|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Påkledning uten ull innerst?Jeg blir litt hjernevasket, må jeg innrømme, og i snuppas to første leveår har det kun vært ull innerst mot kroppen som har dugd. Vi har kanskje brukt en og annen bomullsbody, men har knapt eid strømpebukser i annet materiale enn ull.
|
|
|
#2 |
|
Tatt på
|
Sv: Påkledning uten ull innerst?Min jente har ikke vært kald selv om hun har hatt bomull innerst, men du må nesten prøve deg fram. Det er bedre at det er litt kjølig enn at det klør har jeg fått beskjed om fra jenta selv.
|
|
|
#3 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Påkledning uten ull innerst?Ang. sokker: Kan du ikke ta sokker først og strøpis utenpå? Så blir det to lag også?
|
|
|
#6 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Påkledning uten ull innerst?Hva med ull undertøy med bomull innside ? Joha og Cubus har iallefall ull/bomull, og MP strømpebukser. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Påkledning uten ull innerst?Mange atopikere tåler silkeull selv om de reagerer på ren ull, har du prøvd det? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: Påkledning uten ull innerst?Vi har brukt mye av ullen fra Cubus, den med bomull innside. Det har fungert veldig greit og har ikke vært kaldt eller blitt vått.
|
|
|
#9 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Påkledning uten ull innerst?Vi har brukt devold aktiv til vår atopiker, og det har vært et ypperlig undertøy. Det har superundertøy innside og ull utside.
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Påkledning uten ull innerst?Jeg har hørt at troll sitt ullundertøy skal være bra for atopikere, men vet ikke om det stemmer.
|
|
|
#12 |
|
Pandemonium
Sv: Påkledning uten ull innerst?Ull med bomull på innsiden funker ikke mot kløe, for det er (idiotisk nok) ull på vrangbordene, og det vil irritere eksemet. Det samme med ull med syntetisk innside; jeg fatter ikke hvorfor de må lage det på den måten.
|
|
|
#13 |
|
Øyboer
Sv: Påkledning uten ull innerst? |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Pandemonium
Sv: Påkledning uten ull innerst?Glimrende, Isolde.
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it. 2009 2012 Sist redigert av Nera : 03-10-11 kl 21:12. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Påkledning uten ull innerst?Bambus er behagelig å ha på og regulerer temperatur bedre enn bomull. Vi har hatt gode klær fra Bamboo baby og Lilleba. Nå bruker hun pysj fra BB siden hun blir for varm i ull når hun sover.
|
|
|
#16 |
|
Metallica!!
|
Sv: Påkledning uten ull innerst?Atopikeren min bruker silkeull når hun har eksem, og pierre robert og janus ull når hun er fin i huden. Det er viktigere å smøre nok slik at hun ikke tørker har jeg funnet ut. Og bruke kuldekrem fra gradestokken kryper under 10 grader.
|
|
|
#17 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Påkledning uten ull innerst?ullsilke og devold og cubus sine bomull-ull bodyer har funket godt på min eldste med til tider eksem.. hun er dog ikke noe voldsomt eksembarn.
|
|
|
#18 |
|
På farten igjen
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
Sv: Påkledning uten ull innerst?
Vi gjør det på vår atopiker og det fungerer veldig fint
|
|
|
#19 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Påkledning uten ull innerst?Vi bruker bomull innerst på vår atopikerer, hun fryser aldri. Sist redigert av emm : 05-10-11 kl 23:22. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Påkledning uten ull innerst?Han varme fyren min frøys ALDRI i bare bomull. Så fikk jeg en frysepinnjente, og hun måtte fryse en del, gitt, før mor lærte seg å bruke ull og mange lag.
|
![]() |
|
|