|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Strikkeoppskrifter til årets julekalender på nrkFørst av alt: Er det noen som vet hva som skal være årets julekalender på nrk? Jeg har forsøkt å søke på nettsidene til nrk, men finner det ikke.
![]() |
![]() |
#3 |
Borte
|
![]() Sv: Stikkeoppskrifter til årets julekalender på nrkGlem det. Julen 2012 er jo neste år.
Vesla (02) og Lillesøster (09) Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og Freedom's just another word for nothing left to lose Sist redigert av Røverdatter : 13-10-11 kl 09:53. Årsak: tok feil |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Stikkeoppskrifter til årets julekalender på nrkStikkeoppskrift. |
![]() |
![]() |
#7 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Strikkeoppskrifter til årets julekalender på nrk
Det har en moderator gjort fordi hun tilfeldigvis var innom tråden. Skal du forvente å få noe gjort, må du sende en innrapportering, ikke bare skrive i tråden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ej ikke møjkets heije
|
Det er bare at moderatorer svært ofte er innom tråder som dette. Det føles så voldsomt å innrapportere en skrivefeil.
![]() |
![]() |
#10 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Strikkeoppskrifter til årets julekalender på nrkMen er det virkelig Blåfjell igjen?
![]() |
![]() |
#11 |
maler
|
![]() Sv: Strikkeoppskrifter til årets julekalender på nrkJeg lurer på hva oddsene er for at plutten går med på å ha på seg ei blånisselue.
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Strikkeoppskrifter til årets julekalender på nrkDet er Blåfjell i år òg, og det har sikkert ein samanheng med at det kjem ny Blåfjell- film på kino. Ungane her gleder seg faktisk, men så er dei fullstendig hekta på blå og raud nisser. Mor vil heller sjå Jul i Svingen ho. Storesøster kom over noko reklame for filmen, og der var det strikkeoppskrift på ny genser i alle fall. Den orginale er jo håplaus tjukk og formlaus. Storesøster vil visst ha raud nisselua i år, og raude votter.
![]() |
#13 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Strikkeoppskrifter til årets julekalender på nrkRøde lisseluer og votter fikk de i fjor til "Jul i månetoppen".
![]() |
![]() |
#14 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Strikkeoppskrifter til årets julekalender på nrkSå greit da! Vi har to stk blånisseluer! Mine unger bruker de hele vinteren de Katta, så her har vi virkelig fått valuta for strikketiden.
![]() |
#15 |
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Strikkeoppskrifter til årets julekalender på nrkI mars skrev NRK selv dette:
![]() |
#16 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Mye strikkegreier der også ser jeg. Men premiere i 2012.
![]() |
#17 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Strikkeoppskrifter til årets julekalender på nrkJeg har kjøpt blåfjelloppskrift og garn i dag. Eldste vil nok ikke ha lue, men minsten vil ha. Og så tenkte jeg at jeg skulle prøve vottene til begge to, men jeg har aldri strikket votter før, så usikker på om det går. Også kan minste få en hals. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Strikkeoppskrifter til årets julekalender på nrkJeg har kjøpt garn og oppskrift til strikkegreier fra blåfjell 2 filmen, selv om det egentlig er til julekalender jeg tenker, for blånisselue er nå blånisselue tenker jeg, og en tynnere genser er mer aktuelt enn den tykke. Men de er lue, og evt votter, jeg har garn og planer for da.
![]() |
#19 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Strikkeoppskrifter til årets julekalender på nrkJeg strikka flere par blånissevotter i sin tid. De er superenkle, og blir tykke og gode siden de skal toves.
![]() |
![]() |
#20 |
Carpe Diem!
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Strikkeoppskrifter til årets julekalender på nrkMå prøves, er kanskje enklere å prøve å strikke en ensfarga lue når man for første gang skal prøve å strikke anyway. Jeg har kjøpt strikkehefte for lue fra arne & carlos, mange fine der. Men alle har mønster(bortsett fra en, den skal jeg ha til meg selv, kjempe fin)største vil han en med mønster men sier ikke neitakk til å to luer får jeg håpe.
![]() |
|
|