|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
maler
|
![]() Knitpro - bestille fra utlandet?Det ser ut som man kan spare litt på å bestille strikkepinner fra utlandet. Jeg skal bestille ett sett rundpinner og ett sett strømpepinner og kanskje ett sett heklenåler. I en norsk nettbutikk kommer dette på nesten 2000 kr, mens i storbritannia får man tilsvarende for halve prisen. Så blir det sikkert moms og tollbehandling oppå der, men likevel er det tilsynelatende endel å spare.
![]() |
#3 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Knitpro - bestille fra utlandet?Nei, tull ... Jeg har aldri hatt noen problemer med mine, og har bare brukt KnitPro de siste par årene. Dvs, en gang brakk en strikkepinne, men det var fordi jeg satt og tvang den inn i ei maske som egentlig var altfor stram. Ikke noe jeg syntes var noe å klage på, i hvert fall.
![]() |
#4 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Knitpro - bestille fra utlandet?Jeg kjøper KnitPro fra Stäkets Hantverk. Aldri hatt noe tull med dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Knitpro - bestille fra utlandet?Jeg kjøpte fra USA i utgangspunktet (fikk det sendt til en venninne der). Senere har jeg supplert fra www.getknitted.com. To ganger tror jeg at jeg har opplevd at festet mellom plast og metall på kabelen har røket, men det har vært etter en god del bruk, og ikke nok til at jeg ville gått tilbake med det uansett.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Knitpro - bestille fra utlandet?Jeg har kjøpt noen fra sverige (garnkorgen.se), billig porto, jeg handlet for under 200 kroner (kommer til å handle i flere runder etterhvert, bygger sett litt sånn etterhvert) og det kom ikke noe ekstra på. Sparer i forhold til lokalbutikken, men ikke halv pris da. Kanskje undersøke andre alternativer også.
![]() |
#7 |
maler
|
![]() Sv: Knitpro - bestille fra utlandet?Da har jeg fått pinnene mine. De kom i plastmapper, og de slapp gjennom tollen uten behandling slik at det ble jo ekstremt mye billigere enn i Norge. Godt fornøyd. Men det spørs om jeg må se om det finnes noen strømpepinner som er tykkere enn 5 etterhvert også.
![]() |
#8 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Knitpro - bestille fra utlandet?Nå har jeg bestillt pinner også. Jeg bestillte herfra: http://www.knitwithattitude.com/shop/, det ser ut til å være en norsk dame som har butikk i London. Jeg bestillte Symfonie Wood deluxe settet, pluss endel ekstra vaiere, og det hele kom på litt over 600 kroner, gratis porto. Blir spennende å se hvor lang tid det tar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Knitpro - bestille fra utlandet?
Neket, har du fått dine? Betalte du moms og fortollingsgebyr?
![]() |
#10 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Knitpro - bestille fra utlandet?Ja, jeg fikk de i går. Veldig fine. Jeg betalte ikke moms eller toll, men jeg la inn bestillingen som gave fra mannen til meg ( |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Knitpro - bestille fra utlandet?Jeg kupper litt. Kommer ikke knitpro i mindre enn 3 mm? Jeg finner strømpepinner, men ikke rundpinner? |
![]() |
![]() |
#13 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Knitpro - bestille fra utlandet?
Jeg har da 2 og 2,5 også, mener jeg, men du får vel ikke med løs vaier under 3.
![]() |
![]() |
#15 |
Passiv
|
![]() Sv: Knitpro - bestille fra utlandet?Aha. Da skjønner jeg. ( |
![]() |
![]() |
#16 |
![]() Sv: Knitpro - bestille fra utlandet?Det har å gjøre med at overgangen fra kabel til pinne vel er 3 mm mener jeg, så mindre enn det får du den ikke id en utskiftbare. De finnes i faste lengder da. (Og innenlands her i landet selges ikke tynnere enn 3,5mm. Det selges heller ikke de korte pinnene beregnet på den kabelen som lager 40-pinner, og den kabelen selges heller ikke.)
![]() |
#17 |
maler
|
![]() Sv: Knitpro - bestille fra utlandet?Finnes det korte pinner også? Hm. Jeg er veldig fornøyd med disse pinnene, de er fantastisk mye bedre enn alt annet jeg har prøvd av sånt. Kanskje jeg trenger noen korte også.
![]() |
#18 |
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Knitpro - bestille fra utlandet?*følgermed*
![]() |
#19 |
![]() Sv: Knitpro - bestille fra utlandet?Det finnes korte og lengre strømpepinner mener jeg, men det bruker jeg ikke. Også finnes det noen av de utskiftbare pinnespissene som er kortere enn de vanlige. som altså passer sammen med en kort kabel og lager 40-pinne, men som selvsagt også kan brukes med de lengre kablene, du får da litt kortere pinnelengde, mer sånn 55 i stedet for 60 f.eks, men altså de lange pinnene blir for lange til den korte kabelen for 40-pinnestikking. Og noen liker bedre de korte enn de lange pinnene uansett. Men altså, nei, DSA som er importør til norge mener at 3 mm pinner er for tynne og at å lage 40-pinne ikke går med de lange pinnene, og nekter å ta inn de korte, for de har hørt at noen ikke er fornøyd med kabelovergange på disse (hvorfor det skal være et større problem med de korte enn de lange er uvisst) og de vil derfor ikke selge dem. Derved sier de at man kan ikke få 3mm pinne eller 40 cm pinner. Men man får det fra andre siden av grensen, om man vil.
![]() |
#20 |
Bare sær
![]() Sv: Knitpro - bestille fra utlandet?Jeg orker ikke å holde i 40 cm pinner, og har derfor nesten ingen, og ingen som jeg bruker. Korte strømpepinner er derimot genialt for de tynneste garntypene.
![]() |
|
|