Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Vogn med to små hjul foran?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-11, 12:23   #1
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vogn med to små hjul foran?

Jeg ser på vogner for tiden. Og jeg blir ikke enig med meg selv, for som kjent finnes det ingen perfekt vogn. Vi har en OTH som plutten bruker og som fungerer greit i terrenget. Vi skal ha en vogn til, men ikke dobbeldekker.

Nå har jeg sett at det har kommet en ny rase, vogner som er relativt lette og med to små hjul foran. Først syntes jeg de så rare ut, men de ser ok ut på et vis også. Ikke minst fordi de kan snus begge veier og er gode på jevnt underlag. Er det noen som har erfaring med disse? Og da spesielt hvordan de små hjulene fungerer i praksis? Jeg tenker spesielt på:

Emmaljunga nitro city

Bugaboo cameleon

Brio Go

Easywalker qtro er også litt lik, men der er hjulene større og den kan ikke snus. Akkurat den er jeg sikker på at funker dog, men den dekker ikke helt ønskene her når den blir sportsvogn.

Gammel 28-09-11, 12:25   #2
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vogn med to små hjul foran?

Vi har Easywalker QTRO og er veldig fornøyde. Snuppa kunne bruke bagen til hun var 8 måneder (da var den enda ikke for liten, men hun holdt på å krabbe ut på egenhånd). God å trille og vi savner ingenting. Men, man har ikke muligheten til å snu sportsdelen da.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 12:26   #3
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville gått for en slik som minst har forhjul på størrelse med QTROen.

minibolle mai 2012
Gammel 28-09-11, 12:29   #4
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hovedproblemet med qtroen synes jeg er kallesjen faktisk, jeg irriterer meg over oth-kallesjen og denne er faktisk enda høyere og mindre dekkende.

Gammel 28-09-11, 12:29   #5
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

QTRO har en innfellbar skygge som kan tas ned som er kjempesmart. Og det at kalesjen er høy blir positivt på et tidspunkt når ungene vokser seg til. Husker storebror stanga i Teutonia-kalesjen veldig tidlig.

Her vises den:

Det er UV-beskyttelse i den, og vi bruker den veldig mye. Ungene ser under den, men blir skjermet mer.

minibolle mai 2012
Gammel 28-09-11, 12:31   #6
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

QTRO har en innfellbar skygge som kan tas ned som er kjempesmart.

Ja, jeg har sett det. Den ser jo unektelig litt smårar ut, men den virker kanskje? Uansett har den vogna fordelen av å bli ganske liten sammenlagt og den virker robust. Og hjulene er helt klart gode, jeg er mer i tvil om de andre. Som da igjen selvfølgelig har bedre vogner oppå understellet.

Gammel 28-09-11, 12:34   #7
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Ja, jeg har sett det. Den ser jo unektelig litt smårar ut, men den virker kanskje? Uansett har den vogna fordelen av å bli ganske liten sammenlagt og den virker robust. Og hjulene er helt klart gode, jeg er mer i tvil om de andre. Som da igjen selvfølgelig har bedre vogner oppå understellet.

Den funker som gull. Og størrelsen sammenlagt er også genial.

OM jeg skulle hatt en vendbar vogn ville jeg heller valgt noe med fire faste hjul, som f.eks. Brio Happy:

minibolle mai 2012
Gammel 28-09-11, 12:35   #8
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Fire faste hjul orker jeg ikke, da må man jo tippe vogna hver gang man skal snu. Men jeg ser poenget.

Gammel 28-09-11, 12:40   #9
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Fire faste hjul orker jeg ikke, da må man jo tippe vogna hver gang man skal snu. Men jeg ser poenget.

Helt enig i den, derfor har vi denne gangen lempet på vendbar-kriteriet. (Litt også på grunn av erfaring med storebror som nektet å sitte vendt mot oss. ) Jeg synes ofte de vendbare til de med to svinghjul foran har så liten sportsvogninnsats. Jeg ønsket så romslig sportsvogninnsats som mulig, og dermed var ikke vendbar et alternativ.

Men den der Emmaljungainnsatsen ser ikke så ille ut i størrelse da.

minibolle mai 2012
Gammel 28-09-11, 12:49   #10
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Har ikke prøvd den, men hører om "alle" som elsker Bugaboo og minner om at de har vinterhjul som kan kjøpes separat, såvidt jeg har forstått det. De erstatter de to små hjulene foran, slik at vognen blir lettere å trille på vinterføre.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 12:50   #11
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Har ikke prøvd den, men hører om "alle" som elsker Bugaboo og minner om at de har vinterhjul som kan kjøpes separat, såvidt jeg har forstått det. De erstatter de to små hjulene foran, slik at vognen blir lettere å trille på vinterføre.

Men da er det jo mye smartere med QTRO som har slike store hjul som både kan svinges og låses. No fuss. :misjonerer:

minibolle mai 2012
Gammel 28-09-11, 12:52   #12
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

*ferdig med vogner, men ikke med å stikke nesa borti andres vognplaner, så har ikke egne erfaringer å misjonere bort*

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 12:56   #13
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har Teutonia Fun til lillebror og synes den er veldig bra.

