|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nybegynner
Medlem siden: Sep 2011
![]() |
![]() BokklubbbøkerHvorfor liker folk å lese bokklubbbøker og seriebøker? Kan dette kvalifiseres som god litteratur? Mange er uenige i om det kan kalles litteratur.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: BokklubbbøkerHva mener du er en bokklubbok da?
![]() |
![]() |
#3 |
litt gøy på håret
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: BokklubbbøkerHvorfor? Fordi jeg ofte leser bare for å koble av og er sliten. Da er det ikke alltid fancy litteratur er det riktige. Jeg leser bøker det ikke er viktig å huske all verdens av, og bøker jeg bare kan drømme meg litt bort i.
![]() |
#4 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: BokklubbbøkerJeg anser ikke "bokklubb-bøker" for å være en egen sjanger. Det finnes da allverdens bøker som kommer i bokklubb: barnebøker, fagbøker, skjønnlitteratur - smalt, bredt, tungt, lett.
![]() |
#5 |
Bedreviter
|
![]() Sv: BokklubbbøkerHva definerer du som bokklubblitteratur, egentlig? Jeg var medlem av De norske bokklubbene i mange år, og der kjøpte jeg i all hovedsak litteratur av god og tildels svært god kvalitet. Jeg har blant annet en bokklubb-utgave av Kristin Lavransdatter foran meg akkurat nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bokklubbbøker
![]() |
#9 |
flisespikker
|
![]() Sv: BokklubbbøkerAlle slags bøker er såklart litteratur. Ganske mange av dem er dårlig litteratur, men jeg synes det blir feil å si at det ikke er litteratur for det. Jeg har personlig ikke noe til overs for typisk "serielitteratur" eller "kiosklitteratur", og vil heller ikke kalle dette god litteratur, men jeg antar folk leser det fordi det er underholdende. Det er i alle fall derfor jeg ser og leser ren underholdning, de gangene jeg gjør det. (Og det gjør jeg jo ofte, men det er ikke kiosklitteratur som er mitt valg da.)
![]() |
Emneord |
bokklubber, bøker, populærlitteratur |
|
|