Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Wollmeise :D

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-11, 17:43   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Wollmeise :D

Min favoritt-garnpusher i -us har fått inn et parti med wollmeise, så det er forholdsvis enkelt å få bestilt og man ikke må sitte i kø på den der tyske siden. Så lenge det varer da.

Kun 100% Merino, dessverre, i denne omgang.
Her

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 19:44   #2
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Wollmeise :D

Out of stock.

Gammel 12-10-11, 20:01   #3
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Out of stock.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 20:06   #4
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fant et garn i går i en hamp- og ullblanding jeg sikler litt på, noen erfaring med denne miksen? :avsporer:

Gammel 12-10-11, 20:10   #5
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det går like fort unna på TLE, man vet ikke når oppdateringene kommer, og garnet blir dyrere.

Wollmeise kl. 8 på fredager er fast nå, og det er ikke vanskelig å få tak i.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 20:20   #6
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Dere vet det ligger en del på eBay?

http://search.eim.ebay.no/?ev=&kw=wo...=&elc=1&eb=Søk

Gammel 12-10-11, 20:21   #7
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Garnet på e-bay er dyrere og jeg liker bedre å kjøpe gjennom Claudia.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 10:41   #8
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

hm, kanskje jeg skal våge meg på Claudia jeg og da... jeg synes den websiden er så "skummel". Jeg ble bare så glad da Loopy Ewe kom med garnet nå (spes siden jeg har en sånn 25$-kupong liggende der ).

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 10:58   #9
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

hm, kanskje jeg skal våge meg på Claudia jeg og da... jeg synes den websiden er så "skummel". Jeg ble bare så glad da Loopy Ewe kom med garnet nå (spes siden jeg har en sånn 25$-kupong liggende der ).

Det er ikke vanskelig. Lag en bruker, logg deg inn ti på åtte på fredag, og oppdater jevnlig. Eller bruk Firefox og last ned Check4Change, den sjekker for deg og spiller David Bowie når det skjer noe.

Pass på når du skal betale at du har "non-EU" så hun trekker fra tysk moms. Men om du skulle glemme det er de veldig greie, da er det bare å sende mail så får du ny faktura. Garnet er ditt når du kommer til siden der du kan gå videre til Paypal, så da haster det ikke å gjøre selve betalingen.

Kjøp enten en hespe (ingen moms) eller fem (maksimal uttelling på momsgebyr og porto). To blir veldig dyrt, da må du lage enkeltbestillinger.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
Gammel 13-10-11, 11:02   #10
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 263
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Kanskje jeg skal begynne å droppe jobben på fredager klokka 8.

Gammel 13-10-11, 11:03   #11
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 263
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

(før noen evt. tilbyr seg å fikse for meg eller noe -
jeg har nok garn, så det er bare greit at jeg ikke har mulighet til å få med meg disse oppdateringene altså )

Gammel 14-10-11, 10:22   #12
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

m^2: Det er mulig jeg har wollmeise å selge. Har muligens litt mer enn jeg trenger liggende her.

Gammel 14-10-11, 13:25   #13
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er det som er så fantastisk med dette garnet som gjør at man sitter i kø for å bestille?

Gammel 14-10-11, 13:27   #14
allium
Bare sær

allium sin avatar

Standard

Det er varmt som ull, og ikke-kløende som bomull. Det holder og holder og holder i vask. Fargene er fantastiske. Det er godt å strikke med, synes jeg (andre er uenige). Og så liker jeg det glatte utseendet, jeg liker ikke hårete garn. Andre er uenige i det også.

Gammel 14-10-11, 13:29   #15
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er det laget av da? Er det ull eller noe annet? Hm jeg må se på det der om jeg skal teste det. Jeg har en i hus som påstår at ull klør, jeg skjønner ikke hva han snakker om.

Gammel 14-10-11, 13:46   #16
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Det er ganske tynt ser det ut som?

Gammel 14-10-11, 13:47   #17
allium
Bare sær

allium sin avatar

Standard

Ja. Pinne 3 til plagg, pinne 2,5 til sokker. Men såpass tynt må det være til inneplagg synes jeg.

Gammel 14-10-11, 14:32   #18
mammaugla
Superduperaktiv

mammaugla sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Fargene er utrolig fine. Dernest er det et stort pluss at det ikke klør.
Liker du derimot ordentlig ull, så vil du ikke like Wollmeise. For en bomullselsker som meg er det ypperlig.

Problemet er at jeg er litt gjerrig med hespene mine, jeg har en tendens til å spare dem til riktig prosjekt som selvsagt ikke dukker opp.
Men nå har jeg skjerpet meg litt og strikket til tantebarnet og storesøster:

Og akkurat nå holder jeg på med lue i den blåturkise fargen til storesøster.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 19:11   #19
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Lekkert! Veldig fine farger.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:08.