Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Katter som lurer seg inn

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-11, 19:37   #1
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Katter som lurer seg inn

Vi har jo aldri hatt problemer med å få uvedkommende dyr inn da vi har bodd i fjerde etasje i blokk.
Nå har vi flyttet i rekkehus og mannen har stadigvekk hatt en katt her inne
da han har hatt terrassedøra oppe mens han pusser opp.
For det første er jeg ikke særlig glad i katter(søte på bilder) og så er jeg
veeeldig allergisk, vi har marsvin også som av og til går løse og det hadde
vært veldig uheldig hvis en katt komm inn uten at vi merket det.
Har ikke terrassedøra så veldig mye oppe nå, men til sommeren igjen frykter
jeg at vi ikke kan ha den oppe ubevoktet.
Noen som har noen råd?

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 19:40   #2
Husfruen
Erfaren

Husfruen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Husfruen er litt kul
Standard

Sv: Katter som lurer seg inn

Nei.. har ikke det.

Vi er nå nede på bakkeplan igjen og har hatt mange katter på besøk. Har ingen dyr selv, og det gjør jo forsåvidt ikke noe med besøk av disse søte kattene. Elsker katter! Men jeg ville ikke likt det om min katt gikk inn til andre..

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 20:24   #3
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Vi flyttet i rekkehus nå like før sommeren. Jeg vet ikke hva som var greia, men vi hadde katter på besøk bare de 4-5 første ukene. Kanskje det var nyhetens interesse, nye lukter og mennesker de måtte sjekke ut, eller noe? Vi kasta de ut hver gang (løftet de opp og kastet de et par meter bort på gresset), så det kan jo hende de bare tok hintet og, jeg har ikke peiling.

Gammel 22-10-11, 20:31   #4
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Katter er veldig vare for lyder, så å småløpe litt etter dem samtidig som man høyt lager hveselyder eller f.eks. slår en gaffel mot en kjele skal fungere finfint.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 20:32   #5
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fremmede katter innendørs?
Da kan du jo bare fange dem og putte dem i gryta.
Gratis middag OG katteproblem løst!

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 20:36   #6
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Fremmede katter innendørs?
Da kan du jo bare fange dem og putte dem i gryta.
Gratis middag OG katteproblem løst!

Katt smaker ikke så veldig godt :btdt:

Gammel 22-10-11, 21:31   #7
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Det var en katt som dreiv og lusket inn her en periode. Om jeg ikke oppdaget den raskt, så hendte det jeg fant den gomlende i mine katters matskåler.

En dag da jeg så den var i hagen, tenkte jeg at jeg skulle lure litt på den. Jeg stilte meg ved terrassedøra (som stod åpen), på innsiden altså, slik at katta ikke så meg. Da den var på vei inn hoppet jeg frem og ropte høyt! Katta skvatt høyt i været, og aldri mer prøvde den å gå inn i huset.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 12:18   #8
Guttemammis

Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Takk for tips!
Skal stå klar med vannpistol og høye lyder neste gang vi har døra oppe

Gammel 23-10-11, 14:41   #9
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Takk for tips!
Skal stå klar med vannpistol og høye lyder neste gang vi har døra oppe

Vær så snill ikke bruk vannpistol om vinteren. En våt katt i minusgrader kan fort få seg forkjølelser og urinveisinfeksjoner som i ytterste konsekvens kan føre til at de dør av det. Høye lyder og å skremme dem er mye bedre, og absolutt like effektiv. Det er faktisk mange katter som ikke bryr seg om de får seg en dusj, heller, men alle katter jeg har sett blir lett skremt av at man løper etter de mens man roper og gjør seg til litt.

Gammel 23-10-11, 16:01   #10
Guttemammis

Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Vær så snill ikke bruk vannpistol om vinteren. En våt katt i minusgrader kan fort få seg forkjølelser og urinveisinfeksjoner som i ytterste konsekvens kan føre til at de dør av det. Høye lyder og å skremme dem er mye bedre, og absolutt like effektiv. Det er faktisk mange katter som ikke bryr seg om de får seg en dusj, heller, men alle katter jeg har sett blir lett skremt av at man løper etter de mens man roper og gjør seg til litt.

Nei, er da ikke dyreplager selv om jeg ikke liker katter, tenkte mer til sommeren det med vann.
Ellers kan jeg båke litt og skremme den bort, naboene må tro det har flyttet inn en gal familie her
MEN er det er skikkelig irriterende å få andres dyr inn i stua

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:11.