Jeg har ikke vært så mye i skog og terreng, men på grusveier, stier og litt snø synes jeg hjulene fungerer helt fint.

Gammel 28-09-11, 12:56   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har elsket min buggis så mye at jeg fremdeles ikke har klart å selge den (ett år etter at den sist var i bruk). Jeg skjønner ikke at folk orker å ha vogner med faste hjul. Jeg kjøpte vinterhjul til buggisen, men solgte dem igjen for de var bare tull (synes jeg). Jeg trillet i all slags vær, men det var kanskje ikke spesielt mye snø vinteren 2008?

Å ha vendbar vogn er gull.

Gammel 28-09-11, 13:00   #15
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Vi har forgjengeren til Nitro, i praksis er forskjellen at vi også kan vende håndtaket slik at de små hjulene kommer bak. Det gjør vi ikke, som min bror beskrev det da han prøvde "det er som fyllekjøring". Det er etter tilvenning til teknikken marginalt bedre på snøføre da, det tror jeg.

Men altså, to små svingehjul fremme, jeg liker det jeg. Det funker dog ikke akkurat "i røff natur", de kjører seg fast i store steiner når man forsøker gå snarveien ned til hovedveien... Og vogna var dritttung å trille på snø/slapseføre, men det innbiller jeg meg de fleste vogner ville vært. Jeg triller normal sett ikke mye på slikt føre, men den dagen jeg ikke fikk bilen opp bakken, og konkluderte med at jeg skulle trille Knerten til barnehagen... gravid med begynnende bekkenløsning... Jadda...

sportsvogninnsatsen på nitro (eller vår som heter noe annet da) er somelig og stor og god, og jeg er 100% avhengig av vendbarheten, jeg liker ikke å trille barn vendt fra meg viste det seg, jeg solgte bjce fordi jeg ikke likte det... Mine unger trives vendt mot meg (de får ikke så mange andre alternativer heller) og med en som snakket og snakket, og som krever SVAR før han slutter å gjenta det han sier, så er det greit å ha ham vendt en vei så jeg hørte hva han sa.

Gammel 28-09-11, 13:07   #16
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Bestevenninna mi har Brio Go. Og den er faktisk super. Vi har hatt den med oss i skauen,på stranda,tursti av grus osv osv ,snø og slaps,og is funker den og på, i vinter låsten hun hjulene en gang og det var i 10 cm slaps.
og den er nesten like go som TFK`en jeg hadde

Sitte delen er fort gjort å snu, jeg har snudd den med 1åringen i sittedelen.

Den blir liten sammenlagt.

Gammel 28-09-11, 13:07   #17
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Teutonia Mistral S, men kanskje litt liten. Tror ingen av disse med svinghjul er komfortabel som fire faste store hjul. Det er mye snø der jeg bor, eller snørydding er mangelfullt. Jeg måtte hjelpe naboen med Bugaboo over kantene.

Gammel 28-09-11, 13:17   #18
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av LoneLone, her.

Teutonia Mistral S, men kanskje litt liten. Tror ingen av disse med svinghjul er komfortabel som fire faste store hjul. Det er mye snø der jeg bor, eller snørydding er mangelfullt. Jeg måtte hjelpe naboen med Bugaboo over kantene.

Denne har plasthjul, og de er etter min mening helt ubrukelig på snøføre. For harde. Steiner ol. kommer gjennom plasten og havner til slutt inni hjulene og lager skranglelyd. Herlig.

minibolle mai 2012
Gammel 28-09-11, 13:22   #19
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Denne har plasthjul, og de er etter min mening helt ubrukelig på snøføre. For harde. Steiner ol. kommer gjennom plasten og havner til slutt inni hjulene og lager skranglelyd. Herlig.

Plasthjul? da er jeg helt enig. Min søsters godt brukte Teutonia trehjuling står innerst i garasjen, den høres ut som sparegris på hjul. Hun bruker en enda eldre Simo kombi med lufthjul, nemlig min.

Gammel 28-09-11, 13:36   #20
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

De i "bygda" jeg kjenner som har hatt vogn av typen Bugaboo med små hjul har brukt den som senter og asfaltvogn. Gjørmete grusvei, løs grus og den verste isholka har vært vanskelig å forsere med disse vognene.

Jeg syns mange har en tendens til å overdrive hvor vanskelig det er å manøvrere med de små hjulene, altså. Det er bare to ganger jeg har hatt problemer med min buggis, den ene gangen var i veldig løs grus, altså så løs at den var tung å gå i, den andre var i dype gjørmehull i skogen. Begge gangene har jeg vært sammen med forlk med andre typer vogner, og begge gangene har det vært tungt å manøvrere de vognene også.

I dyp snø har jeg brukt vinterhjul på buggisen, da.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:10.