Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Spisestue - Danerka?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-11, 19:17   #1
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spisestue - Danerka?

Ok, vi skal endelig skifte ut spisestuen vår. Den er i mørkbeiset furu, chunky treverk og har gult, inkamønstret stoff på setene. Den ble vel kjøpt omtrent i samme moment som Taco og annet meksikansk inntok Norge for fullt...

Nå vil jeg ha noe som faktisk passer inn i huset vårt. Det er IKKE shabby chic eller romantisk her.

Jeg har funnet noe jeg liker fra Danerka, men mannen min er skeptisk til om Rondo-stolene (polstret sete) er gode å sitte på? Noen som vet? Jeg tendenterer nok til å kunne gå for design fremfor komfort, men begge deler er jo det beste Får ikke lagt inn bilde fra iPad, sorry.

Andre tips fra FPs designelite

Gammel 04-11-11, 06:06   #2
hera
Fullverdig medlem

Medlem siden: Apr 2010
hera har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Spisestue - Danerka?

Hehe, vet ikke om jeg tilhører noen designelite, men svarer for det.

Vi har hatt Rondo-stoler (designet av Erik Jørgensen, fra Danerka) i seks år nå. De er bedre å sitte i en syveren fra Arne Jacobsen (som vi også vurderte), derav valget. Vi har ikke polstret sete, og savner det ikke. Nå er den polstringen ganske tynn, så jeg ser for meg at den mer har en lunende funksjon enn en ren komfortfunksjon. Har ofte middagsgjester som sitter lenge ved bordet,og ingen har klaget, snarere tvert imot. Stolene har kjempekvalitet og må ikke forveksles med billigkopier som går i spagat etter et års bruk. Anbefales!

hera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:04.