Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Karlstad 2-seter og sjeselong

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-11, 14:02   #1
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Karlstad 2-seter og sjeselong

Jeg blir snart av å lete etter sofa. Har vært overalt på møbelbutikkene her (har ikke vært i Oslo på Living, Bolia osv) og finner ingen sofa som passer i stua vår ifht mål på sofaen.
Derimot tror jeg den fra IKEA passer, Karlstad. Men er den god å sitte i? Relativt holdbar eller hva?
Vi bor ganske langt fra IKEA, så det er liksom ikke bare å kjøre dit for å prøve den heller, men ene svigerinnen min har denne og den virka grei.

Vi er ikke hysteriske på matspising i sofa, så snuppa får se barne-tv mens hun spiser frokost i sofaen - og dermed blir det litt flekker osv.Tåler den det, er det lett å vaske over?
Også får vi jo snart en lillebror og da må den tåle ennå litt mer - derfor tenker jeg at å kjøpe en svindyr sofa som jeg egentlig har lyst på () ikke egner seg i småbarnstiden...

Vad tycks?

Her er den:

Musemus er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 14:09   #2
kalufs
kall om benen

kalufs sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
kalufs er populærkalufs er populærkalufs er populærkalufs er populær
Standard

Sv: Karlstad 2-seter og sjeselong

Vi har to Karlstad toseter og jeg syns de er ok å sitte i. Ikke gode å ligge i/slappe i. Fine å se på da. Holder bra. Vi har en i underetasjen med hvitt trekk og det trekket må vaskes hele tiden. Flekker som ikke går av. Men sånn er det jo med hvite sofaer. Og så har vi en i 1. etg som har mørk grått ulltrekk som holdt seg fint etter 4 år.
Minus med sofaen er at trekket på stammen sitter fast og at vi må demontere stammen for å få vasket det trekket.

kalufs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 14:19   #3
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Elsker min Karlstad sofa og jeg sover godt i den også
Jeg har lyst trekk og skulle ønske jeg hadde grått, men men.
Og som kalufs sier, minuset er at man må demontere sofaen for å vaske trekket som er over armlenene.

Gammel 02-10-11, 14:53   #4
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Høyres ut som at du er i ein perfekt livsfase for IKEA-sofa.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 15:01   #5
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Du vet at den finnes i 3-seter med sjeselong også? Vi var ikke obs på det før vi stod på varehuset og skulle bestille, vi gikk da for den lengste, det er vi glade for i ettertid, deilig med stor sofa (vi har den i skinn og kan derfor ikke si noe om stoffkvalitet).

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 15:22   #6
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har Karlstad hjørnesofa. Billigste hvite trekket. Men det har holdt i fire år. Vi vasker det en gang i året, og det synes jo at det er brukt, men jeg synes at den er fin. Og den er utrolig behagelig å sitte og ligge i.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:56.