Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dårlig planlegging og upcoming bursdag

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-11, 21:30   #1
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Dårlig planlegging og upcoming bursdag

Jadda. Kan jo skylde på så mangt for øyeblikket, men saken er at pompen plutselig har bursdag på tirsdag. jupp, førstkommende tirsdag. Og i dag er det fredag. Det slo meg nå da jeg satt for å lage inbydelser til feiringen.

Følgende uke er relativt hektisk i seg selv. Tirsdag er det ettermiddagstur for hele klassen. Med skogstur og pøslegrilling. Litt sånn bli kjent opplegg.
Onsdag og torsdag er jeg borte på samling, og helgen er mannen borte på jobb. Uken etter er det høstferie.

Så, hva gjør vi? Feirer etter høstferien? Ber om å få flyttet skogsturen? Sniker med en invitasjon til alle om at skogsturen også er bursdagsfeiring for pompen? Sender ut en stressa mail og sms til alle om feiring på mandag?

Andre kreative forslag?

Gammel 23-09-11, 21:33   #2
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dårlig planlegging og up coming bursdag

Driver litt detektivarbeid og sjekker hvilke planer folk har for høstferien? Kanskje en del har mulig til å komme til tross for skolefri?

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 21:34   #3
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Du tar feiringen til helgen selv om mannen er borte. Det går så bra så.
Om du ikke vil gjøre det helt alene så spør en av mammaene eller noen andre om de vil hjelpe til.
Lag for all del ikke mat som krever servering til hver enkelt som f.eks pølser.
Lag noe som alle forsyner seg selv av.

Det går også bra å feire barnebursdag med bare en voksen :btdt:, selv om man serverer pølser :btdt:.

Gammel 23-09-11, 21:34   #4
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eller sender SMS der du beklager kort varsel og samtidig inviterer til bursdag allerede mandag?

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 21:35   #5
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Feirer i helgen selv om mannen er borte.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 21:36   #6
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

kan du ikke ha besøket i helgen selv om mannen er borte?
jeg hadde sendt ut invitasjon en mandag, om besøk lørdag formiddag.. 2 timers sukkersjokk, badabingbadabang.. ferdig.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 21:37   #7
Trultesnippen
Fersk trulte

Trultesnippen sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Trondheim
Trultesnippen er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Feirer i helgen selv om mannen er borte.

Jepp!
Går så fint så.

Gammel 23-09-11, 21:37   #8
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du puster med magen, avtaler med barnet at dere tar familiefeiring en eller annen dag denne uken, leverer invitasjoner på fredag før høstferien og feirer rett etter. Evt siste helgen i høstferien.

Gammel 23-09-11, 22:16   #9
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

De er 11 gutter i klassen. Jeg blir litt svett av tanken på 11 gutter på 5-6 år flyende rundt i huset her, med meg som eneste voksen.
Pompen har ikke gått i bhg med noen av disse, så jeg kan dessverre ikke navnet på halvparten av de engang. Det stresser meg nok litt ekstra. Derfor har jeg heller ikke lyst til å be noen av mammaene om hjelp. Jeg kjenner ikke de heller.

Jeg tenker jo litt på om det er noen av de som kanskje skal på høstferie også. Det ville ikke vært like hyggelig for bursdagsgutten om det kommer 4 stk heller. (?)

Hadde jeg bare tenkt tanken litt før, skulle vi definitivt tatt det på mandag.

Gammel 23-09-11, 22:17   #10
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Standard

Jah. Kanskje greit å presisere at vi snakker om barnebursdagen.

Gammel 23-09-11, 22:20   #11
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Feirer etter høstferien .

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 22:20   #12
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Feirer etter høstferien.

Gammel 23-09-11, 22:21   #13
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

De er 11 gutter i klassen. Jeg blir litt svett av tanken på 11 gutter på 5-6 år flyende rundt i huset her, med meg som eneste voksen.
Pompen har ikke gått i bhg med noen av disse, så jeg kan dessverre ikke navnet på halvparten av de engang. Det stresser meg nok litt ekstra. Derfor har jeg heller ikke lyst til å be noen av mammaene om hjelp. Jeg kjenner ikke de heller.

Jeg tenker jo litt på om det er noen av de som kanskje skal på høstferie også. Det ville ikke vært like hyggelig for bursdagsgutten om det kommer 4 stk heller. (?)

Hadde jeg bare tenkt tanken litt før, skulle vi definitivt tatt det på mandag.

Det går helt fint å være alene med 11 stk, eller så kan du spørre noen venner om de kan hjelpe til.
Jeg var alene med 14 barn i fjor da poden ble 4.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 22:21   #14
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dårlig planlegging og upcoming bursdag

Du har ikke en venninne som kan hjelpe deg da? Jeg er jo alene og måtte enten være alene med 11 barn eller spørre venninna mi om hjelp.

Gammel 23-09-11, 22:24   #15
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde 17 6åringer her en dag etter skolen. Henta de på skolen, gikk hjem hit, de spiste og resten av tiden underholdt de seg selv inne og ute.

Jeg kjente halvparten fra før, men det gikk veldig bra.

Gjør det du føler deg komfortabel med. Jeg elsker å ha masse unger rundt meg, og ser derfor ikke mørkt på slikt.
Det gjør jo ikke noe om du utsetter det til etter høstferien. Vi venta 1mnd med å feire denne bursdagen, fordi hun har dag i fellesferien.

Lykke til med bursdagsfeiring.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 22:26   #16
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde ikke frivillig vært alene med 11 gutter hjemme. Så hvis du skal invitere hjem, hadde jeg ventet til dere kan være to om jobben. Alternativet er å sette det bort på type lekeland, da går det mer av seg selv.

Gammel 23-09-11, 22:32   #17
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ta og inviter til en av helgene i høstferien. Da kommer garantert ikke alle. Det er jo et lurt trekk om du ikke vil ha 11 stykker hjemme.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 22:32   #18
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Standard

Jeg kjenner at lekeland er ute av bilde. Det er langt dit. McDonals er også ute. Det er ikke så langt unna, men ikke spesielt personlig synes jeg.

Fiineste feriringa vi hadde for pompen da vi tok med hele gjengen med foreldre på hytta. Den ligger 15 min kjøring hjemmefra og ligger aldeles nydelig til. Rett ved et lite vann. Vi grilla pølser, spiste kake, klatra i trærne, klatra på båten og kanoen og fiska med mark og dupp. Flere av foreldrene kommenterte også det nydelige stedet, og takket for flott feiring. Været i høst har ikke akkurat vært det beste, og pga høyt tempo og masse program har vi ikke rukket noe før nå. Og 5 oktober begynner elg jakta her, så da er hytta okkupert av velvoksne svette og illeluktende mannfolk.

Gammel 23-09-11, 22:33   #19
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Standard

Vi heller nok til høstferien kanskje ja. Evt uken etter.
Skal se om det er mange som møter opp på tirsdag og prøve å fiske ut noe da.

Gammel 23-09-11, 23:03   #20
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ser du har ei jente på 12, det er da perfekt alder til å være med å organisere? Vi bruker storesøsken for det det er verdt her altså.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:52.