Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Elastisk sjal - er det noe forskjell på dem?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-11, 21:36   #1
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Elastisk sjal - er det noe forskjell på dem?

Jeg har aldri hatt sjal. Men jeg ser jo poenget. Og så ser jeg det er ulike merker og litt ulike materialer. Er det sånn at noen er bedre enn andre eller spiller det ingen rolle?

Gammel 14-10-11, 21:43   #2
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Elastisk sjal - er det noe forskjell på dem?

Jeg har et brunt et. Det er jeg veldig fornøyd med ihvertfall.

Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 21:44   #3
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Noen er av en tynnere kvalitet, noe som kan være greit om sommeren - det er varmt å bære baby i sjal. Sino har tynnere sjal enn f.eks. Moby wrap. Jeg var veldig fornøyd med Sino-sjal til min marsbaby.

Gammel 14-10-11, 21:55   #4
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har et mykt og ikke for varmt MaM Eco i grått jeg likte godt. Du kan få låne det.

Gammel 14-10-11, 22:17   #5
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg lånte et for tykt elastisk sjal i begynnelsen, men så fikk jeg kloa i et Sino-sjal, og elsket det helt fram til jenta passerte ca. 6-7 kg, og ble for tung til at det tynne sjalet gav noen støtte. Nå er dessverre disse sjalene gått ut av produksjon, men jeg ville sett etter et tynt sjal, kanskje i bambus, evt. et tynt og mykt vevd sjal med silkeandel (=blodpris).

Gammel 14-10-11, 22:44   #6
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde kari-me.tror jeg det het... Det var bredere og i tynnere kvalitet enn moby-drap. Likte mitt veldig godt

Gammel 14-10-11, 22:54   #7
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde Moby D, som har et uelastisk felt, og dermed gir bedre støtte. Foruten å være vakkert.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 23:09   #8
Slettet bruker
Passiv

Standard

Hvor lenge bruker man elastisk sjal? Q er seks kilo nå, er det meitai som gjelder da eller kan han henge i det elastiske så lenge jeg syns det er ålreit?

Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 23:11   #9
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Hvor lenge bruker man elastisk sjal? Q er seks kilo nå, er det meitai som gjelder da eller kan han henge i det elastiske så lenge jeg syns det er ålreit?

Jeg brukte det elastiske sjalet så lenge han hang noenlunde greit i det - tror faktisk jeg brukte det til han var nærmere året til å bære på rygg. Du merker det godt når han ikke lenger får god nok støtte. Jeg syntes imidlertid mei taien var bedre når han var større fordi det slapp mer luft til og jeg bar mest om sommeren.

Gammel 14-10-11, 23:14   #10
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Det er to hovedforskjeller på sjal. De som er elastiske og de som ikke er det. De elastiske er enklest når babyen er liten, men kan også brukes til 10-12 kilo med varierende måter å bære på.

Gammel 14-10-11, 23:17   #11
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har bare en måte å knyte det på jeg. Da henger han på magen, tidvis med en pupp i fleisen.
Hvordan knyter man på ryggen alene?

Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 23:22   #12
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg har bare en måte å knyte det på jeg. Da henger han på magen, tidvis med en pupp i fleisen.
Hvordan knyter man på ryggen alene?

Det ligger en del instruksjonsfilmer rundt om - for eksempel på tettinntil.com. Jeg brukte metoden som het ryggsekk, mener jeg å huske: jeg løftet sjal og baby sammen opp på ryggen, lente meg forover så baby lå støtt på ryggen mens jeg strammet og trakk i sjalet over skuldrene, krysset over brystet, og så tilbake igjen på ryggen under armene hvor jeg mener å huske at jeg krysset det over babys rygg/rumpe og så knyttet foran igjen. Det er knotete til å begynne med, men det er overraskende gret å få til, egentlig. Det lønner seg å prøve mens man sitter i senga de første gangene, eller med en medhjelper til stede.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:09.