Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva synes du om fancy schmancy innpakning?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-11, 09:55   #1
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva synes du om fancy schmancy innpakning?

Jeg leste denne boka i går: (eller leste og leste. Dette er jo en bildebok for voksne)

(Jeg hiver på et par bilder til, slik at jeg kan nyte synet av de kule pakkene)

Og jeg elsker å pakke inn slike fancy schmancy pakker. MEN jeg liker ikke å få slike pakker selv ... (Føler meg litt Dr Jekyll and Mr. Hyde innimellom, jeg innrømmer det. ) Jeg synes de er vanskelig å stable under treet, vanskelig å åpne og gud vet om jeg skal gjøre noe med pynten i ettertid? (Hvis pynten er en juletrekule så skjønner jeg det altså, er ikke helt blåst)

Så da er spørsmålet. Hva synes du om slik innpakning? Gir det deg en deilig følelse å få en slik pakke? Eller tenker du bare: "Ja, nå bør innholdet virkelig stå i stil!"? (Ett av tipsene i boken var å pakke inn "myke pakker" til barn i en morsom innpakning. Selv hadde jeg blitt skikkelig skuffet over en sånn feieflott innpakning og så en veldig "kjedelig" gave (jeg for min del er blitt så voksen at jeg elsker "myke pakker", men i overført betyding).

Gammel 27-10-11, 09:59   #2
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva synes du om fancy schmancy innpakning?

Jeg er sånn som aldri har innpakkingspapir, og om jeg har innpakkingspapir så har jeg i alle fall ikke gavebånd. Og gir bort gaver som er veldig enkelt og tradisjonelt innpakket på det beste, og gaver innpakket i gråpapir eller alumimiumsfolie på det verste. Jeg har ikke mottatt noen klager da.

Folk må gjerne gi meg gaver ,men sånn fancy schmancy innpakking til meg er å kaste perler for svin.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 10:00   #3
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes det er lekkert med så fin innpakning som du viser til og tar gjerne i mot slike pakker, men jeg er ikke i stand til å sitte med slik dilling selv.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 10:00   #4
Fjols
Bør lage seg en tittel selv

Fjols sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Jeg liker å lage sånne pakker,men kanskje ikke så fænsysmænsy pakker som de på bildene der.

Liker også å få slike pakker.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 10:02   #5
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tenker raskt på innpakkingsscenen fra Love actually, der Rowan Atkinson pakker inn en presang for Alan Rickman....

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 10:03   #6
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker best å få enkle pakker med minimalt med dill der jeg kan kaste alt rett i søpla. :innrømmer: Jeg tar den gjerne uten bånd, også.

:miljøengel:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 10:03   #7
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Så da er spørsmålet. Hva synes du om slik innpakning? Gir det deg en deilig følelse å få en slik pakke? Eller tenker du bare: "Ja, nå bør innholdet virkelig stå i stil!"?

Sånn innpakning er helt bortkasta på meg. Jeg synes det virker helt ellevilt å kaste bort så mye tid på å pakke inn noe. Det er innholdet som teller og tanken bak innholdet. Jeg vil mye heller at tida som måtte gå med på innpakning (og det må være mye med sånne pakker) skal brukes til å finne den perfekte gaven.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 10:03   #8
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes nå disse som var avbildet var litt over the top, men jeg liker godt å få pakker som tydelig er pakket inn med omhu. Det gir meg en følelse av å bety noe spesielt for personen som har pakket det inn.

Selv har jeg nok ikke evner (eller tålmodighet) i den retningen.

Gammel 27-10-11, 10:03   #9
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er veldig fint med gaver som er nydelig og omtenksomt pakket inn, men noen av de du viser her tipper litt over i dilldall syns jeg. Enkelte barn setter nok pris på at innpakningen er noe ekstra. Jeg husker fortsatt innpakningen på gavene vi fikk fra noen bekjente fra Tyskland da jeg var liten. Det var overdådige tyllsløyfer og en mye mer ekstravagant stil enn det norske søttitallet var vant til. Ikke noe tynt bånd med saksekrøller der. Jeg syntes det var helt fantastisk, men det er nok mange barn som bare ser på emballasjen som et nødvendig onde for å komme til innholdet.

