|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Tørketrommel som tror beholderen er full av vann når den ikke er detTørketrommelen vår tror at beholderen er full av vann, selv om den er tømt. Den vil derfor ikke starte. Noen som har vært borti det?
![]() |
#2 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tørketrommel som tror beholderen er full av vann når den ikke er detHar du tømt lofilter også? Jeg fikk alarm på vannet en gang, og så nektet den å starte etterpå. Det viste seg å være at lofilteret også var fullt da.
![]() |
#4 |
Aktiv
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sør-Trøndelag
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tørketrommel som tror beholderen er full av vann når den ikke er detJeg opplevde det samme for ikke så lenge siden. Jeg måtte holde inne start-knappen en stund for å få tørketrommelen i gang. Den har fungert som normalt etterpå.
![]() |
#5 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Tørketrommel som tror beholderen er full av vann når den ikke er detJa, jeg har tømt lofilteret og skylt den lange metallfiltergreia i bunn. Men jeg kan sikkert prøve å rense den enda bedre. Det er egentlig skremmende mye lo som går gjennom både lofilter, og den metalldingsen. Den var full av vann, men skjønner tydeligvis ikke at den ikke er det nå.
![]() |
#6 |
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tørketrommel som tror beholderen er full av vann når den ikke er detDet kan jo også være en sensorfeil. Nye maskiner er jo stappfulle av elektronikk som kan gå istykker,irriterende nok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Tørketrommel som tror beholderen er full av vann når den ikke er detNå har jeg renset den ekstra, og prøvd å holde startknappen inne. Null effekt. Jeg må prøve å finne bruksanvisningen, tror jeg.
![]() |
#8 |
Tvåtusentalssuffragett
Hvor: Oslo
![]() Sv: Tørketrommel som tror beholderen er full av vann når den ikke er detDet skjedde her for ikke lenge siden. Det kom en reperatør som straks fastslo sensorfeil, og fikset maskinen på no time.
![]() |
#9 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Tørketrommel som tror beholderen er full av vann når den ikke er detEn sensorfeil høres riktig ut. Den er noen år gammel, 7 år, og etter noen år gikk en bitteliten datachip som registrerte om døra var helt igjen i stykker. Reperatørene trodde ikke på oss, og byttet omtrent alt inni den, før de faktisk tok seg tid til å la meg vise at den startet om jeg dro døra litt ut, uten å åpne den. De byttet chippen, og den har gått helt fint i noen år til. Det er en ganske billig greie, men jeg er ikke forberedt på utgiften med å fikse eller kjøpe ny, kjenner jeg.
![]() |
#11 |
Tvåtusentalssuffragett
Hvor: Oslo
![]() Sv: Tørketrommel som tror beholderen er full av vann når den ikke er det
I vårt tilfelle var det gratis, da tørketrommelen var (såvidt) under fem år gammel. Men det var i hvert fall veldig fort gjort! Så man kan jo håpe det ikke koster all verden.
![]() |
#13 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Tørketrommel som tror beholderen er full av vann når den ikke er detDet metallfilteret har det fått gjennomtørket før du satte det inn igjen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Tørketrommel som tror beholderen er full av vann når den ikke er detPå vår tørketrommel var det en produksjonsfeil som gjorde at den trodde det var fullt av vann. Det var rett og slett en dings som flyter i vann som var skjeiv og derfor hadde en tendens til å henge seg opp. Det var en AEG/Electrolux. Men den feilen kom jo tilsyne ganske raskt, da.
![]() |
|
|