Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Halloween-frustrasjoner ...

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-11, 09:43   #1
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Halloween-frustrasjoner ...

Hvilken dag er det man går knask-eller-knep runden???

I klassen til jenta mi råder det fullt halloween-kaos, med private halloweenfester og heleklassen-invitert-fest og gud vet ikke hva, og jeg tør ikke legge ut alle detaljene rundt det, men nå er det stor uenighet blant noen om hvilken dag man faktisk skal gå knask-eller knep runden.

Sååå... Hva er mest vanlig? Skulle ønske det var tydelige retningslinjer for sånt, så ma slipper halloween 3 dager til ende på døra hvert år.
JEg vurderer faktisk å sende det inn som sak til vellet her, om ikke vi i nabolaget kan "fastsette" enten selve halloween-dagen, eller nærmeste lørdag, så alle vet hva de har å forholde seg til...

Gammel 20-10-11, 09:53   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Halloween-frustrasjoner...

Selve Halloween er 31. oktober, og det er det alltid. Men jeg vet at endel nabolag legger knasp eller knep-runden til nærmeste lørdag eller søndag. At man inviterer til fester på andre dager syns jeg er helt ok, men da kan man ikke gå knask eller knep.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 09:54   #3
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

31. Går man knask eller knep. Fester kan arrangeres hele året.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 09:55   #4
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, 31. oktober er selve dagen, og det er bare da de kan gå knask eller knep. Vi skal ha fest på fredagen før, og det er egentlig veldig greit å holde seg innendørs og slippe å ha ansvaret for en hel gjeng som skal gå rundt omkring i nabolaget.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 10:01   #5
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Jeg deler ikke ut knasket andre dager enn den 31. oktober

Gammel 20-10-11, 10:01   #6
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Deler bare ut 31 oktober.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 10:14   #7
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fest andre dager er jo glimrende, f.eks lørdag, da det ofte er vanskelig å finne en ukedag som alle kan.

Men jeg havnet altså i en diskusjon med en annen mor i klassen i går, nettopp om det er greit å sende en hel klasse på knask eller knep-runde lørdagen før halloween... Mannen og jeg diskkuterte liltt med jenta vår i går kveld hvorvidt hun skal få lov å gå med klassen lørdagen, eller om det er viktig nok for oss med prinsippet å vente til mandagen, hvis "alle andre" får lov å gå lørdagen...

Gammel 20-10-11, 10:17   #8
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Datteren min skal ha bursdagsfest 30.oktober. Vi diskuterte om vi skulle ha det 31. istedenfor, men hun var enig i at det ble for mye stress å ha det på en arbeidsdag, og er innforstått med at da blir det kun kostymefest, ikke noe knask eller knep.

Å sende barn ut andre dager enn 31.oktober er å be om at de får dårlige opplevelser.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 10:18   #9
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg deler kun ut 31, jeg HAR IKKE snop liggende helga før, enkelt og greit.

Fest når det passer, men ikke forvent at folk re forberdet på knask eller knep andre dager enn 31.

Gammel 20-10-11, 10:33   #10
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg deler kun ut 31, jeg HAR IKKE snop liggende helga før, enkelt og greit. ikke forvent at folk re forberdet på knask eller knep andre dager enn 31.

Samme her. Vi bor så sentralt til og har sikkert 50 barn på døra den kvelden så om de OGSÅ begynner å komme på lørdagen så tror jeg at jeg hadde frest, gitt.

Gammel 20-10-11, 10:39   #11
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er kun en dag det er Halloween og det er 31. oktober. Det er kun da det er "lov" å gå knask eller knep. Og det er ikke lov å gå til hus som har skrudd av utelyset. Ingen får noe gotteri på min dør andre dager om de prøver seg på å gå i helgen f.eks. Men mange har jo Halloweenfest i forbindelse med helgen, men da er det fest og stas der og man går ikke rundt.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 12:11   #12
ingis
Fullverdig medlem

ingis sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
ingis har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Halloween-frustrasjoner ...

Halloween er en amerikansk tradisjon som handelsstanden har innført. Her deles ikke ut noe godteri annet enn til vår tradisjonelle nyttårsbukker....

Gammel 22-10-11, 12:20   #13
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Jeg tipper det kan bli utrivelig for ungene å gå på dørene lørdagen før Halloween. Jeg hadde ikke blitt glad for å få unger på døra da, og jeg hadde nok gitt beskjed om det.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 15:32   #14
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Kun 31. er det greit å ringe på her. Alle andre barn som kommer andre dager blir avvist.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 15:40   #15
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kommer til å be unger som kommer på døra helga før den 31. om å komme tilbake den riktige dagen.

Gammel 22-10-11, 15:55   #16
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Standard

Takk for svar, folkens....

Kaoset har på ingen måte lagt seg i saken, som dreier seg om mye mer enn bare hvilken dag som er den aktuelle å gå knesk eller knep-runden, men jeg er iallfall sikker på at mine unger ikke skal gå runden før dagen.

Gammel 22-10-11, 16:04   #17
snedig
Nybegynner

Medlem siden: Oct 2011
snedig har et hav av muligheter foran seg
Standard

Halloween er 31. ferdig med det!!

snedig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 16:20   #18
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Så kjipt at noe som i utgangspunktet skal være koselig blir bare kaos og stress. Håper dere finner ut av det på en grei måte!

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 16:22   #19
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Det er mandag 31., ja.

Gammel 22-10-11, 16:25   #20
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Her hos oss er det knask eller knep nærmeste lørdag før dagen, så denne gangen blir det 29.10.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:21.