukser, og 92/98 i overdeler. Han fikk nettopp ny Janus krinkelull jakke og bukse. Jakke i 100 og bukse i 90, det passet veldig bra. Jakka har jo også ribb, så man kan fint brette opp

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 11:52   #10
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er stort i størrelsen. Minsten er 77 cm lang, og kan bruke 70 i body og strømpebukse i Janusull. Janus heldress i 80/1 år er veldig stor til han.

Gammel 17-09-11, 13:27   #11
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Bodyene er vanvittig store, strømpebuksene er også drøye. Men jakker og trøyer synes jeg er små igjen, der er det greit å gå opp en størrelse i forhold til buksene, longs osv.

Gammel 17-09-11, 13:38   #12
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jenta mi på samme størrelse bruker 80/90 i bodyene. Men når Obs! hadde tilbud på sett med trøye og longs måtte hun ha 4 år. (Bare partallsstørrelser)

Gammel 17-09-11, 13:42   #13
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Vesla på 2 1/2 bruker str 90 i ulldress derfra, og de er romslige og lange nok i armer og ben i massevis! Hun er 88,5 cm og 12 kilo.

Gammel 17-09-11, 14:35   #14
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Body og strømpebukse er store, ja. Min sønn som er tre om noen dager har 90 fra i fjor i body, tror de passer i år også. Han har også ullbukser i 90.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:31.