|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nybegynner
Medlem siden: Mar 2007
![]() |
![]() Flytte rett utenfor Oslo, men hvor?Bor i blokk i Oslo, men ønsker rekkehus. Så nå vurderer vi sterkt å flytte ut av Oslos grenser |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Flytte rett utenfor Oslo, men hvor???Har sendt deg prikk |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Flytte rett utenfor Oslo, men hvor???Det kommer jo veldig an på hvor mye penger dere vil bruke. Det blir som regel billigere jo lenger vekk fra byen man kommer.
![]() |
![]() |
#6 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Flytte rett utenfor Oslo, men hvor???Vi bor i Lier - ikke så langt unna Liertoppen. Rekkehus her ligger på rundt 2.250 - da har vi kjellerstue/boder/vaskerom i underetasjen, kjøkken og stue på grunnplan og tre soverom, bod og bad i overetasjen.
![]() |
#7 |
Sånn passe sane
|
![]() Sv: Flytte rett utenfor Oslo, men hvor???Er du den jeg tror du er..?
![]() |
#9 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: Flytte rett utenfor Oslo, men hvor???Bille: |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Flytte rett utenfor Oslo, men hvor???Lillestrøm.
![]() |
![]() |
#12 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: May 2011
![]() |
![]() Sv: Flytte rett utenfor Oslo, men hvor?Vi gjorde det samme i sommer og flyttet til Oppegård, Tårnåsen. Herfra tar bussen 30min inn til sentrum, hvert kvarter i rushen og vi har skogen like ved. Vi er veldig fornøyde og stortrives. Det bygges barnehager og ny skole like i nærheten og vi har egentlig alt vi trenger her |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Flytte rett utenfor Oslo, men hvor?Vi bor i Rælingen. Her får du fortsatt mye for prisen, sammenlignet med noen av de andre stedene du nevner, samtidig som jeg mener det er mye mer sentralt enn Nittedal og Skedsmokorset. Lørenskog og Lillestrøm er en god del dyrere enn Rælingen, og de fem minuttene man kjører lengre til Rælingen er ikke verdt en million mer (nå tenker jeg på Lillestrøm).
![]() |
#14 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: Flytte rett utenfor Oslo, men hvor?Er det flere områder i Rælingen? Ser at det ligger en del til salgs i Fjerdingby, men er vel Rælingen hvis man bor på andre siden av tunnelen hvis man bor mer mot strømmen og? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ræv med ører
![]() Sv: Flytte rett utenfor Oslo, men hvor?
Rælingen er det som ligger rett utenfor tunnelen, 5min til fots fra Lillestrøm, Fjerdingby ligger rett etter Rælingen. Siden det bare er 2 min å kjøre fra Rælingen til Fjerdingby spiller det strengt tatt ikke noe rolle hva man velger. Prisene er rimeligere i Fjerdingby, men det er nok fordi det nesten ikke er rekkehus i Rælingen mens det er kjempemange av dem i Fjerdingby. De er faktisk veldig rimelige hittil, men det tar nok ikke mange år før mange flere oppdager Fjerdingby og får prisene opp på nivået med Rælingen og Lillestrøm.
![]() |
#16 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: Flytte rett utenfor Oslo, men hvor?Men er det til høyre etter tunnelen når du kommer fra Oslo eller der det rælingen når du tar mot venstre i retning strømmen og? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: Flytte rett utenfor Oslo, men hvor?Noen som har noen erfaringer med vardefjellet og området rundt der? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ræv med ører
![]() Sv: Flytte rett utenfor Oslo, men hvor?
Det er Rælingen et lite stykke til venstre også, før man kommer til Strømmen. Men mest til høyre.
![]() |
#19 |
Passiv
|
![]() Sv: Flytte rett utenfor Oslo, men hvor?Rælingen er altså kommunen. Den strekker seg fra Strømmen til Lørenskog og i andre enden til Enebakk. Og da er du ganske langt fra det meste altså. |
![]() |
![]() |
#20 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: Flytte rett utenfor Oslo, men hvor?Er det spesielle områder/felter hvor det er populært å bo blant barnefamilier? Må nok ta meg en tur rundt i området, men foreløpig er Rælingen et vidt begrep for meg. Er det noe som heter Rud et eller annet? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|