Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Litterære drømmemenn

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-03-07, 09:29   #1
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litterære drømmemenn

En av de morsomste bloggene jeg leser hadde i går et par bokanmeldelser, og den ene inneholdt blant annet denne passasjen, som jeg tenkte meg at kanskje flere enn jeg ville sette pris på:

This book reminded me of a dreadful TV show about Romantic Heroes, in which the opinion was expressed that every woman wanted to marry Heathcliff, Mr Rochester or Mr Darcy.

I took offence, both for myself and for my beloved Mr Darcy. I mean, can you imagine them all in a room together?

TV PRESENTER: Boys, would you like to talk about your interest and hobbies?
ROCHESTER: Well, there’s the compulsive lying. And then there’s the cross-dressing.
HEATHCLIFF: I enjoy long romantic walks on the moors-
TV PRESENTER: Oh, that’s nice!
HEATHCLIFF: And then I like to round off the day by hanging a puppy.
DARCY: …
TV PRESENTER: So, do any of you have a special lady?
ROCHESTER: Well, I may have gotten the syph from my score of mistresses. And I have this illegitimate kid. And I do have a wife, but she’s crazy and in the care of a drunk, so that won’t stick.
HEATHCLIFF: Oh snap, I have a wife too! I beat her.
DARCY: I am as yet unmarried, madam.
TV PRESENTER: Thank God for that… So, uh, what would you consider your greatest, uh, fault?
ROCHESTER: Some narrow-minded fools frown on tricking defenceless girls into bigamy.
HEATHCLIFF: So I practise incestuous necrophilia. Don’t be a hater.
DARCY: Sometimes I’m a little judgemental. And aloof at parties.
TV PRESENTER: *hides behind Mr Darcy*

Not that Heathcliff and Rochester aren’t fabulous characters. But there are cases in which ‘Watch out, ladies, this one can’t be tamed!’ should contain the explanatory note: ‘Because this one’s rabid.’

Sist redigert av Skilpadda : 17-03-07 kl 11:51.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 09:37   #2
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Litterære drømmemenn

Jeg ser for meg Thomas Alsgaard når jeg leser om Heathcliff.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 11:31   #3
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Så treffende!

Gammel 17-03-07, 11:41   #4
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

(Jeg ville tatt både Darcy og Rochester, men under ingen omstendigheter Heathcliff. Og tenk hvor mye bedre talkshowet ville fungert om de hadde hatt Wimsey med!)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 11:44   #5
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Darcy, Rochester og Heathcliff kan egentlig gå og legge seg.
Gi meg en mann som Rhett Butler ...

Gammel 17-03-07, 11:51   #6
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Og tenk hvor mye bedre talkshowet ville fungert om de hadde hatt Wimsey med!

Nei, det tror jeg hadde blitt litt for rått parti.

Jeg skulle forresten tatt med ett avsnitt til, ser jeg. Legger det inn i hovedinnlegget.

Gammel 17-03-07, 11:54   #7
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ser og ser og går ut av tråden igjen.

Gammel 17-03-07, 14:24   #8
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 17-03-07, 14:35   #9
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Jeg ser for meg Thomas Alsgaard når jeg leser om Heathcliff.

Thomas Alsgaard????!??!!?!?! :shocked and appalled:

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 15:57   #10
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Herlig! Jeg hadde gjerne tatt Mr. Darcy.

Gammel 17-03-07, 17:54   #11
Tevanga
Moden mamma

Tevanga sin avatar

Tevanga har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Darcy, Rochester og Heathcliff kan egentlig gå og legge seg.
Gi meg en mann som Rhett Butler ...

Gammel 17-03-07, 18:01   #12
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Rhett Butler er en flott mann.

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 18:28   #13
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg hadde gjerne tatt Mr. Darcy.

For meg er det kun Heathcliff som gjelder. Ingen over, ingen ved siden!

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:10.