Det hender jeg legger ekstra vekt på innpakningen, men stort sett bare til folk jeg vet setter pris på det. Mannen min liker også å lage fine innpakninger (egentlig mer enn meg), ett år lagde vi julegaver med lakkforsegling og gode greier. Men jeg setter meg ikke ned og hekler rosetter og sånt altså.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 10:04   #10
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg innrømmer glatt at jeg digger slik innpakning, både som giver og mottaker.

Jeg har en 6-skuffers malmkommode, fra Ikea. En skuff er til innpakningspapir, en skuff er til kortlagestæsj og en skuff er til pakkebånd og pakkepynt

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 10:05   #11
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker å pakke inn pene gaver, men de bildene der var kanskje litt mye. Tror jeg hadde hatt kvaler med å åpne en så flott pakke.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 10:07   #12
LittLemen

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Folk må gjerne gi meg gaver ,men sånn fancy schmancy innpakking til meg er å kaste perler for svin.

Hyggelig med pene gaver, altså, men jeg har opplevd at enkelte folk legger så mye i innpakningen at de blir riktig så fornærmet om mottakeren ikke setter stor nok pris på det (og roser i høye ordelag resten av kvelden ). Skjønte jeg hadde tabbet meg stort ut da jeg ikke tok vare på pynt og gavebånd fra gavene fra eks-svigermor en julaften - og hun senere på kvelden spurte meg om hvor jeg hadde gjort av de fine og dyre båndene hun hadde brukt på pakkene. Jeg hadde vel ikke kastet dem?

Gammel 27-10-11, 10:07   #13
Fjols

Fjols sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Dette er faktisk mye finere enn de øverst her, enkelt og fint.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 10:07   #14
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg liker best å få enkle pakker med minimalt med dill der jeg kan kaste alt rett i søpla. :innrømmer: Jeg tar den gjerne uten bånd, også.

:miljøengel:

:dulter:

Skal man lage sånne pakker må man jo ut med en halv formue i "dill" som man kan lage sånn fancy smancye greier av. Da legger jeg heller de ekstra kronene i det som er inni.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 10:08   #15
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg synes nå disse som var avbildet var litt over the top, men jeg liker godt å få pakker som tydelig er pakket inn med omhu. Det gir meg en følelse av å bety noe spesielt for personen som har pakket det inn.

Selv har jeg nok ikke evner (eller tålmodighet) i den retningen.

Det Blondie sa

Men når verdien av innpakningen koster like mye som gaven blir det merkelig, da.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 10:11   #16
LittLemen

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fjols, her.

Dette er faktisk mye finere enn de øverst her, enkelt og fint.

enig

Gammel 27-10-11, 10:11   #17
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Fjols, den innpakning var knall og dessuten i en sånn eske man kan bruke til småting senere. Jeg liker pakker som er pakket fint inn, men er ikke så himla flink selv. De pakkene i første innlegget er litt over the top for min del, men hadde blitt glad for en slik pakke også.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 10:14   #18
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker fine gaver, men enig i at gaven inni skal overgå innpakningen..

Personlig så liker jeg å få pakker som er innpakket i enten resirkulerbart eller brennbart papir, gjerne gamle aviser og gråpapir. Det verste er alt julepapiret vi ikke kan putte i verken papir eller plastikkavfallsdunkene etterpå. Ikke vil det la seg brenne i peisen heller.

Gammel 27-10-11, 10:19   #19
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Jeg blir veldig glad for å få gaver med lekker innpakning, jeg opplever det som en personlig og hyggelig gest, det føles som om giveren bryr seg mere. Forsøker å gjøre litt ekstra med innpakningen selv også, selv om jeg har gått over til gråpapir til julegavene pga miljøhensyn. Har et tema jeg bestemmer meg for hvert år, og ber aldri om å få pakket inn gavene i butikken, en del av kosen for meg er det å gjøre det selv.
Vi er heldige som har en familievenninne som gir oss unike og vakre gaver der innpakningen gjerne gir et lite hint om innholdet, eller skjuler en personlig melding til gavemottakeren.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 10:20   #20
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Det er fint med flotte pakker, men det er liksom så... forgjengelig. Alt det strevet noen har hatt for å pakke så fint inn, også kastes det rett i søpla. Selv strekker jeg meg i beste fall til morsomme (ferdigkjøpte) merkelapper, og fine gavebånd.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:01.